• gosnosen

Barnkarusellen

tack MSW!

freijs - beror den långa sprayningen enbart på att ni skulle resa bort? förstår att det är blandade känslor, men när man väl är uppe i det så gör man iallafall nåt och då är det skönt att ta ett steg i taget.

• gosnosen

frejis - då håller jag alla tummar att du till att börja med kommer att må bra (vilket jag tror att de flesta gör) och att det blir ett bra resultat också! (hur gör man såna där skrattande smileysar?)

• gosnosen

tack cicci och piggelin!

jag tycker att det är så mysigt när ni berättar om era småttingar och deras framsteg. de små verkar härliga! åtminstone när de äter, sover och bajsar som de ska!

• gosnosen

dåså, tillbaka efter VUL. so far GANSKA good... fyra äggblåsor i bra storlek (vilket är en mer än vid första VUL vid förra försöket) och dessutom fyra småttingar som kaaanske kan hinna växa till sig. fick lämna blodprov också som nu ska skickas upp till CvL för analys, så imorgon eftermiddag ska de ringa och då blir det väl också bestämt när äggplock blir. måste erkänna att känner mig ganska lättad! nu är åtminstone ett steg avklarat.

vill skicka stora, stärkande och varma kramar till dig lappis idag också! är jätteledsen för er skull! hoppas att pol roger gjorde sitt jobb iallafall...

tack till alla som skickade kramar och höll tummarna för mig! det värmer!

• gosnosen

ja, fyra är ok, men de önskar ju att det ska vara närmare 10. får bara hoppas att det finns ägg i blåsorna och att det är bra kvalitet!

• gosnosen

nu har de ringt från CvL och det blir ÄP på måndag morgon. lappis - vi ska vara där 8.30, hur har det varit med köer upp mot uppsala på morgnarna? passar också på att önska en trevlig och skön semester!

pirr - vad härligt med en så pass positiv förlossningsberättelse. tack!

nattson - vi har också gjort ungefär samma resa som Tinga till Borneo och vår upplevelse känns som att den påminner också. häftiga enskilda upplevelser, men inget jag tror vi kommer att återvända till.

Tinga - vi verkar ha ungefär samma "smak" när det gäller resor, kul!

• gosnosen

tack telis! spännande med sprutor, då är det ju verkligen på G för dig också! men de hade inte justerat något trots resultatet förra gången?

• gosnosen

ah, då förstår jag! håller tummarna! för mig verkar det ju som att menopur var lite bättre. å andra sidan har jag ju sprutat mycket högre dos också, det kan ju vara det som gör det. hoppas främst att menopuren ger bättre kvalitet så att fler än ett ägg blir befruktat. vi ska bort middag hos kompisar på lördag när det är dags för ägglossningssprutan... får smyga in på toaletten när det är dags vid halv nio-tiden.

• gosnosen

Nattson - jag kände likadant innan vi åkte dit. men vi blev tyvärr lite besvikna på landet i stort. som sagt, häftiga upplevelser med bergsbestigning, orangutanger, djungel och superbra dykning. men vi tyckte det var lite krångligt att tex resa själva (som vi är vana). man var hela tiden tvungen att gå genom tour operators, som gjorde det lite svårt att vara spontan. vi tyckte nog mest att det var tragiskt att se hur de förstör regnskogen för all palmoljeproduktion. så vi försöker undvika produkter som innehåller palmolja hemma, men det är jättesvårt då det sällan skrivs ut mer än som vegetabiliska oljor.

blev kanske lite för mycket resesnack helt plötsligt! ber om ursäkt för det!

• gosnosen

lapinette - vad bra, då behöver vi inte åka kl. sex på måndag morgon. vi åker från nacka så vi får väl räkna med en dryg timme då.

• gosnosen

hej på er! inte så positiva nyheter tyvärr. fick bara ut tre ägg vid ÄP och nu hade läkaren ringt på telefonsvararen och lämnat meddelande (var själv upptagen i möte) att inget hade blivit befruktat. detta trots att de skulle göra mikroinjektion. har som sagt inte pratat med läkaren själv ännu så anledningen vet jag inte. vid första försöket blev det ju åtminstone ett befruktat som blev ett toppembryo (om man ska tro vad SH sa) och nu blev det inget... kanske var menopur inget för mig ändå. vi får väl se hur vi går vidare när doktorn ringer upp igen. känns surt och bittert, men konstigt nog inte särskilt ledsamt. var ledsen igår redan...

