• NinnaLilltroll

Skottdagen närmar sig...

Nu är det mindre än en vecka till jag ska ställa den stora frågan. Ju mer jag tänker på det, desto mer pirrar det i magen. Jag har ännu inte bestämt hur jag ska göra, men förmodligen blir det så här:

Han är hemma hela dagen och jag jobbar så jag kan inte direkt förbereda något hemma. Jag kommer i veckan att säga att jag vill gå ut och äta på fredagkväll (så att han inte planerar något annat). Sen på fredag får jag försöka locka ut honom till vår tomt där vi håller på att bygga hus. Eventuellt be honom möta mig där när jag kommer hem från jobbet. Det känns nog mer speciellt om han kommer dit och jag redan står där och väntar... Det hade varit mysigt om det hade varit fullt med marschaller också, men med tanke på alla hus runt omkring så hoppar jag nog det. (Vill inte väcka någon stor uppståndelse, ljus får vi tända när vi kommer hem...) Kanske kommer jag att ge en ros till honom när han kommer och om orden och nerverna bär, berätta för honom hur jag känner och fråga. För säkerhets skull får jag nog ha förberett med ett brev också med den någon dikt..

Ni som ska fria, hur är det med era nerver?

• Svar på tråden Skottdagen närmar sig...
  • soda30

Ska dock inte fria, men gifter mej på skottdagen. Skitnervöst just nu!

• valkyriana

Vad vackert det kommer bli. Symboliken är ju otroligt vacker. Du friar på det ställe där ni kommer bygga er gemensamma framtid.
    Lycka till!

• nellie78

Jag ska också fria och börjar också bli ganska nervös..egentligen borde jag inte bli det eftersom jag vet att han kommer svara ja (vi är förlovade så det blir inget regelrätt frieri) men det pirrar lite ändå! Jag ska också fria på hemmaplan men rosor,levande ljus och en lyxig middag med lite champagne och vin..ska bli jättemysigt och roligt!

• neeke1972

friade för 4 år sedan på skottdagen.. den 16 augusti i år kommer vi gifta oss...

• Disan

Jag ska hämta rigarna idag, tjohoo de pirrar och spritter i hela kroppen och jag längtar sååååå. nu börjar de äntligen närma sig

• ingenjörsbruden

Nerverna är än så länge under kontroll.....måste ta något mot förökningen av fjärilarna i magen bara!!! .-)

• NinnaLilltroll

Ja det bubblar och pirrar och har sig i magen. Ibland har jag lust att fråga när vi t.ex. sitter i soffan ikväll bara för att ha det gjort

• Disan

jag undrar om jag verkligen kan hålla mig till på fredag.. har vart vaken hela natten och vart spänd...vill bara säga de nu nu nu
    kan man fria idag istället fast det står den 29e i ringarna?

• ingenjörsbruden

Disan...håll dig!!!

Jag har osså haft flera tillfällen som hade passat jättebra.....men så börjar man fundera.....här sitter vi i halvsunkiga träningskläder....vilket minne för livet!!!

Det hade iofs passat oss men jag misstänker att sambon hade känt sig lite "snuvad" på förlovningen.....
    Så för hans skull o för att jag bara har tänkt göra detta en gång i livet så ska jag göra allt för att det ska bli så underbart som det bara är tekniskt möjligt!!!!

Men det har redan dykt upp svarta moln på himeln......
    Sambon börjar bli förkyld o snorig samt så har han fått VÄRLDENS innebrännare precis under näsan.....hans humör är inte roligt när han snyter sig....o det gör han var 5 min.... Suck!!!

Har någon något bra knep mot innebrännare?!

• Disan

Nej du har säkert rätt givetvis men fasen ja jag får åka hemifrån istället haha jag vet att jag kommer försäga mig annars.. får åka till en kompis och se till att komma hem ikväll ... skriva lite fina dikter till honom och göra iordning middag så kan han mysa för sig själv här hemma och jag hos en kompis haha

Svar på tråden Skottdagen närmar sig...