• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • gosnosen

Lappis - hoppas att det bara är gravidspottings du ser! Håller alla tummar och skickar en stor kram!

Frejis - vad spännande att ni drar igång med IVF så snabbt. Vad hade den nya doktorn för kommentarer ang. högt FSH? Är lite nyfiken då jag tycker att alla säger olika...

• junilejon

Mrs B

Ni är så välkomnna hit såååå....och jag kanske kan komma till er oxså någon dag?? Det hade varit trevligt...min man väntar på att jag ska börja ringa honom på jobbet om onödiga saker,bara för att jag är en sån rastlös och social person....

• Frejis

Gosnosen - han kommenterade faktiskt inte FSH-värdet överhuvudtaget. Vi diskuterade däremot den korta och den långa metoden, men det fick bli den långa metoden nu.

Den nya doktorn (i likhet med Lappis och Telis läkare) gör de s k distansbehandlingar och nu samarbetar han med Huddinge sjukhus. Vi valde Södertälje för att korta ner tiden i kön något.

Hur går det för dig?

• fru AM

Åh Lappis! Jag hoppas att det är en nidblödning (alltså när ägget fäster) och inte dumtanten. Såg att BS frågade om man inte kan få en boost hormoner i samband med inplanteringen för att "hålla kvar graviditeten" - det undrar jag också. En kompis med 7 missfall i bagaget fick det vill jag minnas.

Frullan: Du har fått många råd om Dublinresan - här får du mitt: Åk! Du kommer längta efter Borren men du kommer ju snart hem igen. Under tiden får du tillbringa unik tid med väninnorna. Livet med barn är ju ganska mycket en massa avsked och återseenden (varje dagis-dag t ex) - jag tror det är bra att tänka på det. Och så får ju Borren tillfälle att hänga med pappa ordentligt! Jag älskar Dublin!!! Åker du och vill ni ha krogtips så inboxa mig!

• gosnosen

Freijis - jag är mitt i sprutandet och ska på första koll imorgon för att se om det är några äggblåsor på G. Känner mig rätt uppgiven faktiskt och igår kände jag mig rätt säker på att vi aldrig kommer att få några barn. Känns sorgligt!

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!

Max är på dagis och för första gången gick vi ner utan blöja på honom. Fröknarna körde igång ordentligt i torsdags och sen har vi fortsatt här hemma och det går än så länge bra. Inte många olyckor och det är ju skönt. Får väl se hur det har gått när jag hämtar honom vid två.
    Känner mig väldigt stressad över detta och vill ha honom blöjfri direkt, men så funkar det ju inte. Allt har sin tid......

Frejis
    Kul att ni ska sätta igång nu!!!!!
    Lycka till!

Lappis
    Håller tummarna och hoppas på det bästa!

Tinga
    Malte har väldigt torr hud, men vi fortsätter med simmet ändå. Har fått salvor utskrivna och han börjar bli bättre.

Junilejon
    En date vecka 17, tisdag eller onsdag eller torsdag???????

• Frejis

Gosnosen - ge inte upp för tidigt, höll jag på att säga. Vilken korkad läkare ni träffade senast, usch för sådana det är inte så konstigt att du känner dig uppgiven efter det. Det är ju en jättejobbig process med mycket ovisshet som ni går genom.
    Styrkekram!

• gosnosen

Nej, jag ger inte upp ännu. Kanske efter imorgon om det inte är någon (eller få) äggblåsor på G. Ovissheten är väldigt tärande, framför allt när det hela tiden är olika besked som levereras till en. Tänker på läkaren i Gamla stan som sa att FSH-värdet var "något för högt" och sen läkaren på Huddinge som direkt rekommenderar ÄD. De har ju samma provresultat! Men men, ska försöka låta bli att älta och tänka så mycket mer än att hoppas! Vill önska dig supermycket lycka till i er process!

• Lapinette

Konstigt att läkarna ger olika utlåtanden om samma resultat gosnosen. Kan säga att vi hade samma diskussion hemma igår som ni. I söndags grät jag och sa åt mannen att hitta en kvinna som hon kande få barn med... fast det uppenbart inte är mina ägg det är fel på. Det är det som är så konstigt med oss, allt ser ok ut, vi får toppembryon men ändå så vill det sig inte.

Cheer up, försök att tänka positivt (jag vet att det inte är lätt). Håller tummarna hårt för att du får se flera fina äggblåsor.

• Telemarkgrrl

gosnosen, jag håller också tummarna för en massa fina äggblåsor imorgon! Men jag har full förståelse för oron, jag kommer att känna precis likadant om en vecka!

Svar på tråden Barnkarusellen