• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • mrsD

Gomorron!

Långse- jag köpte clinique mascaran (den som går o tvätta bort me 39C vatten)
    o jag e jättenöjd! den e ju grym! *s*
    Smal borste så man kommer åt alla strån o den smetar liksom inte ut sig när man ska tvätta bort den så man ser ut som en tvättbjörn forever, utan "smular" av sig, eller va man ska säga *s*
    Jag e iaf jättenöjd, o inte jättedyr heller..

Amor hade Kanebos tror jag (som oxå går o tvätta bort me varmt vatten) o va tydligen nöjd oxå=)

• Majsis2008

Godmorgon....idag kom korsetten, får se om den passa med klänningen...annars vet jag inte vad man ska ha för att puscha upp tuttarna och hålla inne magen...

• AyBee
    Troll1 skrev 2008-04-01 20:06:36 följande:
    Hmmmm, harrrkelll o hossst... Det är möjligen inte så att hon kan mejka en annan också? Min sambo jobbar också med tv/film, men han känner inga make up artister precis. De flesta han har jobbat med är från Stockholm eller bor en bra bit utanför Göteborg.Det gick i stöpet med fotograf/makeup/frissa eftersom min prelbokade helt sonika bokade in ett annat brudpar i stället för mig. Har gråtit blod idag, när jag fick det beskedet. Undrar just hur man kan arbeta seriöst och göra på det viset. Nu får jag ut och leta igen...Tyckte det var så skönt att kunna få gjort allt inkl tärnan på ett o samma ställe.
    Självklart ska du ringa Linda o kolla. Skickar hennes tel nr mm till din inbox om en liten stund! *kramar om*
  • malinlars

Hallå tjejer... ja vilket väder det är.. riktigt trist!! Onsdagar är de längsta dagarna.. är inte hemma förrän vid 19:30 tiden..

Cristal: Du som skall också gifta dig runt klippan/majorna.. Vart skall ni fotograferas? Ni kanske skall fotograferas innen vigseln? Vi funderar på vart som är nära & dessutom fint att ta kort!? Vi skall nämligen fotograferas efter vigseln...

Någon annan kanske ockås har något förslag på vart man kan fotograferas.. vi har tänkt på Botaniska.. men det ligger en bit bort från kyrkan.. det lutar lite åt att vi skall gå i Haga.. Hmm.. vad tycker ni?

har varit inne på Dinsko & Wedins.. men tyvärr inte hittat några skor.. har någon en bra hemsida man kan beställa på??
    Benvita satin, hela skor (ej öppentå el häl) med låg klack... Lite som Askungens skor...

Tänker på dig Astriden.. hoppas att allt går bra & att det inte är allt för stresisgt för er nu innan lördag!

• AyBee

Blev det 104:-/burk för hårkuren, 31 maj? Du får pengarna på måndag. Okej?

Vad bra att du beställer ikväll, Långserud. Jag längtar! Nu håller vi tummarna att paketet inte fastnar i tullen

• Långserud

Hej hopp!

Kom på en fråga, om man vill bättra på färgen lite (eh ganska mkt tyvärr) vart ska man gå då? Gillar ej att sola (svettigt, tråkigt, äckligt, farligt) men vägrar se ut som ett levande lik 7 juni!

Kramen!

• Troll1

Tack Aybee! :-I
    Apropå bättra på färg, har ngn här testat soldusch? Ska man stå med stringtrosa i papper medans en anställd på salongen sprayar då, eller? Ingen vacker syn hon skulle få se då...

• mrsD

Troll1 - e inte helt inne på hur EXAKT de gör.. men hört att d bara håller i någon dag.. trist om man ändå betalar några hundralappar för d.. men d kanske e ngn som har mer erfarenhet?

Brun utan sol i övrigt tycker jag e helt ok..

• stenbruden

Hej!

Aybee - låter ju toppen!!! Hon är säkert jätteduktig! Jag har inte lappen framför mig nu men jag tror att hon sa från 2500 för uppsättning och smink (brud) Man brukar hamna mellan 2500-3200 har jag för mig att hon sa. Tärnan kommer jag inte ihåg...
    Vi bokade in en tid för klipp och genomgång ett par veckor före bröllopet också. Jag blev så glad att hon kunde!!

Troll - FY va taskigt att göra så!!!!! Väldigt oproffsigt! Hoppas du hittar någon annan snart. Kan tipsa om våran fotograf, My.

Långse - Jag har tänkt på samma som du.. Har funderat på soldusch också men kan det möjligen färga av sig på klänningen?? Vissa brun utan sol gör ju det. Jag har hört att det håller 3-4 dagar.. Håller med om solarie, vill helst inte det och jag tycker inte att man får fin färg heller.

Jag köpte en mascara på flyget en gång som heter hmmm Gosch eller nåt tror jag det var och den var superbra! Vattenfast och passade mina fransar perfa men jag har inte hittat den i butik. Någon som känner igen märket? Säkert felstavat

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3