Barnkarusellen
Känner att jag måste göra det...tycker det är nog jobbigt att oroa sig för allt annat. Men som sagt en "second opinion" är nog inte helt fel.
Känner att jag måste göra det...tycker det är nog jobbigt att oroa sig för allt annat. Men som sagt en "second opinion" är nog inte helt fel.
gosnosen - attans vad jobbigt och trist när man möter personer inom vården som bara stampar på och inte förstår att människor faktiskt har känslor. Försök att fokusera på er omgång och det som ni går igenom nu.
Huddingebesöket är det pga att du har kommit fram i landstingskön?
gosnosen - har också hört att kvantitet och kvalitet är olika saker. På denna tråd har vi exemplet Koko som fick 2 ägg, båda blev befruktade. Ett till henne (hon har fått en liten son) och ett i frysen.
Helt rätt Sweetan. Min kollega här fick alltid 12-14 ägg varje gång (gjorde 4 IVFer) men endast ett tillbaka till henne (och det var inte fel på makens spermier) men ska man frysa in måste det vara toppembryon.
Välkommen hem Tinga!
Och just det var är Pirr??!! *spännande*
Sweet - så du menar att du inte är så där söt och näpen? Känner igen det där men då har jag ändå till viss del umgåtts med min biologiska far (japan). Hur annorlunda hade jag inte blivit om jag hade bott där.
Gällande ruvningen...typ nada aning om vad resultatet kommer att bli. I ena stunden optimistisk och i nästa tror jag inte alls på det. Fast mest optimistik...tyvärr...för fallet blir så stort om det misslyckats.
Ska nu springa iväg till SATS - har inte varit där på 10 dagar!
Pirr - grattis till lilltjejen!!! Vad skönt att hon tillslut ville komma ut så du slapp gå och vänta så länge.
Snartis - jättefin bröllopsfrisyr. Det blir att välja frisyren eller slöja. Är glad att jag slipper alla dessa val som man hade inför bröllopet. Ångest!
Tinga - grattis i efterskott!
Tinga, Telis o Piggelin - så snart jag kommer på ett nytt kreativt namn så öppnar jag en ny resetråd, någon gång under dagen.
Sweet, BS och Cissi - min läkare på CvL sa att jag skulle leva som vanligt dvs brukar jag träna så kan jag träna nu. Det finns inget jag kan göra för att få det lilla embryot att stanna. Allt beror på dess sammansättning och inte på om jag ligger i sängen eller väljer att hoppa studsmatta. Dock har jag valt att ändå gå ned i träning och har sedan ÄP promenerat istället för att köra hårda pass. Igår gick jag för första gången till SATS på 10 dagar och det blev Yoga m a o ett väldigt lugnt pass. Kommer i helgen dra igång som vanligt igen men vara extra observant på kroppens signaler. OM jag blir gravid kommer jag att fortsätta på samma sätt...mår jag bra och kan träna så kommer jag att fortsätta.
I övrigt så tror jag inte att denna IVF lyckades. Har åter igen en sån där ogravid dag.
AM - man kan ordna med egen donator om man vill och har någon som ställer upp. Vill/kan man inte så får man stå i kö och vad jag har hört är den 2 år för att få en okänd donator.
Tinga - den är redan öppnad och Zozo och Tinga har hittat dit.
Ahhh ... det där med att byta visste jag inte om. Intressant!