• muggles

Barnkarusellen

Liten: det här med sömn. Exakt var barnet sover tror jag spelar mindre roll. Det som är viktigt är att de (så småningom) lär sig somna själv; dvs utan bröst, napp el nappflaska i munnen och utan förälder i omedelbar närhet. Och att de lär sig somna där de kommer att vakna senare. Som jag skrivit förut; små barn vaknar ofta på natten och om ngt har ändrat sig (sovplats, napp har trillat ut, etc) så vaknar de till rejält. Men om allt är som förut så kan de somna om av sig själva. Barn ha också en sömncykel som gör att när de somnar in så är de lättväckta efter 5, 20, 45 min osv. Så om Mindre somnar i tex din famn, vänta i mer än 5 min (men mindre än 20 ) med att flytta henne till korgen. Det borde gå bättre Bäst är förstås om hon kan somna i korgen från början. Men man kan inte ta allt på en gång

• muggles

Vänner: shit, glömde kommentera vilken hemsk upplevelse att vara så sjuka båda två! Vi hade ju "turen" att ha magsjukan i omgångar i den här familjen

Nu går förresten puré-ätandet svinbra plötsligt. Det gäller bara att ha mer tålamod än vad jag normalt besitter. Idag åt hon en megastor portion till lunch (jag tänkte att "detta går ju aldrig ner" men jodå) och frukten som dessert, dvs behövde inte ens muta med varannan sked sött. Men som sagt, tålamod är min sämsta gren - jag vill att allt ska gå bra med en gång! Träffade förresten en mamma som hållit på och trökat med sin son sedan i julas - han spottar bara ut allt igen för han fattar inte hur han ska svälja. Jeeeeesus, sedan i julas! Man har haft tur ändå...

BS: Moa äter också normalt vid halv tolv men jag får väl ge henne lite ersättning emellan där så att hon håller sig en stund längre, så kan jag ge henne mat vid halv ett istället. Sedan behöver hon sova, vi får se hur det går inne...

• muggles

Piggelin: jättebra idé att mejla magar till galleriet!

Nä nu ska jag gå och träna, intensivpass here I come...

• muggles

Halloj era tjattermajor! Härligt att det händer lite i tråden nu!

Sweet: kul att du är tillbaka, du får inte hålla dig borta sådär

Omsan: hoppas Mathilda blir frisk så vi får träffas på lördag!

Vickan: grattis till husköpet, kul att ni äntligen hittat objektet ni letat efter. Lite litet - har ni tänkt bygga ut ngt också? Men jättesött (vilket pris förresten).

BS: jag scoutar lite om 3-hjulingar, har skrivit en lista på de modeller jag är intresserad av. Just nu lutar det åt en Easy Walker (www.easywalker.nl/zwe/sky.html) men vi ska iväg och klämma på den och lite andra först, så får vi se sedan. Vill du ha listan jag skrivit så mejla mig på mugglesfan@hotmail.com så skickar jag den till dig (vet ju inte om du är intresserad av 3-hjuling iofs).

pirr: skulle vara jättekul med en träff!

Lappis: vad snällt att du bokade! Jag kan ställa min barnvagn utanför, no problem. Helst vill jag ha henne sovande där ute också Lämnade henne utanför Bvc idag sovandes när vi gick in för sista föräldragruppsträffen. Det var hennes sovtid och hon sover ju kasst inne (hade såklart babyvakten på). Syntes vad Bvc-sköterska tyckte om det Men det gick ju bra - vad kan hända liksom?

Piggelin: skönt att det går framåt med Amandas sömn!

Jag kan ju gå emot trenden och meddela att Moa äter som en häst just nu. Jag la upp en jätteportion pasta och kyckling till henne idag och tänkte att "det här KAN ju inte gå ner alltihop" (skulle mer kolla hur mkt hon äter om hon får tills det tar stopp) men det gick ner alltihop! Och nu behöver jag inte muta utan hon får frukten till dessert. Kul! Men jag vet ju vad jag har framför mig... Då är det bra med tips om ärter, makaroner och annat... Annars är hon skitrolig nu, hon började med "da-da-da"-joller härom dagen, det låter så gulligt så man nästan går av på mitten!

Vänner: jag är också lite orolig att vi (Moa) ska väcka er i Stockholm. Hon har ju en tendens just nu att bajsa runt kl 05 och då blir hon PIGG och ligger och jollrar i en halvtimme. Och är gärna uppe en halvtimme till innan hon kan somna en stund igen. Men vi får väl ta det med ro, vi visste ju vad vi gav oss in på Makens förslag var att jag går ut och traskar på Söder och köper färska croissanter!

Telis: vad spännande, nu drar det ihop sig!!!

• muggles

BS: vad lustigt, vi skrev om samma sak samtidigt. Jo kidnappning, tanken har slagit mig men jag tror att sannolikheten är rätt liten att det händer. Oftast ställer jag henne vid ett fönster så jag kan se vagnen (och hör gör man ju via babyvakten) men vid Bvc ser man inte ut. Men det ligger lite avskilt, tror inte att risken är så stor att det händer ngt.

• muggles

Jag håller tummarna Cicci! Och fika är helt ok ist f frukost på fre. Det hade nog bara blivit mäckigt att ta sig från Söder till Östermalm innan frukost.

• muggles

Zozo: sorry, såg ditt mejl om galleriet nu! Måste gå och lägga mig men jag fixar imorgon. Har inte läst den mejlen på ett tag...

• muggles

Zozo är nu med i galleriet! Zozo, var det inte er fotograf som inte dök upp på bröllopet?! Känner igen fotona. Otroligt vacker klänning!

• muggles

BS: nu har jag skickat listan till dig.

Svar på tråden Barnkarusellen