Barnkarusellen
Ses snart igen...
Ses snart igen...
Tinga kul att se din mage,men den är mycket mindre än vad jag trodde...min är enorm redan.Men min mammas kusin fick tvillingar i Juni förra året och i April så syntes det knappt på henne så det där är ju så olika från person till person. Min mamma var enorm när hon väntade oss,men vi var stora för att vara tvillingar med,jag vägde 3059 och syrran vägde 2900!! Men du ska vara glad att du inte är så stor än....
Här ligger man idag med hosta och är dunder förkyld,nyser hela tiden!! Så jag tror att jag bli hemma idag med...
Chefen få bli hur sur hon vill...hennes sist dag är ju ändå på fredag och då är jag ledig
tinga, ja det kan jag hålla med dig om. Jag har med stor mage och friskt barn... jag är i vecka 24 nu och jag tycker inte att min mage sluta växa,sen har jag blivit rundare i ansiktet med.
Hur länge till jobbar du?
Mrs B...uch vad otäckt med så hög feber på en liten bebbe...konstigt att din man tyckte att du var löjlig och åkte på hocky istället!!!!
Lappis,hoppas att du kan börja spruta ikväll
BS jag måste ha missat ditt hus. Finns det någon länk till det? Är grymt nyfiken
Cicci...vilken cool mamma du är,jag hoppas att jag bli likadan!! Att jag med våga resa ensam med en 9 månades bebbe....skönt att ni hade det skönt där nere med!
Vilket datum gifte du dig????
Nenne..kul att se dig igen,,håller tummarna att tanten inte hitta dig i helgen...kan ju hoppas att häxorna ta henne
Tinga hoppas att du hittar någoy snyggt gardintyg...tycker själv att gardiner gör så mycket för ett rum...
Izzie,vart i Jönköpingstrakten bor du??
Mrs B, du verkar ha fullt upp på dagarna...skönt att Max kan gå tillbaka till dagis nu (även om det bli ensamt)
Cicci..ja din flach back stämmer,jag gifte mig med dåoch vi hängde i samma tråd kom på det här om dagen...kul att vi hittat varandra igen
Och du har helt rätt ang resa...jag vill inte heller sitta och ruttna när man kan passa på att resa..
Typiskt att alla inte är här när jag väl hinner titta in
God Morgon i tråden och glad påsk till er alla
Igår började inte min dag så bra,gick upp 03.30 åt lite satte mig i bilen vid 04.15 för att åka till jobbet. Bor ju ute på landet så det är en bit att köra innan man kommer till en "riktig" väg. Det var ju halt ute och sen snöade det som fan rent ut sagt. Kom och körde i en kurva och började bromsa,kände att bromsarna låste sig och hur bilen bara gled längre och längre ut mot diket,kunded inget göra än att försöka styra bilen rätt. Den stannade till slut nere i diket i 90 graders lutning i vatten och tio centermer från ett jätte träd. Det första jag tänkte var det BM sa i förgår när jag var där,att kotten ligger väl skyddad inne i mig för jag har väldigt bra magmuskler och stor modekaka...
Fick försöka öppna bildörren på passagerasidan (och det är tungt när den ska rakt upp i luften) kom till slut ut ur bilen,skulle då ta upp mob och ringa min man,men det är klart att det inte fanns någon mottagning där ute i ingenstanns,fick gå ca 2 kilometer för att kunna ringa. Mannen kom på stört och var jätte orolig,men vi hade ju klarat oss,värre är det med bilen. Han trodde att han kunde dra upp bilen med sin bil,men han insåg ganska snabbt att det inte skulle gå...
Så nu ligger min bil ute i skogen och är helt in snöad,vi ska försöka få tag i någon som kan hjälpa oss att dra upp den idag.
Så bättre kunde min påsk helg börjat
Piggelin
Vad duktig Amanda är som klarade så många timmar i bilen...vi var med på Hovs Hallar i söndags...vi var där vid 13.00 tiden!!
Vi bor ju 3 mil ifrån Båstad så vi är där ganska ofta...
Synd att jag inte visste att ni skulle dit
MrsB...nu få dagisfröknarna ursäkta mig,men vad i helvete håller dem på med??? Förstå verkligen din frustration....
Victory,söt bild på lilla magen!! Ska med lägga in en bild på min sen...
Oj vad det har skrivits här...ang era drömmar om hus/lgh så skulle jag vilja ha det nästan som när vi var små...
Då hade vi en lgh i Cannes,en stuga i Varberg och en stuga i Sälen....men sen skulle jag lägga till en lgh i Thailand och en bongalow på Maldiverna det hade verkligen suttit fint!!!
Lappis grattis till äggplocket..och 9 st inte ills det inte
Nattson välkomen hem igen...kul att ni haft det bra!!!
Pirr...ett stort grattis till lill tjejen Har hon någon namn än???
Telis,uch och fy stackars dig! Förstå att du har det jobbigt,vet själv hur det är!!! Skicka många tröstande kramar!!!
För övrigt så har jag slutat jobba nu,och tur är det!!! Hade inte orkat en vecka till.....nu ska jag bara njuta av ledigheten och det fina vädret!
