• muggles

Barnkarusellen

Liten: det låter lite hårt att säga att vagning ska vara obehagligt. Men det får iaf inte vara för skönt för då vill de ju att man ska hålla på med det hela tiden som de sover. Om Mindre verkar somna och sova vidare så gör du nog rätt.

• muggles

Tack Tinga för uppmuntrande ord! Precis vad man behöver när man tvingats ställa in gårdagens och dagens aktiviteter pga ev smitta. Blä för att bara vara hemma...

• muggles

Piggelin: apropå babyplask så fick Moa sig (och jag) ett ofrivilligt dyk i måndags. Jag såg inte ett trappsteg i bassängen när jag klev ner vilket gjorde att jag tappade balansen och insåg att enda vägen för att vi inte skulle slå oss var att falla ner i bassängen. Sekunden när jag insåg det var lite läskig, mest för hur Moa skulle reagera. Jag släppte henne aldrig utan vi kom upp igen efter att ha varit under ytan och då tänkte jag "nu gäller det att se glad ut" så hon grät till mest för att hon var överraskad, men sedan såg hon glad ut, och hon verkade inte bli ett dugg påverkad resten av simmet. Alla tyckte hon var en cool bebis - det såg tydligen rätt dramatiskt ut

• muggles

Vänner: på Bvc sa det att de ska vara fastspända i sittdelen, men jag vet inte om jag kommer att ha det så alltid. Det pratades om olycksprofylax och det kan ju lätt gå till överdrift med allt man ska tänka på. Visste ni tex att man rekommenderas gå över vägen med barnvagnen BAKOM sig??? Dvs man går först och drar vagnen efter sig. Har inte sett en enda person göra så. Dessutom tycker jag att man har sämre koll på vagnen då.

Dagens fundering: varför kan inte Moa somna utan att protestera? Jag vet att AW hävdar att det handlar om frågor som ska besvaras, men herregud, jag har ju vagnat i drygt 3 månader nu - hon borde väl vara trygg i den där förbaskade vagnen??? Jag blir så trött ibland... Har en mammakompis vars son somnar så fort han läggs i vagnen, sedan sover han 2-3h oavsett om hon går med vagnen, stannar och fikar, börjar gå igen osv. Hon får typ väcka honom så han inte ska sova bort hela eftm. Bekvämt. Men jag försöker verkligen fokusera på att det har blivit så otroligt mkt bättre, men ibland orkar man bara inte...

Moa verkar matvägra nästan helt nu - är inte det lite tidigt??? Hon äter nästan ingenting, inte ens av ersättning. Nåja, hon har ju att ta av som tur är...

Varför får man inte köpa 3-pack om man har högt FSH-värde? Borde man inte få köpa det man vill??? Får man förresten köpa sig en ivf-omgång om man redan har ett barn (men inte kan få ett till)? Maken trodde inte det men jag kan inte förstå varför. Inte för att det är aktuellt, kan inte vi få ett till så nöjer vi oss med Moa för jag orkar inte gå igenom ivf (inte när jag har ett barn redan). Men frågan är principiellt intressant tycker jag.

• muggles

Telis: aha. Jo jag kan absolut förstå att gratisförsök av landstinget inte kommer ifråga, och det är ju faktiskt rätt tycker jag. Jag menar, har man redan ett barn så borde de som inte har ngt gå före.

En god sak förde magsjukan med sig - jag kommer i mina gamla jeans! Inte för att de sitter skönt men...

• muggles

Tinga: jo ang maten är vi def ett steg tillbaka. Eg inte när det gäller sömnen, det har bara gått framåt. Det går mkt enklare nu att få henne att somna, glömde kolla på kl idag men tror att det gick på under 5 min vilket ju verkligen inte är ngn match. Men jag har ju inte ätit nästan på 2 dagar så jag är lite matt så även det kan kännas jobbigt... Igår sov hon tex sammanlagt 4h på dagen vilket jag är extremt nöjd med, med tanke på att hon hade dagar i höstas när hon inte sov alls. Som sagt, jag försöker fokusera på att det blivit bättre!

Nä nu blir det lite frukost. Saknar att äta frukost ihop med Moa som vi gjorde förr men det kommer nog tillbaka. Det finns ju inga vuxna som lever på ersättning (hoppas jag! ).

Idag är jag iaf ur min karantän, ska träffa en gammal pluggkompis för lunch (hon med dildopartajen ).

• muggles

NENNE!!! Åaaahhh, nu måste jag ju snart rusa till lunchen men måste bara få inte-missa-dig-igen! Gaaaaaaahhhhhh, vilken usel läkare ni stötte på!!! Åh, massa tröstkramar, hoppas på inseminationen! Så roligt att höra ifrån dig - du har väl sett att vi efterlyst dig och Page ibland, vi har minsann inte glömt er!!!

• muggles

Dessutom lyckas du vara rolig vare sig du vill el inte - du har inte funderat på en stå-upp-karriär?!

• muggles

Är det inte det där nicket med ros och "hage" i? Eg inte just hagE men ni jag vill ju inte avslöja för mkt... Hur kommer det sig att ngn snott det nicket - jag har alltid undrat vad det syftar på, om det är ngt jag borde känna igen.

• muggles

Ett snabbt inlägg mellan städgöromålen...

Zozo:

Cicci: vad roligt att höra om Victors framsteg på sovfronten!!! Vad skönt också att han sover så mkt bättre i egen säng än i er - tänk vad många som har det tvärtom... Härligt att höra!!! Det låter som en positiv trend definitivt.

Telis och Lappis: underbart att höra ert chit-chat om sprutalarm mm. Ja tänk, Telis messar Lappis att ta sin spray/spruta... Så gulligt på ngt sätt Lite synd att ni går omlott men samtidigt måste det ändå vara skönt för er och gosnosen att ni har varandra i ivf-djungeln nu!

Jag fick mig en riktig tankeställare igår efter Nennes inlägg - va fan, jag ska vara enbart glad att jag har ngn att vagna! Förlåt för att jag klagar när jag inte har ngt alls att klaga över! Ibland behöver man lite perspektiv för att inse att ens egna problem är sååå små.

Jag snor runt och försöker städa lägenheten, det såg ut som fan efter min magsjuka. Gör ju alltid ett röj varje dag (det behövs!) men nu har det inte blivit gjort på flera dagar. Nä nu vaknar Moa!

Svar på tråden Barnkarusellen