• prinsessan no1

Nya Göteborgsbrudar

Hej Brudar!
    Några fler än jag här som är relativt nya på sida som kommer från Göteborg och inte tillhör någon tidigare grupp som t.ex. Göteborgsbrudar del 3?
    Vilket datum gifter ni er?
    Största fokus i er planering just nu?
    Skulle vilja har tips och råd vad gäller?

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar
  • Danielaa

Remanns har jag oxå vart på, fast på "damsidan" då! Trevlig personal å hjälpsam!

• Mizty

Min sambo ska ha Nehru, och den som han ville ha har utgått så vi frågade om vi fick köpa den & det gjorde vi. Vi kommer att hyra ett par byxor 250:- (lite smalare modell än hans vanliga kostymbyxor) skjorta 200:- väst & kravatt 700:- Tror det finns färdiga paket, med t.ex. frockcoatm men har tyvärr inga priser på det. Deras tel.nr: 031-145852

emmalottan skrev 2008-03-18 09:37:44 följande:
    mizty - vad tar dem på remanns för det du kollade på?? är dem dyra?? har fått för mig det :P
  • Pjäxan

Hej Göteborgsbrudar!
    Kankse jag kan få hjälp av er=) Vi planerar att gifta oss september och har kollat Odinslund och Skansen Kronan, men kan ej komma på fler ställen! Helst vill vi ha med oss i vartfall dryck själva har ni några tips? Helst ej för långt från stan då vi har endel långväga gäster!

tackar för era tips,
    Pjäxan

• gusjma
    Pjäxan skrev 2008-03-18 12:52:03 följande:
    Hej Göteborgsbrudar!Kankse jag kan få hjälp av er=) Vi planerar att gifta oss september och har kollat Odinslund och Skansen Kronan, men kan ej komma på fler ställen! Helst vill vi ha med oss i vartfall dryck själva har ni några tips? Helst ej för långt från stan då vi har endel långväga gäster!tackar för era tips,Pjäxan
    De skall tydligen ha någonstans i Träsgårdsföreningen där man ordnar alkohol och catering själva. Och vigsel har man i en rosenträdgård. Läste om detta i GP förra veckan tror jag och tyckte att det lät jättemysigt!
  • Pjäxan

Tack! Det ska jag kolla, det låter ju fantasiskt mysigt!
    Har du hört något Skansen Kronan och Odinslund, är de bra och värda pengarna?? Det blir ju väldigt dyrt....

• Bauti

Hej
    Har ett litet tips till er som behöver hyra kläder till er man.
    Jag har nämligen letat igenom hela göteborg med omnäjd en gång.
    Absolut billigast var i Kungälv, Emilios Högtidskläder. Mycket bra service gav han.

Bara ett tips!

• Bauti

Här hade vi vårat bröllop och vigsel.
    www.ordenshusen.se/
    Sia som jag hade kontakt med var SÅ bra. Han visste precis vilken service man önskade sig.
    Och det var inte dyr heller.
    Man sätter ihop menyn som man själv vill. Han skickade hem menyförslag, olika rätter, dryckeslista och prislista.

Kan VARMT rekommenderas.

• Pjäxan

Har varit där på en begravningsmottagning så det känns sådär.. annnars är det superfint!

• Tit

Gusjma: Jag är också från Särö! Jag är 76a, flyttade 91. Olof pers väg och Stenslyckevägen. Vem är du?

Var i Särö ska ni ha festen?

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar