• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • 31 maj 2008

Tjenixen babes!

Härligt med sol!!!

Vi var ute vid Tofta Bränneri igår och gick igenom hela dagen med de som har stället. Det kändes jättebra och det var så otroligt vackert där ute med kvällssolen! Vi bestämde nog oss för att ha runda bort istället för E-bord. Vad ska ni alla ha??? Kom på att runda bord funkade bättre att flytta om inför valsen, och sedan ytterligare en gång efter tårtan.

Låter som om du hade en riktigt bra hippa, Barba!!!!!

• Majsis2008

vi ska ha borden som ett u...och då kommer vi inte behöva flytta borden sen tror vi, så stro är våran lokal...den tar ju 120 pers och vi är knappt 40...

• Amor Eterno

God morogn tjejer!!

Underbart väder idag

31 maj - Vad roligt att gå dit och se allt och igår som var såå härligt väder oxå, jag gillar oxå runda bord men det går inte att ha i vårt fall men men...

Nu har jag hyrt buss för 55 personer igår Allt börjar ju närma sig.

• Majsis2008

vad kostar det att hyra buss? jag försöker komma på hur man ska lösa transport från rådhus, men vet inte hur många som kommer vara med där...

• Majsis2008

astriden: När du hade ditt bröllop, samlade du nångång allihopa som var inblandade och pratade med alla hur ni tänkt eran dag skulle se ut och vad ni ville alla skulle göra eller tog ni det med var och en?

• AyBee

Godmorgon!!!

Barba - vilket underbar dag!!! Vilka pärlor till vänner du har som hittat på allt det där och som såg till att dagen blev som du ville. Åhhhh jag är sååååå nyfiken på vad mina tjejer kommer att hitta på.

31 maj - Låter som du hade en kanonkväll igår på Tofta. Härligt att ni blir så nöjda, det är ju endå så en stora dag i ens liv.

Idag ska jag börja kolla lite catering stället. Några tips brudar?

• Amor Eterno

Jag hyrde buss ifrån Hisinge buss de var billigast låg på ca. 2000 kr då kör de mellan 14.00 - 17.00.

Aybee - Catering titta på: KOckoch ctering på komma matleverans, på sofina eller österkök, allt detta är catering du går googla adresser

Eller tips gå in på hitta.se och skriv catering det som är bra att det kommer namn och även e-mail adresser på.

• Astriden

Majsis,
    njr vi samlade aldrig alla samtidigt utan tog det enskilt mest per mail. Då jag är en väldigt bestämt dam & de som känner mej viste att jag hade en bild som skall följas.
    Jag arrangerade näst intill allt själv sen la jag ut själva handligen på ansvariga.

Tex, de svävende lyktorna - Jag planerade dem, beställde dem & skrev ner exakt när de skulle "göras" & hur presentationen skulle ske, sen fick bestman sköta själva presentationen/infon innan.

Dukningen - Jag planerade, köpte/beställde det vi behövde, övervakade men lät andra fixa själva dukandet.

• Långserud

Good morning girls!

Underbart att kunna ta på sig ett par ballerina, leggings och kjol! Sol och värme är mitt rätta element!

Astriden: Det är nog skönt med en lite mindre tur nu, Asien kan ni ta sen! Er bebbe kan bli en liten globetrotter och få se malaysias stränder.

Grund: Hängde inte med på vart du ville åka i Italien? Jag har i flera år lobbat för att vi ska på semester dit men utan framgång. Min gubbe är en hängiven fanatiker av engelsk fotboll vilket gör att han avskyr italiensk och därmed ej vill åka dit. Suck.

Flickor: Vi fick massa gjort igår, hann liksom prata igenom en massa, skriva gästkuriosan, Turistguide till Långserud (tack för iden Astriden!) Men 3 saker kom vi ej fram till:

* Hur ska ni ha era bordsplaceringslappar och hur ska de se ut?

* Gästbok om ni hade/ska ha ngn. Vart låg den? Hade ni skrivit i förväg i den tex namn så att alla skriver där de ska skriva?

* Finns det ngt gott alkofritt rött vin? (tack igen Astriden för de dryckestips du gav om vitt etc)

Åh jag vill ses snart å bubbla bröllop, börjar hända så mkt så vore så bra å få bubbla lite! Torsdag?

Kram!

• Långserud

Grund och Aybee: Igår låg en "Du har ett paket att hämta ut från Utlandet" lapp på hallmattan! Kan det vara våra klänningar tro!??!

31 maj: Tänkte på dig imorse, vad du är bra som bärjar nytt jobb, planerar flytt OCH planerar bröllop! Kram på dej!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3