• Lapinette

Barnkarusellen

Telis - vad trist att du får ont i äggisarna men förmodligen är det bara positivt = många fina ägg! Hoppas Dr J ser massor av stora ägg idag. Håller tummarna!

Gällande sprutorna så har jag insett att jag flyger både dit och hem (Paris) under min spruttid. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att stå på ett skumpigt flyg, på en minitoalett och spruta känns inte så där lockande.

• Lapinette

Det är så att man ska ta dem en viss tid varje kväll. Någon timma hit eller dit spelar ingen roll men jag vet inte om det är så bra att rubba på det typ 4 timmar hit och dit flera kvällar? Ska nog höra mig för.

• Lapinette

Funderar på det där med innan eller precis efter landning. Det är ju onekligen lättare att göra det på fast mark. Maken min hade larm på sin mobiltelefon för att påminna mig varje kväll. Missade också typ med 30 minuter någon gång pga att jag kom hem lite väl sent efter träning. Då stod han i dörren och klagade på mig när jag kom .

• Lapinette

Nattson - jag har fått ett skriftligt intyg från min läkare gällande både sprutor och spray. Sprayen var inga problem senast jag flög med den men kan tänka mig att sprutorna kan vålla problem. Ska även packa ned några i resväskan.

• Lapinette

Nattson - flyger Air France men risken är ju att man blir stoppad vid själva "vätskekontrollen". Kommer inte ihåg hur mycket varje spruta innehåller. Telis kanske vet?

• Lapinette

Zozo - vad jobbigt med maken och PLUS vad är det?

Penne2 - tackar för informationen då borde vätskekontrollen vara ok dock kanske de hakar upp sig på "spetsigt" föremål? Nåja, det där fixar sig.

Telis - får man ha dem i rumstemperatur när man väl påbörjat sprutan? Trodde alltid de skulle förvaras kalls så när vi var på Yasuragin la vi dem i fönstret. Om det är så är det ju helt ok att inte ha några isblock med sig på resan. Får bara se till att jag påbörjar en hemma ...mina räcker ju lite längre än dina (187,5).

• Lapinette

penne - ja ibland verkar de missa ganska så väsentliga saker som man råkar ha med sig i väskan. Sist hade maken glömt vattenflaskan i ryggsäcken men den reagerade ingen på. Andra gånger måste man ta av sig nästan allt innan man lyckas passera.

Telis - tack för uträkningen! Det blir perfekt, jag tar första sprutten på torsdagkvällen och sen har jag 3 kvar för helgen i Paris, fredag, lördag och söndag. Och så packar jag ned en extra oöppnad i väskan (har ändå några över från förra omgången).

• Lapinette

Telis - det måste jag testa! Har redan idag säkert nyst 15 ggr. Funkar det bara om man trycker på höger hand, inte tvärtom?

• Lapinette

Denna gång ska jag ju "bara" nedrelgeras i två veckor så det är ju extra viktigt att sprayen faktiskt kommer ned i strupen.

Svar på tråden Barnkarusellen