Inlägg från: TyresöBrud |Visa alla inlägg
  • TyresöBrud

080809 del 3

AoM
    Jag ska hålla tumarna för att det funkar för er och att han svarar ja!
    Var ute på Slottet vi ska ha festen och pratade meny i helgen och tittade på dukningsförslag osv.
    Bokade M2B kläder och tittade på morgongåva. Jag vågar inte riktigt lita på honom så vi var och tittade på lite olika... Hihi, bara myser!
    Pratade med konditorn också, blir nog hur bra som helst.
    Har hittat tärnklänning, den mörka i mitt galleri, fast den ska vara salvia grön med en sjal till i samma. Den ljus korta klänningen ska vi sy upp så ska jag ha den på brunchen dagen efter. Ska sy upp den i vaniljgult och ha ett hårband till i samma.
    Vet inte om jag ska ha några pärlor eller stenar på, vad tycker ni?
    Känns underbart att det hänt så mycket igen senaste dagarna. Och så har våren kommit också!
    Stor kram på er alla!

• TyresöBrud

Blev så glad, när jag kom hem låg ett brev från församlingen och väntade. Vi är inbjudna dit den 9 april för att träffa präst, vaktmästare, musiker osv. Prata om vigseln, lyssna på psalmer och provgå altargången. Ett första möte för att vår vigsel ska bli värdig och oförglömlig som det stod. Sen en träff till ca 4 veckor före vigseln. Känns jätte mysigt, och det kom helt oväntat. Längtar tills nästa vecka!

• TyresöBrud

Ang. min tärnklänning, den mörka i mitt galleri, tycker ni att den är för avklädd?

• TyresöBrud

AoM
    Nej den mörka klänningen är till min tärna att ha på bröllopet, fast i salviagrönt och med en sjal till i samma tyg.
    Den ljusa klänningen ska jag ha dagen efter på vår brunch.
    På bröllopet kommer jag att ha klassisk A-linje formad med släp, axelbandslös men med Bolero i kyrkan och lång slöja.

• TyresöBrud

Skönt att höra, då kör vi på den!
    Jag är så glad att jag hittat så fin klänning till dagen efter bröllopet, känns på något sätt som att det finns liv efter bröllopet också :) Hopas ni förstår hur jag menar

• TyresöBrud

Fick iväg inbjudningskorten i måndags, till slut och så många har ringt och tackat för inbjudan och berömt de vackra korten! Hi hi, är så glad att de hört av sig, hade förberätt mig på det värsta.

• TyresöBrud
    bridesilly skrev 2008-04-03 17:56:02 följande:
    På tisdag redan ska vi träffa prästen
    Vi ska dit på onsdag!
  • TyresöBrud

Ikväll ska vi träffa prästen! Känns underbart att det börjar komma så nära nu. Om fyra månader är vi alla nygifta. Vi är fortfarande kvar i bröllops sviten och om fyra timmar är det dax för släkt brunch, sen drar vi till Paris! (om 4 månader idag alltså)

Svar på tråden 080809 del 3