• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • FruCicci

Hej Mugglan!

japp det är skööööönt att han sover bättre!

Appropå Blåbärspuré så fick Victor det idag, för han hade diarre prutt anfall, så jag hoppas att det blir lite hårdare i morgon
    Banan får han jätte sällan, det är värst tycker jag, då han fått det är nr 2 stenhårt och han kämpar med att få ut det, så no banana here!
    Katrinplommonpure är fantastiskt, de gångerna jag ger Victor banan, så ger jag honom katrinplommon också, så att det blir +- noll effekt

• Lapinette

Katrinplommon, blåbärspuré, banan...nej här blev det skumpa istället. Maken tog fram Pol Roger på kylning till maten som inte alls egentligen passar till champagne. Men en dag som denna med halsbränna, mens och en bruten nagel är det den absolut bästa medicinen.

• BrudSommar2006

Cicci, det är väl delvis det som är vårt problem, att vi inte kommit någon vart med att få henne att sova i egna sängen. Hon sover bättre när hon inte är ledsen när hon somnar nämligen fast vi måste ju ta tag i det igen. I natt sov hon i alla fall bättre så vi får väl se om det här blir en bra eller dålig natt, det går upp och ner ungefär varannan! Hon har haft en rättså dålig dag i alla fall, ledsen mest hela tiden, så något är väl inte riktigt som det ska, om det är utveckling eller tänder eller förkylning på gång eller vad det nu kan vara. Kul i alla fall att ni orkade slutföra sova-i-egen-säng-andet! Vi har kört med en ramsa, fungerar sådär. Ibland somnar hon om, ibland bli hon hysterisk!

Lappinette, kan inte den där läkaren som alla på FL springer till åtminstone tala om vad det är för extra tester han kör med så att man har en chans även om han inte tar emot fler patienter själv?

Blåbär är bra, fast man får ge ganska mycket i omgångar innan det stoppar upp tycker jag. Morot får Iris utslag av så det har jag slutat med. Brockoli gillade hon kommer jag ihåg, fast hon fick ont i magen av det så det slutade jag också med. Iris gillar banan så det får hon rätt ofta, blir hon för hård får hon katrinplommon men det har inte behövts på länge. Har inte tänkt på att päron och persika är lösande, det är det ju ofta i fruktpuréerna, antagligen äter hon en sån blandning att de tar ut varandra då.

Iris äter numera bara gröt på burk och i övrigt nästan bara vegetariskt, hon gillar Hipps vegetariska pastarätter. Fast ikväll fick jag i henne sexmånaderslasange och igår kväll fick jag i henne fisk, fast då mosade jag bitarna för att vara säker.

• BrudSommar2006

Jag kan inte åka iväg och lämna Iris än eftersom jag ammar, det skulle inte bli bra vare sig för henne eller för maken. Annars skulle jag inte tveka att åka! Ingen idé att utsätta dem för en sådan pärs som det skulle innebära utan jag kan vänta lite till så löser det sig väl så småningom, någon gång måste jag ju lyckas sluta. Allt hänger väl på om man ammar fortfarande och vill kunna fortsätta ett tag till, är man borta för länge så kanske de inte vill ha sedan när man kommer tillbaka, eller om de blir hysteriskt ledsna så att det är dumt att vänja dem av med amningen bara för att börja igen sedan. Men om inte amningen är något problem FruLlan så skulle jag absolut säga ÅK!

• Lapinette

Vad gulliga ni är...japp, lite på lyran är jag, inte van att dricka skumpa längre. Men jag menar verkligen det, sitter här och läser ikapp och blir varm av alla omtänksamma tankar och så lite skratt när jag lästa om Frejis jagande av stackars kanin.

Min barnlösa väninna skrev ett mail till mig idag.

"Här var det rött igen, synd, det hade ju varit så roligt om vi blivit gravida samtidigt nu. Men icke,

Usch vad trött ja blir,

Går väl och äter lunch istället"

Helt otroligt men vi ligger alltid under samma tid, trots mina IVFer och sena menstruationer. Så skönt att ha henne mitt i allt elände. Till råga på allt så ringde hon ikväll. Skämtade om barnlösheten och hon bad mig ta med ett sött litet barn (kön spelade ingen roll) till henne från Kina också.

• Lapinette

Av namnen på alla tester så vet jag åtminone namnen på några. Saken är den att typ alla vanliga läkare tycker att dessa tester är onödiga därför görs dem inte.

• nennesjuttioåtta

aaaaahhhh Tantjävel, den här är till dig: *harkel*

Din satan ...
    satan ...
    du din satans helvetes jävla skit!
    Din jävla skit;
    Bondlurk, läbbiga skurk,
    ynkliga parasit!
    Pottsork, snuskiga stork,
    din ruttna rot, din fulla kork!
    Avskum, spattig och krum,
    du är så jävla dum!
    Din usla gam,
    din slemmige torsk,
    förnicklade pappskalle,
    skunk, förbanne mig,
    lägg ägg, slibbiga drägg
    skitstövel och bandit!
    Slashas, ditt vidriga as,
    piss och pest och senapsgas!!
    Sopprot, helidiot, fan vad du bär emot!
    Din sabla bock, ditt feta arsel,
    våga dig aldrig mer hit!
    Attans skitstropp, hörru din
    saaaa, saaaatan,
    helvete,helvete, helvete, helvete,
    helvete, helvetes jävla skiiiiiiiiiiit!

• nennesjuttioåtta

aaaaahhhh Tantjävel, den här är till dig: *harkel*

Din satan ...
    satan ...
    du din satans helvetes jävla skit!
    Din jävla skit;
    Bondlurk, läbbiga skurk,
    ynkliga parasit!
    Pottsork, snuskiga stork,
    din ruttna rot, din fulla kork!
    Avskum, spattig och krum,
    du är så jävla dum!
    Din usla gam,
    din slemmige torsk,
    förnicklade pappskalle,
    skunk, förbanne mig,
    lägg ägg, slibbiga drägg
    skitstövel och bandit!
    Slashas, ditt vidriga as,
    piss och pest och senapsgas!!
    Sopprot, helidiot, fan vad du bär emot!
    Din sabla bock, ditt feta arsel,
    våga dig aldrig mer hit!
    Attans skitstropp, hörru din
    saaaa, saaaatan,
    helvete,helvete, helvete, helvete,
    helvete, helvetes jävla skiiiiiiiiiiit!

• nennesjuttioåtta

ha! Det var inte mer än rätt att du fick en i repris också. Ditt jävla skäggbiffsmonster.

Lappis, jag vet inte vad jag ska säga... Är så ledsen för din skull!!! KRAM och ha det så sjukt bra i Hoong Kong!

• BrudSommar2006

Lapinette, men är du helt säker nu då, så att vi inte slutar att hålla tummarna för tidigt? Kan ingen av alla de där som springer hos den där läkaren tala om vad det är han gör annorlunda?

Nattson, hoppas att det är något värde som lätt kan fixas till som inte är som det ska då så att du slipper svimma sedan. Trist om allt är som det ska och du blir tvungen att vänja dig vid svimningarna from nu menar jag om det inte behövs! Kan du ha fått något litet blodtrycksfall av att ha stressat för mycket eller ätit för dåligt

Gosnosen, lycka till imorgon!

Frejis, hur är det nu igen, varför vill man spraya lång tid istället för kortare? Är det enbart för att det ska passa med er resa? Annars kan man väl lätt kolla om man är nedreglerad redan efter korta tiden?

Svar på tråden Barnkarusellen