Men det känns lite kontigt att inte gå till jobbet,känns nästan som att man "skolkar" eller nåt!! Men det kanske bara är nu första veckan....
Så igår började jag på mitt nya projekt...min walking closet ska bli så skönt när den är klar...
Zozo...det där med sockerväderna och alla koll du måste gå på,så är det helt olika här i svergie med. För här där jag bor måste alla göra den kollen med sockervärden med,men därifrån som jag kommer ifrån gör man inte det!!
Vi ska vara där i 2 timmar...
Mrs B
Ni är så välkomnna hit såååå....och jag kanske kan komma till er oxså någon dag?? Det hade varit trevligt...min man väntar på att jag ska börja ringa honom på jobbet om onödiga saker,bara för att jag är en sån rastlös och social person....
Pirr...Vad underbart att få läsa om när lilla damen äntligen kom ....vad skönt att det gick så smidigt!Hoppas att det gör det för mig med...
Lappis,ha nu en underbar semester i Hongkong och njut av livet och att det kan vara posetivt ibland oxså...kram
Cicci...tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt problem,jag hade ju inte heller några symptom innan...Jag förstå din oro och hur du känner det...det är svårt!!!
Vad många ni är som ska till götet och träffas,bli lite avis!! Hade gärna följt med....fundera på om jag ska ska ta med mamma upp och våldgästa henned kusiner där
Igår var vi och hälsade på mina föräldrar,dem längtade så efter att få se magen
Och dem är så snälla...vi fick en babysitter,lite kläder,en spjälsäng och en barnvagn av dem Blev så otroligt glad och överraskad..
Sen så skulle jag klippa mig med (min mamma är en gammal frisör) så hon klipper alltid mig!! Fick ett ryck att klippa av allt hår,så jag klippte av ca 18 cm....så nu kallar min man mig för Pulp Linda...han tycket att jag likna Urma i Pulp Fiction
Det känns jätte konstigt att allt hår är borta,men skönt på samma gång..
Här det vackert väder idag så vi ska till båten med lite fika och fixa lite på den...
Hej hej tjejer..nu har vårt internet börjat krångla igen,så är det väl när man bor mitt ute i ingenstanns
Har inte hunnit läsa ikapp än...jag verkligen trivs med att gå hemma...att slippa gå upp kl 03.30 på morgonen..att ta dagen som den kommer,vill jag inte göra något en dag så gör jag inte det!!
Igår var jag ute och gick med en kompis i 1 1/2 timme i vår solen,sen blev det kaffe på hennes alltan,sen åkte jag och handlade lite mat åkte hem och vilade lite innan jag satte igång med maten. Idag blir det städning här hemma och imorgon ska jag och mannen till båten hela dagen.
Jag börja bli mer och mer nyfiken på vad det är för en liten figur som ligger där inne i magen,det är ett himla liv på dagarna och ganska lugnt på nätterna...nu ser man på magen med när den rör sig där inne...och igår är jag säker på att jag kände huvudet på det med handen...så himla häftigt!!
Nattson...grattis på den stora dagen hoppas att du få en underbar dag med många fina presenter.
Victory...vad bra att du mår bra och att du är lycklig,jag ser inte heller min man så mycket på dagarna men vi njuter av varandras sällskap när vi kan...
Idag har jag varit hos BM och fick drick den där fruktansvärt äckliga sockelösningen....blääää...det var det äckligaste jag druckit i hela mitt liv...sen fick man ju sitta där i 2 timmat uatn att äta eller dricka något,för att sen göra ett ynka blodprov (som i å för sig visade att alla värden var bra)..men fy vad äcklig den var...
Nu ska jag snart åka till mina föräldrar i Värnamo och stanna där en vecka...det blir en tripp till A6 i Jönköping och en till Ullared...så nu ska jag äntligen handla mycket till bebben...
Hej tråden...
Nu är jag tillbaka igen...har varit hos mina föräldrar ett bra tag nu och dem tog fram stora plånboken och köpte allt till lilla kotten dem är verkligen underbara....
Nu blir jag orolig..vad har hänt Tinga???? Kan någon snäll själ tala om det för mig,så slipper jag sitta och läsa ikapp 2 veckor!!!!
Piggelin,hälsa henne att jag tänker på henne....
Nu har man snart varit hemme i 4 veckor och herregud vad det har gott fort...känns mer som en vecka
MSW handla du saker till bebben när du känner för det,men det är klokt att inte vänta för länge för det blir jobbigare och jobbigare för varje vecka sen...
MrsB hoppas att ni få en mysig helg och att det går bra med alla barnen...och framför allt att lilla Malte vill sova...
Ojjjj vad vad det händer grejor...
Jag hoppas verkligen att Tingas värden bli bättre så att dem små få stanna kvar lite till i mammas mage!!!
Nu blir man ju jätte orolig.....
Själv har jag börjat få huvudvärk igen,han nu haft det i 6 dagar på raken...jobbigt när man inte få ta starkare tabetter än alvedon...men man få härda ut!!!!
Idag är det regn väder här och vi ska ut på konstrundan men men det regnade lika mycket förra året... kram