Kostnad per person???
Hej hopp!
Undrar lite vad ni har för kostna per person om man räknar in alla mat (tilltugg till brudskålen, 3rätters eller buffe, dessert, tårta och nattmat)??
Hej hopp!
Undrar lite vad ni har för kostna per person om man räknar in alla mat (tilltugg till brudskålen, 3rätters eller buffe, dessert, tårta och nattmat)??
oj jag menar.. inte för att det är finare i ett slott eller härrgård, eller att det inte är fint i en mysig hembygdsgård eller präst gård, kan bli hur fint som helst!
precis, allt kostar idag och det är helt upp til var o en hur man vill ha det.
jag trodde inget annat
Ja, det beror ju på vad det är för bygdegård helt klart. Den vi har hyrt är stor, tar 100 gäster i salen vi ska vara i, och priset är ju därefter, dyrt. Jag har sett flera herrgårdar som kostar lika mycket om man kan tänka sig att vara utanför stockholm, men det kan inte vi.
vi har fått detta priset - är det jättedyrt? jag har lite svårt att avgöra känner jag..
1.245 kr/kuvert
Bröllopsskål i äkta champagne
Tilltugg till drinken
Trerätters middag
Ett glas vin till förrätten
Ett glas vin med två påfyllningar till varmrätten
Ett glas dessertvin till desserten
Kaffe inkl. påtår
Bröllopstårta - Avec 4 cl
Vickning
Fri bar
Dessutom ingår:
Dukning med vita linnedukar och servetter
Alla blomsterdekorationer
Rådgivning och tips under hela planeringstiden
Lokal och serveringspersonal
Bröllopssvit med champagne och morgonrockar att ta med hem som minne.
Frukost på sängen för brudparet
Det tycker jag inte...vi betalar ca 1000/1100 kr per person, och då ingår allt ovan som dig förutom bröllops sviten och frukosten... hur många ska ni bjuda?
vi räknar med att bli 32 vuxna o nio barn (vi får såklart barnrabatt)
var gifter ni er?
ok vi gifter oss på Hällsnäs Affärsklubb i landvetter...
och ni?
vi gifter oss i sölvesborg/blekinge och festen kommer vara på hälleviks havsbad.
har fått blandade reaktioner på priset. vissa tycker att det är hutlöst o vissa tycker att det extremt billigt, men det kanske beror på vad man har för referensramar iofs.
svårt att veta vad som är skäligt tycker jag..
ca 1200 per person inkl allt.