• wegi

gå ner i vikt...:(

HEj
    kan någon trevli person hjälpa mig..jag är inte överviktigmen jag är inte i min trivselvikt..utan skulle vilja gå ner ca 8 kilodå skulle jag väga 62till mina 170 cm...problemet är att jag itne vet hur jag skall göra..elelr var jag skall börja..rör mig mycket i vardagen (dagisfröken)och grår till jobbet 15 min +15min...dessutom gör jag yoga en gång per vecka.jag äter gröt till frukost och en rätt ok lunch...vad skall jag börja med att göra?vill gå ner till augusti.... hjälp

• Svar på tråden gå ner i vikt...:(
  • Halli

Cantataton: Det gör verkligen susen när man har någon som vakar över en när man tränar =)

Idag har det gått ganska bra. Tänkte att jag skulle försöka avsluta dagen med lite situps.

Lisa87
    Bra jobbat!! Blir avundsjuk.... gäller att bita ihop och kämpa hela vägen in i mål nu. Funderar också på hur du kan få in så mycket mjölk och ändå hålla dig till 1300 kalorier. kan du inte skriva vad du äter under en dag så man kan få lite tips.

• Fejs

Usch alla verkar väga så lite. Jag vill gå ner 15 kg ungefär, väger 80 idag!

• Xqin

väger 100 idag, dottern e 4 månader, har vägt 87kilo för ett år sen... hur i h-vete går man ner??? tar promenader varje dag och äter nyttigt... händer inget

• Xqin

väger 100 idag, dottern e 4 månader, har vägt 87kilo för ett år sen... hur i h-vete går man ner??? tar promenader varje dag och äter nyttigt... händer inget

• tobiasochlinda

jag har gått ner nästan 10 kg sen i våras. har dock ungefär 10 kvar! jag har ätit lite gi inspirerat. gått mycket! en hälsosam vikt nedgång är att ta det med ungefär ½ kg i v. för det är vad kroppen kan göra av med i fett i v. mer än så så är det ju egentligen bara vatten och mineraler du förlorar. sen gäller det ju att göra av med mer kalorier än vad du äter. dock en varning där! i mitt fall kvinna 28 år så behöver min kropp 1600 kalorier om dagen för att alla organ ska fungera. det fins massor av sidor där du kan räkna ut sånt. tappa.se stegraknare.se några ex. sen ät ofta! för då ökar du din ämnes omsättning, jag äter ungefär med 1,5 till 2 tim mellanrum (är kroppsarbetare upp till 2-3 tim mellanrum är ok) hoppar du över en massa måltider ställer kroppen in sig på svält. sen socker... själv är jag sockerberoende vilket jag brottas med www.bittensaddiction.com/ www.sockerberoende.se/ kanske det hjälper nån!

• Cajsa Magnus

Jag håller med ovanstående inlägg när det gäller till att göra hela viktminskningen till en långsiktig plan, en livsförändring.
    Själv så har både mannen och jag kört GI sedan årsskiftet och det funkar hur bra som helst, för oss. En bok som jag verkligen vill rekommendera som är bra i början är "GI dag för dag" skriven av Ola Lauritzon/Ulrika Davidsson. Här finns en färdig meny för 30 dagar och för oss som har barn så är rätterna super, det är bara att tillägga kolhydraterna på deras tallrikar.//Cajsa

• Cantaton

Jag har också den boken, men använder boken "Klaras goda GI-dagar" mer. Goda recept för frukost, lunch & middag. Dessutom finns en bra lista på vad man bör ha hemma i kyl/frys/skafferi, samt vad man bör och inte bör äta.

Om du vill testa något nytt på samma tema

Cajsa Magnus skrev 2008-02-19 10:53:57 följande:

Jag håller med ovanstående inlägg när det gäller till att göra hela viktminskningen till en långsiktig plan, en livsförändring.Själv så har både mannen och jag kört GI sedan årsskiftet och det funkar hur bra som helst, för oss. En bok som jag verkligen vill rekommendera som är bra i början är "GI dag för dag" skriven av Ola Lauritzon/Ulrika Davidsson. Här finns en färdig meny för 30 dagar och för oss som har barn så är rätterna super, det är bara att tillägga kolhydraterna på deras tallrikar.//Cajsa
  • Fejs

Men hur kommer man till gnistan att göra denna livförändring? GI fungerade inte heller för mig...

