• wegi

gå ner i vikt...:(

HEj
    kan någon trevli person hjälpa mig..jag är inte överviktigmen jag är inte i min trivselvikt..utan skulle vilja gå ner ca 8 kilodå skulle jag väga 62till mina 170 cm...problemet är att jag itne vet hur jag skall göra..elelr var jag skall börja..rör mig mycket i vardagen (dagisfröken)och grår till jobbet 15 min +15min...dessutom gör jag yoga en gång per vecka.jag äter gröt till frukost och en rätt ok lunch...vad skall jag börja med att göra?vill gå ner till augusti.... hjälp

• Svar på tråden gå ner i vikt...:(
  • Cantaton

wegi, vet ju inte var i Huddinge du bor. Men Superfitnesspassen på gymmet i stationshuset i Flempan är toppen! Jag hade träningsvärk i fyra dagar efteråt. Det är mer inriktat på kondition och lungor/hjärta. Känns lättare att motivera än att stå o lyfta vikter (Tycker jag).

Hade en period när jag gick promenad varje morgon, men det är inte lätt när vädret är trist och morgnarna tidigare.

• hungran79

jag ska gifta mig i 2/8-08 och jag tränar bodycombat och bodypump, jag har även minskat mina mål i storlek... bytt till en mindre tallrik. jag tror på att långsam viktnedgång är bättre än snabbdiet som inte håller länge. har även några övningar som jag gör varje kväll, sit-ups, armhävningar och ryggövningar. Mitt problem ligger i att jag har min mammamage kvar... = o ).

• Cantaton
    hungran79 skrev 2008-02-16 17:26:11 följande:
    jag ska gifta mig i 2/8-08 och jag tränar bodycombat och bodypump, jag har även minskat mina mål i storlek... bytt till en mindre tallrik. jag tror på att långsam viktnedgång är bättre än snabbdiet som inte håller länge. har även några övningar som jag gör varje kväll, sit-ups, armhävningar och ryggövningar. Mitt problem ligger i att jag har min mammamage kvar... = o ).
    Heja!

Jag tror, som du, på en långsiktig nedgång. Det gör det lättare att stanna kvar på den vikt man väljer att stanna på. Kroppen har liksom hunnit anpassa sig under tiden. Bodypump får vänta ett tag till. Fitnesspass & spinning samt gym gäller för mig än så länge...
  • Halli

Hej tjejer
    Hur går det för er. Känner att jag måste hitta mer motivation. Har skaffat mig en stegräknare i helgen, tänkte att den skulle sporra mig till att promenera mer i vardagen.

• Cantaton

Heja, Halli!
    Jag var på ett extremt träningspass igår. Vi var bara två stycken på passet, så ledaren hade full koll på oss hela tiden. Det gick minsann inte att fuska Har träningsvärk i heeeela kroppen idag. Så liite bra går det i alla fall. Däremot fick jag inte med mig någon matlåda idag, så det blir nog inte nyttigare lunch än pastasallad på caféet.

Halli skrev 2008-02-17 23:03:58 följande:
    Hej tjejerHur går det för er. Känner att jag måste hitta mer motivation. Har skaffat mig en stegräknare i helgen, tänkte att den skulle sporra mig till att promenera mer i vardagen.
  • Fejs

Jag vill gå ner i vikt men känne ringen pressande motivation. Vart hittar jag gnistan?

• wegi

Fejs
    lite så med mig också ..vet att jag borde äta extremt sunt om jag vill gå ner..men det är så trist..och har ingenork att råträna heller...:)

• marjame

Även jag känner att jag vill gå ner 8 kg till dagen D. Jag väger nu 73 kg och är 1.73 cm lång. Jag gick ner 20 kg mellan 2006-2007, men sedan tappade jag motivationen. Det är som svårast när man inte är överviktig men enbart vill finslipa lite. Hur går det för er som börjat kämpa?

• Lisa87

Jag vägde också 70 för ett tag sen, vill också gå ner till 62, väger nu iaf 65, så jag ahr kommit en bit på vägen.

Det jag har gjort är att jag promenerar minst en timme per dag.
    2 ggr i veckan styrketränar jag, hemma, med sit-ups och armhävningar och sådant.

Jag äter också gröt till frukost.

Jag dricker mycket mjölk, kanske 1 liter per dag, och mer vatten en vanligt.

Ät inget socker alls!!!
    fett är inte så farligt, det är socker som är farligt.
    Jag äter bacon en gång i veckan, fett är gott.

Sen tycker jag att du ska testa någon mindre storlek, du kanske har blivit smalare, bara att du inte gått ner i vikt.

muskler väger ju mer än fett.
    Men utan radikala förändringar kan man itne gå ner i vikt.
    Jag äter max 1300 kcal om dagen. Går och lägger mig när jag är hungrig istället.

Hoppas att det löser sig för dig och att jag avr till någon hjälp.

LYCKA TILL!!!!

• marjame

Oj! Mjölk innehåller en hel del kalorier och du dricker en hel liter om dagen. Hur lyckas du med det och endast få i dig max 1300 kcal om dagen? 1300 kalorier är det man MINST skall äta för att kroppen inte skall ställa in sig på svält, inte det man MAX skall äta. Det finns formler som hjälper en att räkna ut hur mkt man bör äta för att gå ner i vikt.

En sida som jag kan rekommendera är www.shapelink.com
    Även om man inte är ett träningsfreak (vilket jag absolut inte är), så motiverar det en att fylla i det man har tränat. Dessutom vill man ständigt att statistik för tränad tid/månad skall öka. Det är ett sätt att hålla koll på sina framsteg (och bakslag).

Svar på tråden gå ner i vikt...:(