Vänner: på Bvc sa det att de ska vara fastspända i sittdelen, men jag vet inte om jag kommer att ha det så alltid. Det pratades om olycksprofylax och det kan ju lätt gå till överdrift med allt man ska tänka på. Visste ni tex att man rekommenderas gå över vägen med barnvagnen BAKOM sig??? Dvs man går först och drar vagnen efter sig. Har inte sett en enda person göra så. Dessutom tycker jag att man har sämre koll på vagnen då.
Dagens fundering: varför kan inte Moa somna utan att protestera? Jag vet att AW hävdar att det handlar om frågor som ska besvaras, men herregud, jag har ju vagnat i drygt 3 månader nu - hon borde väl vara trygg i den där förbaskade vagnen??? Jag blir så trött ibland... Har en mammakompis vars son somnar så fort han läggs i vagnen, sedan sover han 2-3h oavsett om hon går med vagnen, stannar och fikar, börjar gå igen osv. Hon får typ väcka honom så han inte ska sova bort hela eftm. Bekvämt. Men jag försöker verkligen fokusera på att det har blivit så otroligt mkt bättre, men ibland orkar man bara inte...
Moa verkar matvägra nästan helt nu - är inte det lite tidigt??? Hon äter nästan ingenting, inte ens av ersättning. Nåja, hon har ju att ta av som tur är...
Varför får man inte köpa 3-pack om man har högt FSH-värde? Borde man inte få köpa det man vill??? Får man förresten köpa sig en ivf-omgång om man redan har ett barn (men inte kan få ett till)? Maken trodde inte det men jag kan inte förstå varför. Inte för att det är aktuellt, kan inte vi få ett till så nöjer vi oss med Moa för jag orkar inte gå igenom ivf (inte när jag har ett barn redan). Men frågan är principiellt intressant tycker jag.