• tobiasochlinda

för mig går det i vågor, men svackora blir kortare och kortare! när man faller ur så försöker jag läsa om andra som har lyckats! jag slukar andras berättelser för att försöka hitta inspiration! Jag vet ju så väl att jag mår så mycket bättre blir piggare och allt om jag äter rätt, men äter jag en massa socker i olika former och oregelbundet så blir jag trött trött trött! + att jag känner mig fet och deppig, men sen är det så att ge sig själv ångest och skuldkänslor ger dig bara ännu sämre självförtroende vilket skapar ännu sämre gnista och motivation att göra nåt åt det. det kanske låter som en jobbig hurtig klysha (eller hur det nu stavas) men för mig iallafall är det så det fungerar, jag har sparat ner endel inlägg på datorn, såna som ger mig motivation, dom tar jag fram när jag faller ner i en svacka, sen är det massor med självprat som gäller, peppa sig själv att jag visst kommer greja det, och visualisera att jag redan har klarat det att jag är där och hur snygg jag känner mig. det är iallafall vad som ger mig gnista!

• Fejs

Jga kan känna mig mer deppad av att läsa att det går bra för alla andra...

• Cajsa Magnus

Hej,

Har en av Klara böckerna hemma, kan inte säga vilken. Den har dock samma upplägg med skafferie innehållet. Tyvärr så passar inte de recepten vår barn, tyvärr!! För ur min synpunkt så verkar recepten goda.

• Skottdagen2008

Det kan också vara så eneklt att du äter för lite. Din kropp kan ha lagt sig på svältnivå då du kanske rör dig mer än du får in och då kan kroppen reagera åt fel håll. få i dig bra mat för motionen får du ju "gratis".

wegi skrev 2008-02-14 18:48:08 följande:
    HEjkan någon trevli person hjälpa mig..jag är inte överviktigmen jag är inte i min trivselvikt..utan skulle vilja gå ner ca 8 kilodå skulle jag väga 62till mina 170 cm...problemet är att jag itne vet hur jag skall göra..elelr var jag skall börja..rör mig mycket i vardagen (dagisfröken)och grår till jobbet 15 min +15min...dessutom gör jag yoga en gång per vecka.jag äter gröt till frukost och en rätt ok lunch...vad skall jag börja med att göra?vill gå ner till augusti.... hjälp
  • Tuggummi

Jag var tidigare lite överviktig innan jag och min mamma började att äta efter viktväktarna. I början var det ganska jobbigt, eftersom att man var tvungen att kolla i points boken varje gång man skulle äta, för att se hur många points maten innehöll, men efter ett tag lärde man sig allt sånt. Jag gick ner alla kilo som jag ville och har hållt vikten nu 3 år senare.

Nu vill jag däremot börja äta nyttigare och bli hälsosammare, ett tips är att prenumenera på tidningen IFORM, av den har jag fått jätte mycket inspiration! Den är ganska dyr att köpa, men man kan gå på tex röda korset och kolla. dom brukar sälja ut fjolårets upplaga för en billig peng, och dom är inge sämre bara för att dom är 1 år gammla :)

• Halli

Hej tjejer,

Hur går det för er?

För mig går det sakta neråt på vågen -0,2 kg. Men man får väl vara glad att det inte pekar uppåt. Det är bara att kämpa vidare.

Min stegräknare fungerar perfekt som motivationshöjare. Vägrar gå och lägga mig om jag har under 11 000 steg. Jag får väl ta och höja den gränsen lite så kanske det kan hända mer på vågen.

Lycka till i veckan

• Silva79

Jag och min m2b ska prova cambridgekuren nu, jag väger 66 kg och är ca 162 cm. Tänkte att man kan gå ner till runt 60 iaf och sen påbörja det mer hälsosamma livet. Känns lättare om man har en bra utgångspunkt.

Har bla provat GI innan och det var verkligen inget för mig!

• tobiasochlinda

jag har haft en extremt onuttig helg, och tok stressad morgon så jag satsar nog på att väga mig imorgon istället

Svar på tråden gå ner i vikt...:(