• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • LLJÖ

Suck! Mina tärnor fick beskedet, via mail, igår att deras klänningar som de beställde från dreambride.se för 4 veckor sedan inte kommer att komma... Man blir så trött. Så nu måste vi börja om och tiden rinner ut, det är långa beställningstider på sådana klänningar också. Men, men, några bakslag ska man ju ha. Det var inte min klänning i alla fall.

Ikväll ska vi på vigselgenomgång hos vår präst, spännande.

• Miss Blue

Oj vi har inte ens bokat någon tid med vår prälle!!!
    Kanske börjar bli dags?!?!?

• nicolina2008

Hur gick det Miss blue med din präst? Det strullade ju en del förut? Vi ska träffa våran 9 juli.

• C123

en liten fråga...ska man ge en gåva till tärnan? Förstår att det är en trevlig sak men är det något man SKA göra?

• a wife to be

Jag tror inte det är ett så att säga måste. Men har man en tärna som hjälpt till mycket under planeringen och sådär, så kan det vara lite trevligt att ge en gåva, tycker jag. Jag hittade ett jätte fint armbanr , Pilgrim, när jag var i stan idag som jag tänkte ge till min tärna när vi klär oss.

C123 skrev 2008-06-11 17:37:05 följande:
    en liten fråga...ska man ge en gåva till tärnan? Förstår att det är en trevlig sak men är det något man SKA göra?
  • a wife to be

Det känns just nu så himla bra att titta i mitt galleri och se hur mkt som faktiskt är färdigt/bestämt. Det är ju ändå en hel del stora saker kvar. Tex festhäfte, får ont i magen, har inte ens börjat, vigsel program, bordsplacering ja en hel del.....

• C123

a wife to be skrev 2008-06-11 18:01:09 följande:

Jag tror inte det är ett så att säga måste. Men har man en tärna som hjälpt till mycket under planeringen och sådär, så kan det vara lite trevligt att ge en gåva, tycker jag. Jag hittade ett jätte fint armbanr , Pilgrim, när jag var i stan idag som jag tänkte ge till min tärna när vi klär oss.
    ok låter trevligt!
  • ninnabell

jag och min blivande gifter oss den 23/8-08 kl:13.00 i Gbg

• voilen

Är det nån här som lagar maten själva (med hjälp) eller har alla beställd mat? Vad ska ni göra ni som själva står för maten? Skulle förresten vara kul att veta vad alla har för menyer tycker jag...

Vi har tunnbrödskorgar med rökt kött- och pepparrotsröra till förrätt. Tjälknul alt rödvinsbrässerad rostbiff med svartvinbärssås, potatisgratäng och honungsglacerade rotfrukter till varmrätt. Desserten är vit chokladpannacotta med orangecurd, jordgubbar/hallon och knäckflarn. Tårtan är en moussetårta i 3 lager choklad (vit, ljus och mörk) toppad med rosa champangegelé och marängstänger runt kanten.

Jag "anställde" en till tjej idag till bröllopsfesten som har gått hotell restaurang och jobbat på bröllop tidigare. Hon arbetar även i charken på ica så hon har många idéer och mkt kunskap. Känns bra.

• Miss Blue

Nu har det varit rättegång och åklagaren yrkade på böter, så något fängelse blir det inte
    Det verkar lösa sig, vi får ha den präst vi vill ha!

Jag ska ringa idag och försöka boka in en tid med prästen samt kantorn (vår solist måste ju få lite tid på sig att öva med kantorn!).

nicolina2008 skrev 2008-06-11 15:58:14 följande:
    Hur gick det Miss blue med din präst? Det strullade ju en del förut? Vi ska träffa våran 9 juli.
Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)