• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Eller NEJ, jag vill ha fler på lyret-inlägg! VERSALER ROCKAR!!! Knip igen till i juli, för sjutton!!!

• FruCicci

Gubben min får nog skvätta utanför ist, för att vara på den säkra sidan

• Telemarkgrrl

Ååååhh, Lappis! Är du säker? Jag vill inte tro att det är kört. Så j*vla f*rbannat sk*ttråkigt i så fall.

• nennesjuttioåtta
    FruCicci skrev 2008-04-08 21:40:50 följande:
    Jag läste om 4 cm tjocka aladober i min kokbok idag, skulle göra fisk tänkte jag, men när de började beskriva rätten med aladober så blev det mamma scans köttbullar och snabbmackaroner istället...Jag har inte haft en aladob på länge Skulle vara skoj att se den lille sladdriga saken igen Ha ha haMen saggen som rinner ut i brallan efter sex kan ju ha aladob varning i och för sig! Usch!
    ahahhahahahahahaha!!! Så du äter hellre köttbullar som luktar likadant oavsett om man har ätit dem eller skitit dem? Fast fiskaladåben skulle jag också låtit vara, faktiskt...
  • BrudSommar2006

Cicci, då släpper jag min halva tumme genast!

Har räknat ut att typ april vore en bra månad att få barn så att det ska passa med dagistiderna här, då vore barnet ett par månader äldre än Iris kommer att vara första augusti.

Jaaa, vill jag sluta amma eller inte, hmmm. Alltså om det bara var att sluta, helt smärtfritt sådär, så ja, då hade jag slutat för länge sedan. Fast när nu Iris är som hon är så under rådande omständigheter vet jag inte riktigt hur jag ska klara av henne så jag antar att ja, jag skulle vilja sluta amma men nej, det är inte värt Iris vrede och stora förtvivlan så jag skjuter på det och väntar på bättre tider!!! Tror att dagarna kommer att bli väääldigt lååånga första tiden när det ska slutas, nätterna blir nog rätt jobbiga de med i och för sig.

• Lapinette

Telis - life is a bitch! Eller hur var det nu? Japp, det verkar faktiskt kört...har inte gått på toa sen jag lämnade jobbet (vågar inte se förödelsen). Men det känns just nu helt ok. Börjar så smått inse att det inte kommer att bli några barn här.

• nennesjuttioåtta

Ja, Lappis, ÄR det verkligen kört? För jag har inte fått något utslag på min jävlakärring-radar. Men jag ser ju vad du skriver...

• Lapinette

Har inte testat negativt om det är det ni menar med kört men jag har sett RÖTT blod och det brukar tyda på att det är pretty kört.

• muggles

Nenne: den gamla fina visan kom till superbra användning!!!

Svar på tråden Barnkarusellen