Barnkarusellen
jag känner hur hornet och fingrarna börjar spritta och vill skriva hela tiden en massa galenskap. Jag är inte riktigt lika kul i verkligheten så om jag skulle vara med på någon tråddejt skulle ni nog inte känna igen mig.
jag känner hur hornet och fingrarna börjar spritta och vill skriva hela tiden en massa galenskap. Jag är inte riktigt lika kul i verkligheten så om jag skulle vara med på någon tråddejt skulle ni nog inte känna igen mig.
hornen ska det ju såklart vara...
OmsanPomsan! Jo,tack det går bra! Men eftersom det är torsdag så börjar man gå upp i limningen! Det är skönt för han kommer hem ikväll så att man får släppa på lite spänningar. Måste verkligen lära mig att använda delfinen ensam...
Hopas allt är bra med er! Kramis!
( Vad behändigt med en så liten så länge... )
Vi åker till Härjedalen ikväll för lite skidåkning, angling och vinpimpling (det första och sista utan mört). Ska bli skönt med en kortvecka i skogen! Han kommer att jobba borta så länge det inte finns något bygge på g i närheten. Projektet i Å-berga är på ett år till, ungefär. Vad som händer efter det vet han inte. Förhoppningsvis har vi fått barn och då finns det andra arbetsgivare här i stan som vill ha honom, då vill han inte jobba borta (och inte jag heller).
märkligt, men nu känns livet rätt gött igen. Är det BT-terapin som gör det? Inte konstigt att jag varit så satans låg då. Har saknat er!
skönt att ha någon att ösa ur sig all hopplöshet hos. Mina vänner är ju redan på tjocken nästan allihop så där känner man sig bara som en ful, ogästvänlig torrsnippa.
nej, nu måste jag hem och packa, köpa färdkost och klänga på en make med 3 dagars skäggstubb, t-shirt och avslitna jeans. hehehehe
Lappis,It's a win-win-situation
hejhej
en kort kommentar till helgens rabalder. Detta påminner mig om mitt fotbollslag som jag spelade med. Ett år hade vi en fantastisk sammanhållning och vann serien, cuper och hade fantastiskt roligt. Säsongen efter så var det några som inför alla andra bara gav beröm till varandra och diverse kärleksförklaringar, missförstånd och allmänt kaos eftersom vi skulle vara ett lag men det var några som ville vara utanför men ändå mitt i... Det året vann vi ingenting. Detta var när vi var 15-16 år och att detta finns när man är runt 30 är ju nästan pinsamt. Vi tycker ju alla om varandra här inne så varför ens orka bry sig om man uppfattar det som att man är mindre välkommen än någon annan och då hålla på och säga att VIII är minsann så himla goda vänner och tack för senast, vi har så himla mysigt och gud vad jag tycker om dig, så att vi andra kan se att ni har något speciellt och inte behöver oss andra. Varför hålla på så? Vem gagnar det?? Det spär ju bara på den lite sura stämningen och uppfattningen att tjejer inte kan hålla ihop.
OBS!!! detta är inget påhopp på någon enskild person utan enbart en varningsklocka!!! Våga lita på att andra tycker om dig för den du är trots att man inte alltid är mitt i händelsernas centrum (ditt centrum kanske inte är någon annans centrum heller, för den delen).
Det är möjligt att jag har missuppfattat något också eftersom det skrivna ordet inte alltid täcker upp alla känslor och toner.
HAHAAA! Jag kan också vara allvarlig!
OCH det är ju fantastiskt att alla har det så fantastiskt som nyblivna mammor, det unnar jag er verkligen efter allt kämpande förra året (och året före det..)! Men glöm inte bort vad ni varit med om för vi är några kvar i det träsket... Tyvärr.
jag orkar inte kommentera ett inlägg med bara en lägesrapport om ett härligt liv, där jag inte ens är säker på att ni ens kommer att läsa svaret (jag är ju inte heller här så ofta längre, och kanske läser ert inlägg flera dagar senare, varför ska jag skriva då?). Men det fattar väl alla att man är glad för den personen att allt flyter på, vi tycker ju om varandra här som vilka vänner som helst. Vi har ju gått igenom en hel del framgångar och bakslag ihop så det är ju bara härligt att få höra om det går bra!
Fast jag förstår att man vill ha kommentarer (jag föredrar vågen framför applåder, men det är ju jag) men ibland försvinner ens inlägg i allt annat svammel. Eller så tänker man när man läser att man ska komma ihåg att kommentera men är det verkligen meningen att man ska få dåligt samvete för att man inte kommer ihåg allt? Jag har ju fullt sjå med att komma ihåg vad jag själv ville berätta (heheh, ego )
Och jag saknar frullans nakna upptåg och smileysar. Ingen kan komma i närheten av att vara sån smiley-holic:
Äsch, nu har jag varit lite gramse, sorry...
Ha det så jäkla bra i Dubai, Cicci! Du får väl ha en råttfälla i pyamasen ifall att Victor inte räcker till som bodyguard.
Hur som helst. Ni ska veta att de veckorna som jag var borta så tänkte jag på er ofta och tjuvläste en hel del. Jag pratar hellre med er än mina andra vänner, dels för att det är som det är och de inte har samma erfarenhet av struligt barnalstrande. Men också för att det är så otvunget och avslappnat här. Låt det förbli så.
Hoppas att jag inte gjort någon ledsen nu.
Pitt!
jaaa, mer snusk!!
(bara vickan inte kommer dragandes med sin åderpåle, för det är ett så äckligt ord!)
jaa, och Sweetan, tack för peppen med inseminationen, jag känner mig taggad som FAN!
men jag tror också att vi kommer att fixa det själva den här omgången eftersom vi förut sa att vi inte ville ha decemberbarn och eftersom jag då ska tänka för mycket på att jag inte FÅR bli gravid så kommer det definitivt att ta.
Men samtidigt är jag lite fööör nyfiken på spolning, insemination och annat som ingen annan bland mina vänner har gjort. Heheheh, vem vill inte vara speciell.
Men med tanke på allt bastubadande vi gjorde i helgen så är nog de som inte var trötta och fula definitivt totalt avsupna. Hur fortplantar sig våra grannar i öst? Är det därför som Finland inte har så många invånare?? Har någon forskat på detta?
F ö har jag åkt skoter i helgen och njutit av tystnaden (ja, inte när man kör då) i Härjedalens djupa skogar. Nästan 1 meter snö och faaan vad vackert det är med all snö på granarna. Sen har jag även provat på att köra traktor och skotta snö med skopa men det var lite läskigt för jag höll på att svänga in skopan i ladan.