• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Majsis2008

Jo jag är också en bestämd dam, och ha min bild i huvet. Och jag kommer vara med och duka och dekorera lokalen på fredan, får ju den redan kl 12 så det kan bli klart snabbt. Sen försöka göra så mycket som möjligt. Ska ju göra lite snittar eventuellt med, men får se...

• Astriden

Långserud

* Köpte såna vita stora uppspända målarduk "Deep Edge Canvas"
    På den fäste jag upp placeringen. Kan ta med på fika.

* Gästboken hade vi utanför toaletten där vi bad alla skriva.

* Det finns inget gott rött alkoholfritt vin. Smakar skit, sällan som till och med restauranger har det hemma pga. detta.

• 31 maj 2008

Tack, Långserud! Ja, det blir lite mycket ibland Flytten är väldigt oplanerad just nu...

* Våra bordplaceringslappar kommer att sitta som etiketter på festprogrammen

* Jag tycker också det är svårt med gästboken. Skulle vilja ha en sida för foto på varje gäst/par, och en sida för dem att skriva på. Funderar över lösa blad som kan klistras i en bok, men jag vet inte. Om man skriver namn i den i förväg - planerar man då en sida per gäst, eller en sida per par?

* Ingen aning om alkoholfritt rött, det glömde vi fråga om igår! Vi ska bara ha vitt vin till maten - hade ni tips på alkoholfritt vitt?

Skulle gärna träffas också! På torsdag kommer jag med tåget 18.17, så det kanske blir lite sent? Måndag nästa vecka?

• Majsis2008

gud vad svårt det är med musiken, nu har jag fått för mig att jag ska ha lite mer ny musik med så folk känner igen låtar...hmmm svårt detta...

• Grund

Jag bubblar gärna bröllop på torsdag! Jag behöver verkligen era råd!!!

Långserud: Vi har inte bestämt ngn plats i Italien men det lutar väl åt att åka runt och prova viner mm. Förhoppningsvis blir det Malaysia ändå. Ska du hämta klänningarna idag?
    Jag kommer gärna och möter och lämnar pengar. Är sååå nyfiken Dessutom vill min kompis gärna ha den så fort som möjligt.

Det blidde ingen lägenhet. Säljarna ville ha 50000 mer än vad den lägenheten gick för som låg våningen ovanför, som hade bättre utsikt. Fattar inte hur de tänker. Så nu blir det vanlig visning. Dessutom höjs utgångsbudet till det som vi lade som bud. Bra gjort av mäklaren när de ändå inte tänkt sälja för mindre. Men än är det ju inte över...

• Långserud

31 maj: Det låt snyggt med namnlappar på festhäftena. Hur ser det ut? Har ni printat namnen på häftet eller klistrat på i efterhand?

Astriden: Hur hade ni namnen vid resp. plats? Jag köpte en stor tavla på IKEA som jag har målat vit och lagt grönt papper i. Sen ska jag sätta inplastade namn och bord på denna.

Grund: Postenstället var ute i Billdal där vi bor så kan nog inte svänga in till stan idag men vi kan ses imorgon e jobbet om du vill. Eller på en fika på torsdag!

Ska vi köra fika på torsdag? 31 Maj du kan välla sluta upp så snart du kan? Vilken tid och var? Kan väl ta i närheten centralen så att 31 maj får nära?

• Grund

Barba: Så glad för din skull att du fick en sådan toppenhippa!
    Du verkar ha haft en grymt rolig dag!

31maj: det blir E bord för vår del. Det blir för trångt annars så vi måste ha det så.

• Grund

Men jag kan ta en tur till Billdal om det är så. Inga problem. Vill ju ge dig pengarna

• Långserud

Grund: Pengarna ingen fara, men blir det för sent om du får den på tordagsfikan eller imorgon em på stan? Tänkte nämligen åka dit på vägen till träningen å sen är inte jag hemma förrän 21:00.

• 31 maj 2008

Jag vill verkligen åka till Italien och äta god mat och dricka vin... Det får bli nästa resa, efter Maldiverna.

Arg blir man för det där med lägenheten, Grund! Men det är ju inte säkert att de får mer vid en vanlig visning.

Jag sluter gärna upp på torsdag när jag kommer! Om ni tar tex Soho, är det ju fortfarande ganska nära för mig.

Långserud: namnlapparna kommer att vara likadana som på våra inbjudningar (med namnet istället för "inbjudan", och "bröllopsfest" istället för datumet), kolla i mitt galleri. Alltså klistrade på framsidan. Samma gröna papper som på inbjudningskorten. Formatet kommer att vara stående A4.

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3