• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Pirr i pitten! hahaha

Lappis
    det känns om en bra ruvning med yoga, lite träning, mys och pys, lite vin och kärlek. Inget kan gå fel!

• Lapinette

nenne - inget vin!!! Shit, vad jag är pessimistisk idag! Det är helt ok att ruva om det bara inte var så att det var en ändå lång, olidlig, jäkla, förbannad väntan i dryga 2 veckor innan man får veta om det funkat! Hatar verkligen att vara skengravid.

• nennesjuttioåtta

jepp, hatar det också. jag är ständigt skengravid. Denna omgång trodde jag dessutom att det inte hjälpte att mensen kom, jag funderade på olika symptom jag trodde mig känna hela tiden. Tills aladåben dök upp. Å nu får vi ju inte nuppa utan regnkappa. Typiskt att det för en gångs skull tajmar perfekt med en helg när maken är hemma. Annars har vi fått pussla med tåg- eller bilresor i smyg och kalla rumpor i skogen eller hoppas att någon rackare stannade kvar i väntan på ägg.

• MSW

Pirr! Stort grattis till lilltjejen!! Ser fram emot mer utläggande läsning! Men som skrivit, verkar som det hela varit positvt trots smärta!

BS: Om man tittar till majoriteten av hur tjejerna här i tråden har upplevt sina förlossningar, så är det väl snarare fler som uppfattat den som jobbig och ibland traumatisk.. Och om man får en riktigt jävlig förlossning, vill man kanske inte vara med i programmet överhuvudtaget..?

Trist med hunden också.. Man vill juh att alla (djur som människor) omkring en ska vara friska och må bra!

Jag förstår inte riktigt varför det skulle kunna vara ett problem med att hon är för lång.. Och absolut inte vad man isf skulle göra åt det? Men det är juh liak bra att kolla upp, så man säkert vet!

Gosnosen: Himla otrevligt sätt att gå fram som doktor! Okey att man kanske vill veta hur läget verkligen är, men om han verkligen tror att det är så illa kan man väl uttrycka det lite mildare åtminstone! Håller med alla som skrivit att ni får höra av er till honom så fort ni har plusat och kasta tillbaka det i ansiktet på honom!!!

Sweet: Jag har nog missat helt att ni fått reda på vad det är ni väntar! (läste att det pratades om det för ett litet tag sedan, och hade tänkt kommentera det då, men det glömde jag, men när du "avslöjade" det måste jag ha missat helt och hållet)

Vickan: Skönt med kompisen att bebben stannar ännu så länge, varje dag och nästan varje timme den stannar är juh bra! hur känns det med jobbet? Hunnit vänja dig lite så du inte är lika utschasad? Tycker nästan att det verkar så, och det bygger jag på för att det känns som du är lite oftare inne här och skriver nu..

Tinga: Jag har nog heller inte grattat dig (kommer inte ihåg iaf) så grattis i efterskott!

Nenne: Ja det hela med att ni ska pussla ihop att vara på samma ställe ger juh en dimension till det hela krånglet med att bli med barn!
    Ni får ta igen det efter spolningen när chanserna dessutom förhoppningsvis är högre!

Har skrivit kommentarerna allt eftersom jag har läst, så kommer de lite fel och malplacerat hoppas jag ni har överseende med det!

• MSW

Lappis; förresten, det blir juh extra jobbigt att gå och vänta när man vet att det har "tagit" och precis från när man ska börja vänta.. Och juh mer energi man har lagt ner på det kan jag tänka mig att juh jobbigare blir det!

• nennesjuttioåtta

MSW
    jo, det är ju det som känns som att vi misslyckats med att tajma rätt ett antal gånger. men det är ju bara 3 nätter som vi inte ses så att det ska råka missa varje gång känns ju inte heller övertygande. Och de ska ju stanna därinne några dagar... Men jag är laddad för spolningen nu. Men det är två veckor kvar, en evighet!!!!

• MSW

Annars är det bara bra här, så himla skönt att det är helg!! Även om den känns ganska fulltecknad, med två kalas, picknick, barnvaktande och städning/lite ommöblering och fönsterputsning!

Har nu ändrat lite arbetstider, förlorar ca 3 h på det, men är nu helt ledig på tisdagar (när jag ska få påfyllning) och jobbar ist lite längre en annan dag, och det känns jätteskönt, eftersom jag aldrig riktigt vet hur lång tid det kommer att ta förrän jag är färdig mer eller mindre, och då inte krånglar till det när jag inte kan jobba ordentligt någon tisdag, det är även bestämt att det kommer att bli påfyllning varje tisdag från och med nu.

Annars florerar det lite sommarplaner och det känns så himla konstigt att tänka på sommaren, då jag egentligen inte har någon aning om hur jag mår eller vad jag orkar med, så himla konstigt för det känns juh som att man ska orka lika mycket som man gör nu!

Nu är det dags för duschen innan maken kommer hem och vi ska iväg på första kalaset!

Ha en bra helg allihopa!

• MSW

Nenne: Nä det känns juh som man tillslut måste pricka rätt av "misstag" om inte annat!

• nennesjuttioåtta

MSW
    Eller hur!

Ha en skön helg!

Svar på tråden Barnkarusellen