Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

äckling skrev 2008-04-17 09:58:35 följande:
    Vi ska också ha solist -manlig (hoppas jag. Har inte frågat ännu). Behöver tips på vad han ska sjunga. Har läst "alla" tidigare trådar om detta, men hittar inget som är 100. Vill ha nåt på svenska. Snälla hjälp!!Ska nog ha trumpetare också och ett trumpetsolo.
    Den svenska låt som vi vill ha är "Lyckorus" med Elin Sigvardsson. Vet inte hur det passar... men ett litet tips i alla fall

• Fröken förväntan
    matildaochniklas skrev 2008-04-17 13:26:41 följande:
    En kompis till mig ska sjunga Mikael Wiehes låt kärleken vet. Och en annan kompis ska sjunga Janis Joplins låt Piece of my heart.
    Åh, Kärleken vet är superfin!!! Även i John Lennons original
  • Fröken förväntan
    äckling skrev 2008-04-17 22:14:33 följande:
    Ja, har lyssnat på den innan. Den är med på listan "Om vi inte hittar nåt annat". Vill helst ha något inte för vanligt.
    Kul att jag har hittat någon som är mer kräsen än mig (Har letat ganska läng efter svenska låtar, engelska finns ju en uppsjö).
  • Fröken förväntan
    äckling skrev 2008-04-17 22:28:28 följande:
    Har också letat och lyssnat åtskilliga timmar. Läst massor av trådar här och jag hittar ändå inte vad jag söker. Blir nog "ett liv för mig", men jag vill ha en till på svenska. Sparar ditt val på samma lista som I Folkviseton. Jag skäms nästan för att jag är så kräsen
    Lova att hojta till omdu hittar något bortglömt och alldeles underbart!
  • Fröken förväntan

lanovia 08 skrev 2008-04-18 08:13:52 följande:

...Så är det någon som har tips på en bra födelsedagslåt???
    Kommer bara på: "Med en enkel tulipan..." och "Vad är det för dag idag,jo det är ingen vanlig dag,för det är X födelsedag, hurra hurra hurra"
  • Fröken förväntan

...finns det ingen födelsedagslåt från någon Astid Lindgren-saga eller något sådant?

• Fröken förväntan
    Ankan80 skrev 2008-04-18 09:10:58 följande:
    Vad har ni skrivit i ert "bra att veta" ?Jag har skrivit om att det är betalbarAtt tal meddelas till toastmasternAtt det är ett barnfritt bröllopVägbeskrivningÖvernattningsmöjligheterNågot annat?
    Önskelista, kanske.
  • Fröken förväntan
    äckling skrev 2008-04-18 16:33:24 följande:
    Tack tack tack för alla era tips och för att ni står ut.Håller med om att "du är allt" är helt perfekt, men jag lyckas komma på sätt att känna att det är fel det också. (Skratta gärna åt mig). Som att texten är för bra på nåt sätt. Löjligt va. Vill gärna ha nåt som inte är fullt så vanligt också. Jag ska berätta när jag kläcker nåt.
    Ha ha ha
    Skönt att alla inte har gett upp i alla fall. Jag har kommit till stadiet att jag bara hör de delar jag vill höra
  • Fröken förväntan

Idag ska vi ut och kolla på kostym till m2b

Musik på festen blir min svågers band. Det blir covers i oändlighet... grym!

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*