Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??

okej jag funderar på en tjej som beställer via kina på tradera jag vet att det blir några hundra lappar dyrare men tror du kan kan be de beställa en klänning man vill ha och seda lägga snörning i ryggen istället för dragkedja? även om original modellen har ragkedja?

Blondie77 skrev 2008-03-10 19:50:34 följande:
    ang klänning så måttbeställde jag min och jag beställde en klänning med snörning i ryggen, på det viset kan du reglera själv om du vill ha den större eller mindre, jag är supernöjd med det valet :)
  • TigerLinn

tack det var någonting sådan jag tänkt om vi ska ha ris påsar om man hittar billigt syg och snöre...

bruden08 skrev 2008-03-10 19:55:19 följande:
    ett tips till rispåsar är att köpa billiga tyllgardiner på ikea tror de kostade 39 kr och klippa små fyrkanter av behövs inte sy ett stygn, lägg en klick vanligt jasminris(billigt) och knyt ihop med ett tunt sidenband du köper på rulle. kolla i mitt galleri jag har sådana påsar.
  • TigerLinn

mmm jag tror oxå att klänningen ska bli billigare..
    känns frestande att mått beställa men tänka om den inte sitter bra eller så.. lite rädd..

Tit skrev 2008-03-10 19:57:14 följande:
    om inte ikealakanen är bra som dukar så titta på secondhand butiker, typ röda korset. Där kan man ofta köpa lakan för ca 5kr st. De som är äldre är ofta tjockare kvalitet. Ikeas billigaste är nästan genomskinliga. Skippa ris, trots att vi har en större budget tycker jag att det får folk ha själva, men jag tycker inte det är så viktigt heller.Klänningen kan som de andra sagt garanterat bli billigare än 5000!
  • TigerLinn

tack

ullstumpan skrev 2008-03-10 19:59:36 följande:
    Dukar kanske du kan få ner kostnaden på, vi körde med vita lakan som mamma hade och köpte billigt tyg på jysk till löpare i mitten.Blommor behöver man inte ha på bordet, vi köpte billiga askar på IKEA med blomblad som vi strödde ut (eller så kanske du kan plocka buketter i skogen om bröllopet är på sommaren)Om du är florist så kan du kanske göra alla buketter själv.Rispåsar, behövs det. Tror du inte folk har med sig ris i handväskan (iallafall den äldre generationen)Jag tycker inte ni ska dra in på fotografen om hon/han är profsig. Det är ju ändå ett minne för livet att få bra kort på sitt bröllop. Vi hade anlitat fotograf på bröllopet, i kyrkan och utanför. Fastän vänner och släktingar tog många kort så blev ändå den anlitade fotografens kort bäst. Att ta kort inne i kyrkan är inte lätt för någon som inte är van.
  • TigerLinn

jag har funderat på att beställa.. men vet inte om jag vågar. jag är ju ingen speciell storlek det är så olika på kläder och jag är stor krin48-52 i stl.
    vågar man beställa?
    sedan är ajg dålig på engelska så känns säkrare att kanske beställa via någon påtradera som sedan beställer via kina då har man ju ändå svenska språket har hört att det inte behöve skillja så mycket me rän 500 kr

ullstumpan skrev 2008-03-10 20:03:08 följande:
    Glömde, angående klänningen. Beställ i kina, jag beställde genom 1koo för 1500:- (2000:- med ändringar). Det finns även många som säljer sina klänningar, kolla runt lite på olika sidor. Men jag tycker absolut om du hittar en klänning som du blir förtjust i och funkar innanför er budget att du ska ta den även om den kostar 5000:-... ;) Man gifter sig inte var dag.. :)
  • TigerLinn

men nu chattade på msn på engelska?

ullstumpan skrev 2008-03-10 20:12:14 följande:
    Fast när jag beställde över nätet till 1koo var de mycket hjälpsamma, vi satt över MSN och chattade. Min mamma hade hjälpt mig med alla måtten innan och skrivit ner precis allting. De ville ha ganska många mått. Jag var först inne på att hyra men när priset skulle bli dyrare så bestämde jag mig för att testa 1koo. Jag var nöjd med min klänning, inte kanonnöjd men den var fin, fina broderier fast den var ganska vid i kjolen, typ amerikansk modell- så det var det enda som störde mig eftersom man såg tjock ut i den. Men hade jag vetat det innan så hade jag bett om en lite snävare modell, iallafall kring kjolen.
  • TigerLinn

okej jag kan verkligen inte engelska...

men vad tror du om man väljer en på te tradera som lägger ut auktioner och så beställer de via kina..?
    och man får ävlja modell och allt själv?

ullstumpan skrev 2008-03-10 20:19:37 följande:
    De hade en mailadress som man kunde få kontakt med dem över nätet. Man fick oftast sitta på morgonen innan jobbet. Angående engelska så var de på samma nivå som en annan.. ;)
  • TigerLinn

jo jag har kollat och jag blev även tipsad om en tjej på trader via några här på¨BT

ullstumpan skrev 2008-03-10 20:33:52 följande:
    Genom Tradera funkar det säkert också, kolla bara omdömet först på säljaren, så du inte blir lurad.
  • TigerLinn

mmm jag sa bara ha rosor.
    :)

hjartan skrev 2008-03-10 20:55:35 följande:
    Jag har ingen bild på min bukett. Kommer att ha rosor och gerbera i en medelstor bukett med bara en tunn kant med gröna blad runt. Lindar sidenband runt skaftet i vår temafärg och har pärlor i några blommor i samma färg.Corsagen består av en ros och ett grönt blad och kommer att kosta 40 kr st.
Svar på tråden Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??