• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Frullan, trist med bacillerna ni drog på er Jag bävar för första året på dagis så småningom...

Annars så har det varit kanonväder i Götet idag! Tog en långpromenad på em & slog mig ner på ett fik i Haga med en latte & en resetidning samt spanade på folk som gick förbi. Då är livet heeeeelt OK!!!

• Telemarkgrrl

Muggles, du verkar inte heller haft det så lätt med din mamma. Sympatikram!

Frullan, som barnlös kan jag lätt säga: det är klart att du ska åka! Vet dock inte alls vad jag hade sagt om jag var i din situation. Hoppas iallafall att beslutet, vilket det än blir, kommer att kännas rätt. Kram!

Vickan, tusen tack!!

• Telemarkgrrl

Och Lappis, jag hoppas verkligen extremt mycket att du såg fel!

• Telemarkgrrl

Liten, frulle låter trevligt men jag är tyvärr bortrest i helgen.

• Sweetstreet63

Å Lappis!!!
    jag hoppashoppashoppashoppas att det inte är tanten!!!!!!!!!!!!

KRAAAM!

• BrudSommar2006

FruLlan, hur är det, du ammar fortfarande eller? Svårt beslut i så fall. I annat fall, också svårt beslut men då hade jag varit lite mer benägen att försöka ta mig iväg om det var jag. Märkligt nog har maken inga sådana betänkligheter, han är gärna ute och reser med jobbet vad det verkar men han kanske behöver den tiden för att vila upp sig, vad vet jag.

Lappis, nu hoppas vi ju verkligen inte att tanten är på gång men jag kom att tänka på att vi ju hört om några här som inte haft problem att bli gravida men som till sist fått hormoner för att inte få missfall på en gång. Finns det ingen boost man kan ge för att ägget ska stanna bättre?

Iris sover sämre och sämre, jag förstår inte hur hon kan vakna så ofta och vara så ledsen, tänder eller mardrömmar vet jag inte men något är det. Lite obekvämt är det med snuttandet nu när hon har fyra framtänder, bits gör hon inte men det skaver lite i alla fall. Maken var uppe och bar på en illvrålande Iris inatt för jag orkade inte ligga och låta henne snutta mer men jag tror att hon skrek hysteriskt i minst en timme faktiskt, sedan hade hon lugnat ned sig men maken har nu sabbat ryggen igen så nu blir det inget mer bära av i natt i alla fall. Han hade satt ner henne i spjälsängen och så klarade han inte av att få upp henne igen och faktiskt så blir jag så stel av att ligga en hel natt så jag fick knappt upp henne jag heller, vi är båda rätt slut i ryggen av att hon är så tung.

Nehepp, nu är det läggdags. Vi har haft hantverkare här idag som vanligt så vi har hållit oss undan. Gissar att det kan bli likadant i morgon.

• Sweetstreet63

FruLLan,
    svårt att säga eller ge råd. Det där är ju personligt och du måste känna efter själv.

Om jag ser till mig själv och som jag känner och tänker nu (obs då har jag ju ingen knodd än mer än i magen....) så hade jag definitivt åkt! Om inte annat än för att det är ett unikt tillfälle att få träffa kompisar sådär, men Borren (hur go ahn än är) ju faktiskt finns kvar när du kommer tillbaks.
    Sedan kan jag gilla att längta lite också.... kanske är sjukt, men jag gör det. Så jag ser ingen nackdel i att få längta efter någon några dagar.

Men som sagt, du måste känna efter själv hur du känner det!

• Piggelin1

Just det, jag glömde ju skriva om att åka till Dublin eller ej. Jag röstar för att du åker, även om du kommer att längta supermkt efter Borren.
    Tjejhelger är så himla sällsynta & detta är ju "bara" några få dgr, resten av årets dgr så är du ju med Borren! Tänk lite som så att förr eller senare så måste du ju ändå klippa navelstränegn lite mera, varför då inte göra det ism ngt så kul som en tjejhelg! Dublin har dessutom kanonbra shopping Håller med Sweet ang det där att det är lite gott att få längta lite med, mellan varven!

• Piggelin1

...säger hon som inte varit borta från dottern sin mer än max fyra timmar hittills... Fast det beror mest på amningen iofs
    I slutet på juni är det dags för mig - att vara borta på tjejhelg alltså, fast bara två dgr iofs, så det är inte lika länge

• Frejis

God morgon!
    Det här vädret som vi har i Stockholm idag kan inte kallas vårväder... knappast väder överhuvudtaget. Grått, kallt och trist, börjar undrar om det inte korrelerar med tiden när jag sätter ut mina penséer. Första omgången med penséer var ute strax före Påsk och då kom snön, nu köpte jag jättesnygga penséer igen, men det blir ju inte bra om det här fortsätter

Fick träffa en mycket trevlig doktor i Södertälje igår. Vi bestämde för att köra igång redan i den här cykeln, det vill säga jag börjar med sprayen redan på torsdag. Sedan ska jag spraya fram till mitten av maj, tio dagar extra för att då ska vi iväg till Malaga. Får se om jag inte ångrar det, men det borde väl fungerar både kroppsligt och rent praktiskt (spray på resa, Lappis du var ju i Paris om jag minns rätt?)

Så nu är vi igång!

Svar på tråden Barnkarusellen