Cicci: har du prövat att blanda vällingen med 50% ersättning? Då blir det lite sötare och mer likt smaken av bröstmjölk, det kanske funkar. Moa ville inte ha bara välling heller först men 50/50 gick bra så vi fasar nog upp vällingandelen nu.
Du har förresten helt rätt i att man ska lyssna på sig själv och sin instinkt snarare än att lyssna för mkt på Bvc! (Bvc sa bla till mig att man inte ska använda Näsfrida för det kan irritera slemhinnorna. Jaha, men om man inte kan få barnet att äta för att det är så täppt?! Det kändes viktigare...)
BS: är inte Iris i sin värsta utvecklingsperiod nu? Vänner nämnde att Iris ligger några veckor efter hennes prins och när han hade den perioden så åt han heller inte mkt. Jag får ju muta Moa hela tiden med varannan sked fruktpuré så att hon ska öppna munnen el lägga ngt sött längst ut på skeden. Hon sticker nämligen ut tungan och smakar lite först - är det ngt äckligt öppnar hon inte munnen. Lite för smart tjej
Telis: aha, ett viktigt uppdrag! Synd men såklart är det viktigare! Vi klarar nog att hitta dit. Kan du lämna nyckeln hos ngn granne el så?
Piggelin: åh fasen - så Mini Coopern ryker nu? Trodde aldrig du skulle få din M2B till det... Förresten, vill absolut inte tjata om ersättning (som din mamma) men det kan du väl ge om du känner dig låst och vill ge dig iväg ngn gång? En gång hit el dit kan väl inte spela ngn roll även om man helammar?
Tinga: jag förstår inte att folk verkar tycka att det är sååå jobbigt med två st (tvillingar alltså). Jag menar, visst lite mer mäckigt är det kanske men å andra sidan får man väl vara tacksam för 2 barn - det finns ju vissa som aldrig får några alls. Jag har lite svårt att förstå all denna negativism som verkar existera runt just det. (Obs! Med det menar jag inte att jag inte förstår dina tankar som du hade i början för det gör jag. Men jag menar tex den där hemsidan.)
Apropå det med att ta ut problemen i förskott så är det slöseri med energi för det blir aldrig de problem men trodde som dyker upp utan helt andra... Då får man först oroa sig för problem som aldrig dykerk upp och sedan lösa om helt andra problem - värdelöst!
Gosnosen: håller tummarna för din ruvning!
Sweet: jag var också lite orolig för hur förhållandet skulle klara sömnbrist, stress och - kanske - inget sex på ett tag. Nu har det gått över förväntan! Känns som om vårt förhållande djupnat ytterligare en nivå och vi har hjälpts åt som ett team istället för att bli irriterade på varandra. Visst blir man frustrerad ibland men oftast på situationen och inte på varandra. Dessutom har det blivit en del sex också Apropå det, hur gör folk som har barnet sovandes i sin säng? De kanske inte gör det i sängen... *funderar*
Vickan: äh, njut av det nya jobbet. What's the rush? Se på oss "gummor" som har blivit mammor nu, jag ångrar inte att jag väntade. Och beroende på vilket sorts barn man får så gäller det - ibland - att vara ganska motiverad för att stå ut med jobbiga perioder. Så att skaffa barn bara för att man måste, el för att ens partner vill, skulle jag inte rekommendera. Din man får väl helt enkelt vänta lite till.