Kostnad per person???
Hej hopp!
Undrar lite vad ni har för kostna per person om man räknar in alla mat (tilltugg till brudskålen, 3rätters eller buffe, dessert, tårta och nattmat)??
Hej hopp!
Undrar lite vad ni har för kostna per person om man räknar in alla mat (tilltugg till brudskålen, 3rätters eller buffe, dessert, tårta och nattmat)??
Låter som ett otroligt bra pris, sokkerstruten!
Mkt bröllop för pengarna iaf. i gbg..
1.500 kronor per person för allt.
Ok!
Ja det känns bra ialla fall! Tryckt, då man inte har gjort detta innan! :) Det är dock i Landvetter, vid landvetter sjön. Men vad jag har förstått så ligger det på dom priserna ungefär vart man är ca 800- 1000 kr per person om man ska vara på en herrgårdslikande ställe...
Om jag tänker efter så kan det nog priset gå upp en 50-100 kr till när man väl är klara med allt vad gäller maten m.m...vi har inte spikat allt vill ha med än..
jordgubbar och oboy skrev 2008-03-12 19:34:52 följande:
Dom flesta ställen jag kollat med kommer man upp i dom summorna UTAN tårta, avec,vickning, fri bar.
250 kr7person 3 rätter med dryck & b.tårta
ok, ja då känns det ju ännu bättre! :)
jordgubbar och oboy skrev 2008-03-12 20:03:31 följande:
håller med - du verkar ha fått ett kanonpris
Oj vad svårt, hur räknar man ut det? Räknar man bara in maten + drickat och delar det på alla gäster då, eller räknar man med lokalen oxå?
5-rätters + dricka + avec => 800:-/pers
1300:-
men då får vi en hel bröllopshelg!
lunch + middag fredag,
brunch + 3 rätters bröllopsmiddag + tårta + snittar + vickning lördag.
brunch på söndag.
Och i det priset ingår champagne, vin, öl, fri bar osv.
Det som tillkommer är presentaskar till varje gäst, välkomstkorgar och transporter. Så den totala kostnaden blir lite högre, men mat + dryck i 3 dagar blir ungefär 1300:- per person.
Vi har catering som fixar all mat. Alkoholen köper vi utomlands.