• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 3
  • Helena1978

augusti2008: Du har ju nettis blommor i rättvik. Har ifs ingen erfarenhet av dem, men det är min m2b brors familjs bekanta

• Mrs Van Derkamp

Blåklinten på Kyrkogatan i mora,jätte gullig affär!

• Mrs Van Derkamp

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article303286.ece#

• augusti2008

Mrs Van Derkamp skrev 2008-04-19 10:41:00 följande:

www.dt.se/nyheter/rattvik/article303286.ece#
    Spännande att se hur det kommmer bli. Var lite orolig över att det skulle säljas men det verkar som de bara gör det ännu finare så det blir nog bra eller vad tror ni?!
  • Mrs Van Derkamp

Kul att dom satsar på bröllopsarrangemang ialla fall

• fru Bruhn

Det är sååå super fint på bruket nu när dom gjort om. Kanon!!

• ösregn

asaonthehill: har pratat md hon i Orsa, om mina naglar. Hon blev bara såå glad att någon rekomenderat henne inne på ett forum!! Så nu ska jag dit två dagar innan min dag!

• asaonthehill

Ja, hon är verkligen supergullig, Elin! Jag har inte bokat ännu, men ska börja "bygga" naglarna snart inför stora dagen...

• Helena1978

Idag har jag bestämt mig för catering. Vi kommer att anlita en utan kockarna på stiftsgården i Rättvik! Har hört bra om dem och det kändes riktigt bra när jag pratade med honom.
    Dem kommer att lägga upp maten på tallrikar så då är det bara för vår serveringspersonal att gå ut med dem!
    Så här ser vår meny ut:

Förrätt:
    Tunnbrödskorg (sallad, ärtor, tomater, handskalade räkor och en klick rhode island dressing)

Huvudrätt:
    Vitlöksmarinerad rostbiff
    Potatisgratäng och rosmarie sky
    Sommarsallad (tre st olika sallader + ex. rädisor mm) + marinerade färsk broccoli.

Efterrätt:
    Bröllopstårta (denna tar vi inte från dem)

• mika 080705

jag fotade mig för secret box förra veckan på Linslusen i Avesta. det vart SKITBRA bilder. rekommenderar henne starkt! :)

• Hannafia

Nu är jag gift sedan 1 vecka tillbaka, och vilken underbar dag det var

Vill bara göra er uppmärksamma på att denna tråd stänger snart.....

Kram på er alla

• Helena1978

Hannafia:
    Startar du upp en ny eller ska någon annan göra det?

• Helena1978

Hannafia:
    Förlåt, men jag glömde att säga ett STORT grattis till er! Hoppas ni hade en underbar dag!

• byron

hoi dalabrudar!
    gifte mig förra året i furudals bruk - jag är från österrike och flyttade feb. 2007 till bruket ;o)
    hade ullis som catering och blomsterliv gjorde alla buketter och blomsterarrangemanger i ore kyrkan och i kättingsmedjan. det var toppen och jag kunne litar på dom 100%.
    lycka till alla som gifter sig här!

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 3