• stinakina

Kärlekste

Har läst en massa här om sk kärlekste...

Kikade runt på olika sidor och upptäckte att det för det första är onödigt dyrt och för det andra endast verkar innehålla vanligt te blandat med "strösselhjärtan"

Så nu har jag beställt cellofanpåsar modell mindre och vann klisterhjärtan i guld på tradera. jag ska alltså köpa te, vilket som och strösselhjärtan och göra eget kärlekste!

Ett tips bara så här på söndagseftermiddagen!!

• Svar på tråden Kärlekste
  • stinakina

Kan jag svara på: på affären, bland strössel....

grabbarna skrev 2008-03-02 18:42:30 följande:
    men vart köper man egna sockerhjärtan då?
  • grabbarna

aha då måste kah kolla igen då har sökt hjärtan förut men har väl haft otur då

• becky79

jag var nere på stan igår och märkte att nu finns det löste i hur många sorter som helst, sen har man gjort spec. påskte-slängt ner ankor skulle jag nog kalla dem mer i blandningen, sen en annan var med hjärtan, en var med granar osv...
    funderade just igår på ifall man inte kan göra det själv :)

en dum fråga dock:
    hur gör ni för att inte löste ska flyta runt i koppen, eller hör det till??? (jag har provat många olika tekulor/klämmor och sen flyter det runt te i vattnet).

• grabbarna

du ska skölja tekulan med te i rinnande vatten innan du stoppar ner den i muggen

• stinakina

Hur länge håller sig te? dvs en oöppnad förpackning? teet ligger i vacumpack (aluminium?)

Jag köpte nämligen 2 stora påsar te för 25 kronor styck i går (vi gifter oss 9 aug ) blev lite ivrig då jag får för mig att ÖB köper in grejer då och då och inte alltid finns fler ggr?

Hörde med en "tebutik" i går, de tas 20 kr hg (billigaste)
    Så att jag betalade 25 kr för dessa påsar var ju ett riktigt klipp...

• grabbarna

det håller sig bra länge men lägg gärna påsen i en lufttät burk så håller aromen ännu bättre. är det ett litet hål i påsen (som inte märks)kan aromen sippra ut, det blir ju inte dåligt men smaken blir mindre.

• Nessan

Även om påsarna är oöppnade så kan det nog tänkas att aromen sipprar ut. Jag skulle lägga teet i en burk, det gör jag alltid med mina teer så fort jag köpt dem. Om du vill dubbelförsäkra dig kan du ju lägga den oöppnade påsen i en burk!

Vad var det för te du hittade på ÖB? Hur många hekto köpte du?

• stinakina

Kollade in påsen nu, det är 454 gram ( ? )

ceylon te, chaie abe hiat (står det på påsen)

Är ingen te människa så jag antar att det inte är av bästa kvalite, men det kvittar känns det som, ska ju tillsätta hjärtan (som jag också köpte i går) och paketera det i cellofanpåsar och ha vid varje tallrik, tror inte att folk kommer att slita upp påsarna då de kommer hem, det är ju mest som ett minne!!

Tillägg: vi beställer även små papperspåsar med vårt namn och datum på som teet sen ska i...

• grabbarna

blir nog bra, jag har köpt te på öb och smaken är det inget fel på det som kan vara när det är lite sämre kvalite är att det är mer smulor och trasiga blad i blandningarna.

vart har du köpt cellofanpåsar?

• Nessan

Om du häller upp teet i en tät burk kan du ju passa på då påsen är öppnad att själv ta en kopp och smaka om teet är gott, så vet du vad ni bjuder på iaf.

Sen hängde jag inte med på alla era påsar, skulle ni ha teet i en papperspåse eller i en cellofanpåse?

Vilket som så tänk på att förvara alla dessa småpåsar i en större burk tills det är dags att ställa ut dem vid dukningen, allt för att bevara så mycket arom som möjligt!

Svar på tråden Kärlekste