• Embo81

Kostnad per person???

Hej hopp!
    Undrar lite vad ni har för kostna per person om man räknar in alla mat (tilltugg till brudskålen, 3rätters eller buffe, dessert, tårta och nattmat)??

• Svar på tråden Kostnad per person???
  • Fenixx

välkomsdrink, 3rätters, tårta, dryck till maten. 700kr/person

• Synthetic

Fröken Figo skrev 2008-03-18 14:15:14 följande:

1300:- men då får vi en hel bröllopshelg!lunch + middag fredag, brunch + 3 rätters bröllopsmiddag + tårta + snittar + vickning lördag.brunch på söndag. Och i det priset ingår champagne, vin, öl, fri bar osv. Det som tillkommer är presentaskar till varje gäst, välkomstkorgar och transporter. Så den totala kostnaden blir lite högre, men mat + dryck i 3 dagar blir ungefär 1300:- per person.Vi har catering som fixar all mat. Alkoholen köper vi utomlands.
    Var lyckdes du med detta?
  • Ninni och P3

Vi har inte riktigt kollat vilka som ska dricka vad men med det dyra drickat så blev priset 971:-/person och då är detta inkl:
    Välkommstskål & en brudskål
    Tilltugg
    Förrätt med ett glas vin
    Varmrätt med två glas vin
    Efterrätt med kaffe/dricka
    Tårta med ett glas champange/Cider
    Vickning
    och 2st valfri Öl/Vin/Cider i baren.

men sen tillkomer hyran av Herrgården:3500:- men i det ingår:
    Dukning,serveringspersonal,bordsdekoration & rådgivning(bröllopsprat).
    kanske dyrt men det ligger nära till det mesta och det är jättefint där ute...

• JohanoCissi

Vi har inräknat förrätt, varmrätt, tårta, vin, öl, sprit, ave, välkomstskål snacks och kaffe= 350:-/person
    Vad jag ser så verkar det vara ett ganska bra pris jämfört med vissa av er andra.

• Embo81
    JohanoCissi skrev 2008-03-18 15:22:00 följande:
    Vi har inräknat förrätt, varmrätt, tårta, vin, öl, sprit, ave, välkomstskål snacks och kaffe= 350:-/personVad jag ser så verkar det vara ett ganska bra pris jämfört med vissa av er andra.
    Vi kommer oxå hamna där någonstans. 170 för buffe, välkomsttugg, dessert, tårta och nattmat. Sen tillkommer dricka och snacks.. Jättenöjda!
  • JohanoCissi

håller me, när man läser här att folk faktiskt får betala massor med pengar för typ nästan samma saker så ska man nog vara ganska nöjd. Vi har haft tur och hittat billiga o bra alternativ.

Embo81 skrev 2008-03-18 16:15:45 följande:
    Vi kommer oxå hamna där någonstans. 170 för buffe, välkomsttugg, dessert, tårta och nattmat. Sen tillkommer dricka och snacks.. Jättenöjda!
  • sokkerstruten

Ni som får det till 350 kr/person. Var har ni festen och så, är det cataring? Vad har ni för lokaler? Hur gör ni med städandet av lokalen, och serveringen av maten? Dukning och dekoration?

• Embo81

Jag har inte räknat in det. Ska jag räkna in allt (lokal, mat, dryck, dekoration, serveringspersonal) blir det ca350p/p. Maten får vi jättebilligt från en vi känner, italiensbuffe, han fixar all maten och vi får det till hans inköpspris, drickan köper vi i tyskland, lokalen är dö-billig 1700, serveringstjejerna får 1000 var (kompisar till min kusin, de går sista året på hotell-rest), städ av loklen fixa våra föräldrar (vi har städet efter deras fester massor av gånger)Tyg-servetter och dukar fixar en annan vi känner, gratis.(han lånar från sitt jobb) Så med massa kontakter har vi fått ner priset! All porslin finns i lokalen. :)

• cellabella

Vi har inte maten klar än, men vi har kontakter som verkar kunna fixa catering till mycket bra pris (jag räknar med 100 kr/pers). Sen har vi räknat på alkohol 4000 kr, men nu är vi uppe i 65 gäster, så den budgeten spricker nog.. Annars betalar vi för bygdegården + städning + porslin + musikanläggning + personal ca 10 000 kr. Vi ska ha buffé så vi har bara en personal, bygdegården är alltså ganska dyr ( ca 8000 kr).

• sokkerstruten

Hej! Kanske ska tänka på att vissa andra som betalar mer, har det på¨ett slott eller kanske en herrgård. Inte för att det är finare i slott eller herrgård eller blir inte blir fint i en mysig hembygsdgård eller prästgård. Man får betala för lokalen och resturangen i dom lite högre priserna. Och även betalbar m.m eftersom man inte får ha "egen bar" och att man inte kan köpa alkohol från danmark eller tysklnad, vilket hade varit det bästa alternativet så klart, för alla! :) Hoppas ni får ett fin och underbar dag!

JohanoCissi skrev 2008-03-18 15:22:00 följande:
    Vi har inräknat förrätt, varmrätt, tårta, vin, öl, sprit, ave, välkomstskål snacks och kaffe= 350:-/personVad jag ser så verkar det vara ett ganska bra pris jämfört med vissa av er andra.
Svar på tråden Kostnad per person???