• gosnosen

telis, hoppas att ditt vul imorgon visar på många bra blåsor! håller tummarna!

• gosnosen

nu har jag pratat med läkaren och han var uppriktigt förvånad över resultatet. han hade gått hem igår, väldigt lugn och med stor tillförsikt om att det skulle gå vägen. så det finns ingen direkt orsak som man kan peka på. äggen var mogna, spermierna var vid god vigör, men ibland blir det bara så här. han menar dock på att det inte är omöjligt och att vi inte ska ge upp, men att vi nog borde ta en liten paus. även om kroppen rent fysiskt orkar så får ju själen sig en liten törn när det inte funkar. "och det finns ju inget sätt vi kan testa själen på" som han så fint sa. vi ska bestämma möte med samarbetsläkaren och dit skulle CvL också skicka sitt utlåtande så får vi se hur och när vi går vidare.

tack för kramar!

• gosnosen

telis! se det positiva med fler blåsor och bra blodvärde! du ska se att det nog bara blir ett par dagars extra sprutande så är ni redo sen och att allt kommer att gå bra! heja för fler blåsor!!!

• gosnosen

nenne - vad spännande med pergo! lycka till!

• gosnosen

telis - ville bara skicka en kram och jag håller alla tummar att blåsorna växer till sig under helgen!

trevlig helg till alla!

• gosnosen

telis - åh, vad jag ska hålla tummarna!

lappis - välkommen hem! hoppas att ni har haft det bra och att ni har kunnat slappna av trots trista besked precis innan semestern! för oss blev det platt fall... bara tre ägg och inget blev befruktat. dock var äggen mogna den här gången och de gjorde ICSI, men ändå så blev inget befruktat. när jag talade med läkaren på CvL samma dag var han själv väldigt förvånad över att det blev som det blev. men vi har inte fått "slutgiltig" dom ännu. vi ska höra av oss till hemortsdoktorn när vi känner att vi orkar så ska de skicka sitt utlåtande till henne. får väl se om vi kan boka in en träff med henne nästa vecka kanske.

• gosnosen

telis - säger som lapinette, berg- och dalbana! skickar styrkekramar åtminstone och håller tummarna hårt att det befruktade ägget delar sig som det ska så att ni får sätta tillbaka ett toppembryo imorgon!

stor kram till lapinette också som jag såg hade en tuff dag häromdagen! det går upp och ner tycker jag hela tiden. träffade en väninna igår som hade köpt ett jättefint "karma-halsband" på designtorget som det står "believe" på. började gråta... hoppas bara att det hjälper att tro!

tinga och tingas man- tänker på er och hoppas som de andra att bebisarna trots allt kan må bra några veckor till i magen!

• gosnosen

lappis - nästa steg är vila! jag ringde vår samarbetsdoktor i stockholm igår, men hon hade inte hunnit prata med CvL ännu, mer än bara fått info om vad som hänt och att de tycker att det var lite oväntat. hon skulle prata med dem idag och sen ringa sa hon. jag ska iallafall ta om alla mina prover om ca en månad och då ev. göra clomifentest. det innebär att man tar dag 3-prov, äter pergotime och sen tar ett nytt prov dag 10. om då fsh-värdet har stigit är det väldigt tydligt tecken på att äggstockarna är trötta. på ett sätt tycker jag att det känns lite meningslöst, jag menar, vi vet ju redan att de är trötta... vi får väl se. tror de att det finns möjlighet för oss att lyckas försöker vi iallafall en gång till, sen får vi se. kanske bör vi på allvar fundera på att ställa oss i ÄD-kön också. vi har inte bestämt något ang. det ännu. vill avvakta CvL:s rekommendation först. är lite nyfiken på att höra om korta metoden skulle kunna vara något för oss, kanske med p-piller. vill diskutera det med dem iallafall.

vad säger CvL till er? vill de förändra något nu inför ert nästa försök efter sommaren?

Svar på tråden Barnkarusellen