Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Ja vi har gjort en prel bordsplacering, nu ligger den och vilar lite
    Just nu har jag letat efter bra bilder på halvuppsatta frisyrer MED slöja (det vimlar inte utav dem) men jag har hittat lite som jag kan visa min frisör.

Stora huvudvärken just nu är festprogrammet som jag har påbörjat..men det är såå svårt att få till det bra tycker jag! Jag har använt en mall från kortdesign.se (tror jag det var) men den är i word och det hoppar hit och dit med text och bilder gahhhhhh
    Men det blir nog bra till sist
    Bröllop 2008 skrev 2008-05-07 13:38:06 följande:

Vi har det lite stilla i planeringen nu, vi ska ner till Malmö vecka 24 och ha möte med alla, vi bor inte där vi ska gifta oss. Så vi bara väntar tills vi ska åka ner, det ska bli såå roligt Vi har bokat möte med guldsmeden den 21 Maj, det ska också bli jätte kul! Hur har du det Miss Blue, är det bordsplaceringen som gäller?
  • Miss Blue

Ja jag hade tänkt skriva lite om varje gäst - men det bävar jag för!! Skitsvårt att få till något kort, bra om varje person....vi får se hur det blir.

• Miss Blue

Kul! Det känns alltid bra när man fått iväg dem, mer definitivt liksom

LLJÖ skrev 2008-05-08 13:27:04 följande:
    Nu ligger äntligen våra inbjudningskort på lådan. Efter mycket pyssel blev de över våra förväntningar. Känns mycket bra.
  • Miss Blue

Nu har vi bokat en solist till kyrkan!
    Känns urbra, hon är en glad amatör men jätteduktig. Kommer att bli jättefint i kyrkan Är såå glad!! Äntligen börjar bitar falla på plats efter så mycket strul med allt möjligt!

• Miss Blue

Ja jag ska ha rosor och hjärtan på snöre (buketten vid mitt nick), jag fastnade för den buketten från första början när jag började "bröllops-surfa" och jag vill fortfarande ha den - den är helt rätt för mig!

• Miss Blue

Tack tack!
    Hur går det annars för er brudar?
    Jag bokade manikyr igår, har inte riktigt bestämt hur mycket de ska bygga på mina egna naglar, det skulle vi besluta när jag kommer dit i augusti.... (har bokat i en annan stad än där jag bor)

Jenbor95 skrev 2008-05-13 22:04:35 följande:
    Miss Blue: Den är så himla FIN! Fick idag veta preliminärt vem som ska viga oss, det blev den jag hoppades på men jag vill ju veta säkert... Varför kan dom inte bara spika schemat
  • Miss Blue

Hej alla!
    Är inte inne så ofta, lite sporadiskt
    Har varit magsjuk i ett par dagar blää men nu mår jag bra igen!
    Det har inte hänt någonting i bröllopsväg, vi har sysslat med huset och trädgården istället

Anna - vill gärna se bordsplaceringskorten (speciellt om du snott inspiration från mig )

jagskagiftamig - Välkommen (utifall jag missat.....?!)

080823 - bra inhandlat! Jo det är nog så att det lönar sig mest med öl, cider och starksprit. Vin och champagne skiljer inte jättemycket (beror på vad man ska ha naturligtvis!) en del viner är mycket billigare....

• Miss Blue

Tråkigt med datorn!
    Jag har gjort en säkerhetskopia på en dvdskiva på all min bröllopsinfo med bilder och allt, det vore en mardröm att behöva börja om igen med allt.....

Ah bilder, ska se om jag hinner kolla i kväll, annars ser jag imorgon!! Spännande..!!

AnnaochHenrik skrev 2008-05-20 07:14:33 följande:
    Gahhh... Min bärbara dator har kraschat. Helt okej på så vis att jag är jätteduktig på att kopiera alla foton jag tar, så de ligger både på den stationära datorn och den bärbara, så vi blir inte av med några foton... Lika med musik, allt ligger på båda datorerna.Men en liten grej har jag missat att kopiera - bröllopsmappen!Så alla bilder på frisyrer jag gillar, på klänningen, ringen o.s.v. , de får jag leta reda på på nytt... Segt! Vill ju ha en liten samling frisyrer och så att visa för frisören, så det blir till att leta på nätet igen...Miss Blue: Jag ska ta kort på bordsplaceringskorten ikväll och lägga ut dem så får du se hur likt men ändå olikt det blev!
  • Miss Blue

Halloj!

Välkommen Therece!
    Och välkommen tillbaka Hofsan!

Här är det lugnt på bröllopsfronten...
    Just nu är jag i valet och kvalet vad jag ska ha för dekor till håret; tiara, hårsmycke eller bara hårnålar?!?!??!?
    Vad tror ni tjejer? Min klänning finns i galleriet, jag ska även ha en lång slöja och halvuppsatt hår....
    Först ville jag bara ha hårnålar men vad sjutton, man gifter sig inte varje dag precis!!
    Några enklare fina tiaror/hårsmycken/hårnålar har jag kollat in på melly.se
    artnr: 649 (är nu såld!!gahh, men jag har för mig att hon kan göra fler om man ber om det....), 398, 677 (det är ju typiskt att allt är sålt, så går det när man väääntar)!
    HJÄLP TJEJER!!!!

• Miss Blue

Ok tiara lutar det faktiskt åt, men nu behöver jag hjälp att välja!!!!!
    Rösta på följande tre alternativ:
    (melly.se det går att söka på artnr så går det snabbare att hitta, ruta till vänster):
    649
    398
    297

Therece - jag tycker att du ska kontakta skräddaren igen och säga hur du känner, det är ER dag och självklart vill man att klänningen ska sitta superbra! Var det länge sen du var där?

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)