Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
Du får hälsa till My, kändes så himla bra när vi träffade henne och ännu bättre efter att ha sett Ninas bilder!
Du får hälsa till My, kändes så himla bra när vi träffade henne och ännu bättre efter att ha sett Ninas bilder!
Ha ha... vinn i golfen Klart du måste vinna, Grund! Lycka till! Låter som en riktgit skön helg!
Bor ni i hus, Majsis? Härligt det låter! Tycker att du låter som en väldigt bra storasyster!
God morgon tjejer!
Hur hade ni det i Köpenhamn, Astriden? Var det lika härligt vårigt som här?
Igår låg vi vid Delsjön och pysslade med gästpresentationerna. Kom på att vi behöver ju inte ha datorn när vi skriver dem, och det var betydligt härligare att ligga i solen och fixa med det, än att sitta inne. Det blir M:s jobb att skriva rent det på datorn nu.
Skulle gärna ses, men imorgon åker jag till Örebro för nya jobbet och kommer hem torsdag kväll, så den enda dagen jag kan är fredag... Nästa vecka ser bättre ut för mig, så jag träffas gärna då!
I helgen ska vi på bröllop i Växjö, spännande och jag hoppas att snappa upp några sista tips!
Astriden - det låter helt underbart! Dit vill jag också åka! Bokade ni själva? Vad kostar det?
Glass den 29 passar mig, jag kan den 28 också!
Idag ska vi till Tofta och prata finslipning av detaljer så tyvärr kan jag inte fika idag.
Brudar - har en fråga: Vilket ris är vitast? Alltså vanliga rissorter, inget specialbeställt. Risottoris? Grötris? Vad tror ni?
Hur går det för er i bostadsjakten, Grund och Astriden??? Har ni hört något mer?
Tjenixen babes!
Härligt med sol!!!
Vi var ute vid Tofta Bränneri igår och gick igenom hela dagen med de som har stället. Det kändes jättebra och det var så otroligt vackert där ute med kvällssolen! Vi bestämde nog oss för att ha runda bort istället för E-bord. Vad ska ni alla ha??? Kom på att runda bord funkade bättre att flytta om inför valsen, och sedan ytterligare en gång efter tårtan.
Låter som om du hade en riktigt bra hippa, Barba!!!!!
Tack, Långserud! Ja, det blir lite mycket ibland Flytten är väldigt oplanerad just nu...
* Våra bordplaceringslappar kommer att sitta som etiketter på festprogrammen
* Jag tycker också det är svårt med gästboken. Skulle vilja ha en sida för foto på varje gäst/par, och en sida för dem att skriva på. Funderar över lösa blad som kan klistras i en bok, men jag vet inte. Om man skriver namn i den i förväg - planerar man då en sida per gäst, eller en sida per par?
* Ingen aning om alkoholfritt rött, det glömde vi fråga om igår! Vi ska bara ha vitt vin till maten - hade ni tips på alkoholfritt vitt?
Skulle gärna träffas också! På torsdag kommer jag med tåget 18.17, så det kanske blir lite sent? Måndag nästa vecka?
Jag vill verkligen åka till Italien och äta god mat och dricka vin... Det får bli nästa resa, efter Maldiverna.
Arg blir man för det där med lägenheten, Grund! Men det är ju inte säkert att de får mer vid en vanlig visning.
Jag sluter gärna upp på torsdag när jag kommer! Om ni tar tex Soho, är det ju fortfarande ganska nära för mig.
Långserud: namnlapparna kommer att vara likadana som på våra inbjudningar (med namnet istället för "inbjudan", och "bröllopsfest" istället för datumet), kolla i mitt galleri. Alltså klistrade på framsidan. Samma gröna papper som på inbjudningskorten. Formatet kommer att vara stående A4.
Ha ha, vad roligt!
Stackare, Malin, inte roligt det där. Bra att du sökt annat. Har du hört något om jobben du har sökt? Hoppas det ordnar dsig snart!
Roligt med hippan i alla fall!
Snart ska jag åka till Örebro och våldgästa vårt toastmasterpar i två nätter! Bra att ha vänner där, när jag måste dit för nya jobbet nu. Försöker gå in och kolla BT någon gång, men ni får gärna sms:a om det blir fika på torsdag! Jag skickar mitt mobilnummer till era inboxar!
Kram på er alla!
Fika Måndag 28/4 kl 17:30 Soho
AnneBritt
Nina
Maria
Veronica
Malin(lars) (runt 18:45)
Catrin (om jag kan boka om min manikyr. Hihi hur tjejigt låt inte det?)
Cristal (utan att lova för mycket)
MrsD
Stjärnis ( kommer ev. senare ca 18:30)
Malin (31 maj)
Går bra för mig var som helst!
Partyfeet finns mycket billigare på Lagerhaus av alla ställen. Jag har både deras och Scholls, och det är ingen skillnad (förutom priset, typ 20 kr istället för 100)
Vill också säga tack för igår! Ni är för härliga!
Låter roligt att sy, Grund! Önskar att jag gjorde det oftare, så att jag kunde bli lite bättre på det.Har en bra symaskin, så det kanske kan bli ett projekt efter bröllopet när jag har blivit särbo
Cyklade till jobbet idag barbent under kjolen och utan jacka! Det är ju bara för härligt, det här!
Å, så skönt! Skulle på möte i Sthlm imorgon, som nu blev inställt! Har en miljon grejer på jobbet innan jag slutar, och det återstår ju pyssel med bröllop och flytt också, så då kan jag tänka på det imorgon. Är ju halvdag också, så det blir en riktigt skön dag!
AyBee - helt rätt, så brukar jag också göra. "Kill them with kindness" heter det ju...
Ja, halvdag är så skönt! Eller, vi har sextimmardag, så den är ju inte riktigt halv. Imorgon kommer min syster + man med stora släpkärran, så idag är det packning som gäller...
Malinlars: jag är också intresserad av smyckeskalas!
Det verkar vara hippa-helgen framför alla, för jag har också blivit HIPPAD! Har supermycket på jobbet nu, så jag hinner inte skriva mer, men jag har haft en toppenhelg!!!!!
Hej tjejer!
Har en miljard grejer på gång, igår skrev vi ut alla festprogram så vi kom hem vid 22:00, och ikväll ska vi träffa vigselförrättaren. Hinner därför inte skriva mer!
Vilka ska gå på Barbas vigsel?
Hej tjejer!
Nu är jag hemma i Götet efter första veckan på nya jobbet i nya staden! Väldigt intensivt har det varit, med mycket nytt, så jag har varit väldigt trött under veckan. I helgen blir det dock ingen rast ingen ro, för vi ska till Helsingborg på bröllop imorgon... Men först ska vi till Malmö för att hämta min klänning! wiiii, det närmar sig med stormsteg!!! Och jag blir stressad för att jag inte har hunnit tänkt på bröllopet på hela veckan, men jag tror att vi har det under kontroll. Förutom gästbok och bordsplaceringstavla. Och köpa innehållet till toakorgarna...
Hoppas allt är bra med er. Har försökt läsa ikapp lite snabbt, och det verkar gå riktigt bra för alla. Grattis Barba förresten!
Jag kommer gärna förbi en stund til Amor nästa fredag, men jag stannar inte länge, och jag ska till frisören innan och göra slingor och provuppsättning, så jag vet inte alls när det blir. Vilken tid har ni sagt? Det är mest att jag vill säga hej till er!
Stor kram till er!