Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??

jag kommer göra alla blommir själv.. flrutom corsagen.. känner att jag inte orkar pyssla med sådan ska be en vän som inte är utbildada florist som jag är men hon kna blommor..

sedan ska vi givetvis inte önska oss presenter om vi har kuvert avg

sokkerstruten skrev 2008-03-10 22:00:49 följande:
    Du kan göra alla buketterna själv, det är inte så svårt faktiskt. Jag provade hemma en gång att göra en rund stavbukett på rosor, blev riktigt fin! Det kan ju inte vara svårare att göra tärnornas buketter om du ska göra din egen! Och corsagen, är det bara att att ta den blomma som dominerar bucketterna och binda den med ett fint siden band tillsammans med något grönt, och sen en säkerhetsnål bakom!Och klänning kan man hitta jättefina på blocket, för kanske 2000 kr! Begagnad men billig!hm om du ska ha kuvert avgift så kanske det vore bästa att avstå i önskan om presenter, ser inte så bra ut annars.hm nått mer.. kommer inte på något men hör av mig när jag gör det!
  • TigerLinn

vilken stad bor du i?
    om du bor nära mig kna jag ge uppg :)

Blyger skrev 2008-03-10 22:15:43 följande:
    Måste fråga, vad är det för fotograf som fotar till så bra pris.Vore tacksam för namn & nummer: fotograf: 1500 kr(kollade upp det med henne i veckan)
  • TigerLinn

håret är fixat gratis nu under kvällen läs tillägget :)

tonårsmorsa skrev 2008-03-10 22:38:39 följande:
    Byt tjänster med någon annan brud här på BT. Som florist kan du fixa buketten åt någon som i stället hjälper dig med håret/naglar/sjunger.
  • TigerLinn

okej hon finns i Umeå..

Blyger skrev 2008-03-10 22:42:36 följande:
    Ska gifta mig i Stockholm
  • TigerLinn

mm flytta brölllopet till Umeå :)

Blyger skrev 2008-03-10 22:44:39 följande:
    Synd...
  • TigerLinn

det har jag funderat på.. kanske ska skriva ett inlägg och kolla om nån vill byta tjänster i närheten

tonårsmorsa skrev 2008-03-10 22:45:12 följande:
    Ok, men något annat kanske då. Eller också kan du erbjuda dina tjänster mot ersättning och kanske tjäna in några kronor som du kan lägga på bröllopet.
  • TigerLinn

blommorna kommer bli billigare :)
    men räknar högt där med eftersom jag itne vet vad de rosor jag vill ha kommer kosta när vi gifter oss...

funderar på att skippa blommor å¨borde helt.... sk aju ha snygg ljus dekorationer :)

tackkort.
    jo har tänkt på det men det är någonting som vi tar efter bröllopet. och de behöver inte bli dyrt då jag kommer göra dem själv och de få hundra lapparna de kan kosta kan vi spara efter år :) hoppas jag annasr går gästerna vänta på tackkort :) sj väntar jag på tackkort från ett bröllop vi var på i somras

Nessan skrev 2008-03-11 00:07:35 följande:
    Har inte läst de andras svar så jag är ledsen om jag upprera nåt.Klänning borde kunna gå att hitta för det lägre priset du skrev, men jag tycker det är smart av dig att räkna högt. Hellre upptäcka att det blir pengar över än att det fattas!Blommorna låter som nåt som kanske skulle kunan bli billigare, men det kan du som florist nog bättre än jag. Blommor till borden kanske ni kan plocka i naturen, beroende på när ni gifter er.Stryk rispåsar. Det kommer bara ta tid och pengar för nåt som används under 2 minuter typ. Om ni själva står för ris så häll upp det i en stor skål som alla får ta varsin näve av.Vill eg. inte lägga till saker i en stram budget, men har ni tänkt på tackkkort? Hoppas ni kan få till allt så det blir bröllop av!
Svar på tråden Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??