• gosnosen

Barnkarusellen

ja, miljöpåverkan är nog stor! ska ha det i åtanke om det blir aktuellt. det är faktiskt rätt spännande... undrar bara varför livet ska vara så orättvist...

• gosnosen

vad söta och omtänksamma ni är allihopa! vill bara förtydliga att vi givetvis förstår att vår situatition är försvårande för möjligheten att bli gravida med ett eget barn, men det är hittills ingen annan som har hävt ur sig att det är så gott som omöjligt. framför allt inte på det oerhört okänsliga sättet som den här läkaren gjorde. OM vi lyckas bli gravida nu i denna IVF ska maken personligen åka upp till huddinge och prata med läkaren! i annat fall visar det sig att han hade rätt och då får vi ta ställning till det då.

grattis pirr till familjens nytillskott!

fru AM - lapinette har rätt. väntetiden för äggdonation med okänd donator är 2 år på huddinge. men även om du skulle ha en egen donator är väntetiden 1 år. de rekommenderar också att man "byter" ägg i så fall så att den man själv har ordnat donerar till någon annan och man själv får ägg från någon man inte känner.

• gosnosen

Lappis - hoppas att det bara är gravidspottings du ser! Håller alla tummar och skickar en stor kram!

Frejis - vad spännande att ni drar igång med IVF så snabbt. Vad hade den nya doktorn för kommentarer ang. högt FSH? Är lite nyfiken då jag tycker att alla säger olika...

• gosnosen

Freijis - jag är mitt i sprutandet och ska på första koll imorgon för att se om det är några äggblåsor på G. Känner mig rätt uppgiven faktiskt och igår kände jag mig rätt säker på att vi aldrig kommer att få några barn. Känns sorgligt!

• gosnosen

Nej, jag ger inte upp ännu. Kanske efter imorgon om det inte är någon (eller få) äggblåsor på G. Ovissheten är väldigt tärande, framför allt när det hela tiden är olika besked som levereras till en. Tänker på läkaren i Gamla stan som sa att FSH-värdet var "något för högt" och sen läkaren på Huddinge som direkt rekommenderar ÄD. De har ju samma provresultat! Men men, ska försöka låta bli att älta och tänka så mycket mer än att hoppas! Vill önska dig supermycket lycka till i er process!

• gosnosen

som sagt - stora varma kramar till dig lappis! skittant rent ut sagt! det är ju verkligen er tur nu! skönt att ni åker snart så att ni får annat att tänka på, men som du skrev till mig när vårt försök lyckades: gråt ut allt och sörj! det är ok och nödvändigt!

på FL kan man ju givetvis läsa om allt möjligt, och man kanske ska ta det man läser med en nypa salt, men det har skrivits ganska mycket om nåt prov som man kan ta som visar immunologiska störningar på nåt sätt som kan göra att embryot kan få svårare att fästa. kanske kan vara idé att kolla upp nåt sånt. ni får ju toppembryon och dessutom flera sådana! så det verkar ju inte vara där felet sitter...

• gosnosen

ja visst blir man mer och mer hårdhudad. annars skulle man ju vara ett vrak som sitter under skrivbordet och tuggar på skor... skämt åsido! man måste nog för att orka helt enkelt. och dessutom fokusera på vad som är viktigt nu. sin relation och det liv man faktiskt lever. eftersom att det i vårt fall är mig det är "fel" på så är jag också väldigt duktig på att säga att det är väl bara för dig att hitta en annan fru som kan ge dig barn. inte särskilt konstruktivt, medan mannen mer ser det som att det är OSS det är fel på, inte mig. det är ju väldigt tacksamt!

tycker iallafall att du ska ta upp det med CvL och fråga vad de tror och tycker. även om det är embryots inneboende kvalitet som i huvudsak ska vara orsak till om det fäster eller inte så kan det ju finnas andra skäl.

• gosnosen

haha freijs - det är inte ofta man sträcker ljumskarna!

känns det bra nu inför kommande IVF? tänker på att ni har varit lite tveksamma tidigare.

Svar på tråden Barnkarusellen