• wegi

gå ner i vikt...:(

HEj
    kan någon trevli person hjälpa mig..jag är inte överviktigmen jag är inte i min trivselvikt..utan skulle vilja gå ner ca 8 kilodå skulle jag väga 62till mina 170 cm...problemet är att jag itne vet hur jag skall göra..elelr var jag skall börja..rör mig mycket i vardagen (dagisfröken)och grår till jobbet 15 min +15min...dessutom gör jag yoga en gång per vecka.jag äter gröt till frukost och en rätt ok lunch...vad skall jag börja med att göra?vill gå ner till augusti.... hjälp

• Svar på tråden gå ner i vikt...:(
  • carinokenneth

Japps...inte mkt..försöker få till jämna måltider och röra mer på mig...

wegi skrev 2008-02-14 18:50:49 följande:
    jag bor i huddinge..vill du också gå ner i vikt?hur gör du?
  • postchaffisen

www.herbalife.se tror jag de har.
    Proteinshakes som är suveräna, men det hela bygger på bra saker för både inre o yttre vård av kroppen

wegi skrev 2008-02-14 20:59:26 följande:
    vad är herbalife för nåt??
  • Rut Birger

Hej!
    Ett tips som har fungerat för mig:
    Morgonpromenader innan frukost i rask takt - bli svettig. Gärna 50-60 minuter 4-5 dagar i veckan. Äta regelbundet 3 lagade mål mat och 2-3 mellanmål. Alla näringsämnen ska finnas med i varje måltid, dock behöver man inte äta så mycket kolhydrater på kvällen.
    En träningskompis är toppen !

Lycka till!

• wegi

jo men hinner int gå innan jobbet...klart man hinner men måste gå upp så himla tidigt då...

• Maurit

Jag tänkte ta en sväng till Viktväktarna jag oxå. Har kört det tidigare och vet att det fungerar. Skulle inte vara fel och bli av med 5 kilo till den stora dagen.

• Halli

Hej,

Behöver också tappa ett par kilo. Skulle bli glad om jag precis som du wegi kunde bli av med 8. Väger melllan 68-70 till mina 170 cm. Allt skönt om man kan peppa och inspirera varandra.

Jag vet också att morgonpromenader är himla effektiva, men har idag ett jobb där jag måste stiga upp redan vid kl 5 för att hinna dit i tid, vilket gör att det inte är en lösning.

Känns verkligen som att kilon sitter som berget, men de ska bort innan sommarn!!

• Kanelisen

..får man gå ner i viktväktarna om man inte behöver gå ner så mycket..??

Ja det får man! Så længe man har BMI 20 +3kg så får man gå med æven om man bara vill gå ner ett kg. Førdelen med viktvæktarna ær just att det inte ær nån diet eller typ Nutrilettkur, før ofta går man ju upp i vikt direkt nær man slutar med dem. Viktvæktarna handlar mer om att læra sig en ny livsstil men att æta ordentligt ændå!

• postchaffisen

Ja, dom har väl tänk om lite oxå vad det gäller sina Points o allt som gällt innan? För då var det väl desto mer hålla koll på så man inte åt för mkt av vissa saker osv.

• Kanelisen

postchaffisen: ja nu ær det ænnu lættare, det ær mycket mer som ær "fritt" med duoval. Men jag kørde den gamla metoden och tycker den funkade hur bra som helst. Jag ær en sån som blir ett riktigt monster om jag inte får æta mycket och ofta, så det passade verkligen mig perfekt. Och jag har inte førsakat nånting! Har varit på restaurang och fester, druckit vin, ætit ostbågar (vad vore livet utan ostbågar?!) och bara njutit av en massa god mat, så jag har inget att klaga på!

Svar på tråden gå ner i vikt...:(