Barnkarusellen
Ha det så bra Piggelin!!!
Ha det så bra Piggelin!!!
Tinga + make - Tack för att du kom in och skrev och så utförligt dessutom. Förstår om ni är oroliga men vad skönt att ni har hamnat på rätt ställe och får den bästa tänkbara läkvård man kan få. Håller tummarna att allt kommer att gå bra och skickar kramar till Tinga!
Clownis - vad skönt att allt flyter på väl. Tänk att det snart är dags!
Frejis - hur går det med sprayandet? Känns det tungt eller är det ok? När är det ni åker på semester?
Och så anledningen till varför jag kom in här. Telis hur har det gått??!!! Har tänkt på dig och hoppas så otroligt mycket att du fått ut fina ägg.
Inne och kikar....fortfarande inga nyheter från Telis.
Telis ... jag börjar bli nervös av att vänta.
Telis - vilken berg- och dalbana. Blev så glad när jag läste att du fått ut fem ägg. Det lät ju jättebra men shit vad jag håller tummarna att det lilla som har blivit befruktat vill fortsätta växa. Det räcker ju med en liten survivor för att det ska bli ett bebis i magen!!!
Vad innebär den där cystan och operation? Måste den helt bort innan ni kan göra några fler försök (självfallet hoppas jag att ni inte behöver göra fler försök men OM, utifall)?
gosnosen - vad är nästa steg för er?
Telis - känner igen det där "vi vet inte" eller "nog". Läste mailet jag fått från CvL och där stod det "nog" i varenda mening. Inte VET som man vill höra. Där nog, kanske, eventuellt, vi tror ... bla, bla, bla.
Har inte pratat med dem eller med min läkare. Bara mailat och talat om att det inte gick vägen och då frågat om det är något som vi har missat att kolla upp. De verkar övertygade om att de har kollat upp allt och det inte finns så mycket mer att göra än att försöka, försöka, försöka...
Eftersom det blir ett FET nästa gång så har jag inte orkat eller brytt mig fundera på nästa IVF. Kanske de vill ändra strategi och byta till menopur eller något men samtidigt varför ska dem göra det när allt ser så bra ut för oss? Jag menar, fram till befruktning av äggen så får vi ju jättebra resultat. Det är ju mer det som händer efteråt som verkar vara vårt/mitt problem.
Telis - jag tycker att de borde ändra taktik eftersom det uppenbarligen inte fungerat så bra på era första försök. Känns ju lite dumt att då trava på i samma fotspår. Varför inte lägga om upplägget och se om det hjälper?
När ska du tillbaka till Falun om det går vägen för det lilla embryot?