• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Liten med Mindre

Hongkong - ååh! Vad skoj! Hur länge skulle ni vara borta nu igen? "Bara" Hongkong - eller in till fastlandet?

• nennesjuttioåtta

ars amandi
    jag var också rätt pissed på vår läkare (eller vad hon nu var) men det stjäl så mycket energi så jag släppte det efter några dagar. Har du beställt hem ÄL-tester? Låter bra att du fokuserar på sexet istället, det är ju det som behövs för att det ska bli något. (ja, inte bara...) Men håller med om att ju mer sällan man gör det desto mindre sugen på det blir man. Men man kan ju mysa på många sätt.

• nennesjuttioåtta

nähe tjejer, dags att sticka på spinning! Tack för idag!

• Lapinette

Liten - Hong kong och en ö som heter Hainan. Det kulturella Kina får vi ta en annan gång. Maken blev helt plötsligt sugen på semester dvs ligga i en solstol och dricka paraplydrinkar.

Ska inte måla f'n på väggen men jag såg något som kan likna en förvarning till tant. Det var exakt likadant förra gången, typ lite konstigt slemblod som kom dagen innan det riktigt körde igång. Känner mig inte speciellt ledsen just nu för sorgen tog jag ju redan ut igår. Det enda jag undrar är varför det aldrig funkar när hela processen fram tills embryot ska börja växa ser bra ut för oss, fick ju t o m bedömningen toppembryo av läkaren.

• Ars amandi

nepp inga äl tester beställda än men gör nog det i dagarna... här ska bakas bäbis

• Liten med Mindre

Lappis - Hoppas på falsk tant.

Ni får ha det så jättegott i solen dårå- Frossa i paraplydrinkar... Hinner nog inte in att önska trevlig resa sen - ska till föräldrarna några dagar igen - tillbaka på torsdag.

• muggles

Lappis:

Telis: förstod nästan på din formulering att det inte var "vanlig" sjukdom. Min mamma har lidit av depression som hon nu medicinerar mot men det har varit jobbigt många ggr.

Piggelin: hur går det med Amanda - har hon fortfarande feber?

Liten: det låter lite som Moa - hon började också sova väldigt korta stunder a 30 min men 3-4 ggr per dag. Men iom vagnandet så har jag lyckats få det till en längre stund 1,5-2h + 2 korta. Det är ju skönt med en längre stund för då hinner man göra ngt, det är ju svårt på 30 min. Jag tycker det är jätteskönt med ett barn som sover på bestämda tider för det går att planera sitt liv då.

Nenne: men det var väl piss att denna ÄL passar perfa när ni inte får sexa! Snacka om Murphy. Men ni verkar iaf ha kul i sänghalmen Pga diverse sjukdomar och annat hade vi inget på ett litet tag så igår hettade det till ordentligt Det var väl ngn som sa att det kan tom bli bättre efter barn/förlossning och det stämmer.

Var det inte väldigt länge sedan Omsan var inne nu förresten?

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Long time no see
    har ju befunnit mig i dator fri zon i flera veckor...
    eller de senaste dagarna har jag ju faktiskt haft tillg¨ng till dator men då har jag varit helt sänkt av en elak förkylning som jag snappade upp hos syrran.

Det verkar som man inte kan träffa folk med barn på dagis utan att bli sjuk. Både jag och borren blev riktigt risiga men är snart återställda. Då har käre maken däckat istället.

Men men jag är glad över att det inte var magsjuka iallafall... huh det är min mardröm att få.

Men jag har tänkt mycket på lappis efter inplanteringen så jag kunde inte hålla mig längre.
    Usch vad tråkigt att du anar äckel tant gumman Det var verkligen inte vad jag ville läsa.
    HOPPAS så innerligt att det ä'r FEL. Åhhhhhhh vad jag hoppas att det tar nu för er. Hoppas hoppas.
    Fortsätter att hålla tummarna allt jag kan.

Nenne: ha ha ha du är för kul!!!!!!

Telis: kram!

Vickan: grattis i efterskott

Liten: skulle vara trevligt med en frulle men jag tror inte jag kan i helgen...
    eller rättare sagt jag kan inte .... eller....

Saken är den att jag egentligen ska åka till Dublin i helgen emd mitt tjejkompisgäng. Skitkul vi är 10 som åker för att hälsa på en 11:e som bor där
    MEN
    jag vet inte om jag klarar av att vara ifrån borren tre dagar och två nätter

helt sant. Jag vet faktiskt inte om jag klarar det. Jag trodde inte att jag skulle bli sån...
    men det har jag blivit. Jag älskar den glada goa lille skiteen såååå mycket så jag vet inte om jag klarar att vara ifrån honom . Eller det är klart att jag klarar det men VILL jag vara ifrån honopm?????

Jag tror att hur jag än gör så kommer det att bli fel. Åker jag så kommer jag att längta ihjäl mig och frågan är om jag kan ha riktigt kul.
    Men åker jag inte så kommer jag säkert ångra det.

hur skulle ni andra gjort?

Annars så är allt bra med oss. Borren har fått en tredje tand, framtand och fler tänder är i antågande. Han har även lärt sig sitta och han samma glad, goa och genomsnälla kille som han vart hela tiden.

Näe ni nu är det pyamas dags.
    KRAMAR!!!!!

• viktualia

Telis - jag har ju hört en längre version av historien kring din mamma och jag förstår VERKLIGEN att du önskar henne lycka och lugn i själen! Frejis idé om förskjutning av traumat är nog som sagt helt sannolik.

*Massor av styrkekramar till dig*

• Piggelin1

Liten, så du vågade titta på sprutan som Mindre fick? Jag tittade precis överallt annars än just där BVC-sköterskan satte sprutan... Det är samma sak med mig själv när jag tar sprutor, blodprov etc. "vill inte titta på eländet, bara få det överstökat"

Muggles, tack för att du frågar! Amanda är bättre nu & febern var borta när jag kollade tempen igen igår morse. Märktes på henne också att hon var tillbaka till sitt vanliga pigga & glada jag. Sköööönt, natten till i lördags var inte rolig alls - vi var nästan på väg att åka in till Östra ett tag, men så fick mannen tag på sjukvårdsupplysningen ("bara" drygt en halvtimmes tfn-kö - underbart vårdsystem vi har i Sverige - NOT!!) & under tiden så hade lilla tjejen lyckats få ur sig en del. För er "oinvigda", så åkte lilla tjejen med stor sannolikhet på förstoppning & grymt magont plus feber. Mer ersättning än tidigare & så morotspuré på det (som jag inte hade en aning om att det var "stoppande"), det räckte tydligen för att sätta hennes system ur spel... Så nu kör vi lite katrinplommonpuré & så rapsolja som du tipsade om, Muggles. Hoppas att detta ska hålla systemet igång på lilla tjejen.

Hoppas att ni hade trevligt på tjejmiddagen i lördags förresten!

Svar på tråden Barnkarusellen