• Lapinette

Barnkarusellen

AM - Livia är ett otrolig charmtroll!!! Det var trevligt att träffas synd bara att man var tvungen att hasta tillbaka till jobbet. Nästa gång (brunch den 23:e) blir det ju lite längre.

• Lapinette

Nattson - näh, visst var vi inte så farliga!

• Lapinette

Tinga - förstår inte vad du menar med inläggen på restråden!?! Välkommen tillbaka och grattis till tvillingarna!!! Jag tror aldrig jag hann gratulera dig innan du åkte (har för mig att vi gick om varandra, jag hem från Italien och du ned till SydAfrika). Livet verkar ju rulla på finemang för dig. Härligt!

• Lapinette

Trådlunchen idag var av det spontana slaget. Tror det var AM som frågade Telis och så hängde vi andra med på ett hörn . En seriös date blir det när göteborskorna är i storstan!

• Lapinette

Vänner - vill du ha ett bra och superenkelt recpet på vit chokladmousse hojta till. Gjorde det på nyår och den satt fin-fint i magen.

Undrar också vart nenne tagit vägen och så Frejis så klart. Min spraykompis!

• Lapinette

Frejis - vad trist men jag förstår! Hade hoppats på en ruvarkompis. För resten av biten klarar jag av men de där sista två veckorna är verkligen hemska!

Tinga - jag börjar spraya om drygt 2 veckor, ÄP är planerat vecka 12. Den som ligger före mig gällande IVF-status är Telis som håller på och tar sprutor för fullt.

Mornington den 23:e är det sagt men inget bokat.

• Lapinette

Det fysiska i IVF'n är inte så jobbig utan det är den psykiska som är tung. Så uppfattade åtminstone jag hela processen. Nu var visserligen jag helt på det klara med att Frejis skulle få ett positivt besked på sin IVF medan jag förmodligen får ett negativt igen. Snacka om positivt inställd till det här med IVF.

• Lapinette

Ahhh... så någon har bokat på Mornington, normalt är det väl liten som brukar göra det? Hur många blir vi?

• Lapinette

muggles - jag har bara hört det liksom Cissi igår sa att man har störst chans på sin andra och tredje IVF för då var man van vid rutinerna. Som sagt, bara något jag hört...och kanske helt fel.

• Lapinette

Min kollega här på jobbet lyckades med sin IVF när hon just hade den inställningen (vid hennes fjärde IVF). "Det här gör jag bara för att jag ska göra det inte för att det kommer att lyckas". Så det är nog svårt att säga hur man ska tänka och motivera sig. Jag är inte hoppfull just nu men vet att jag ändå kommer att vara det under ruvningen. Försöker liksom ta ned alla förväntningar och vara krass. Typ varför skulle vi lyckas nu när vi inte gjort det de där andra 20 gångerna?!

Svar på tråden Barnkarusellen