• jizz

Augustilistan del 4

Nu ligger bilden i mitt galleri

• jizz
    helene306 skrev 2008-05-24 22:43:15 följande:
    Ha! Prova nu
    Superfin! Ser jätteproffsig ut! Kan nog till och med bli ännu snyggare som blommorna är lite mer utslagna MEN gud va fint det blev. Kanske ska tänkta om

Här har man legat lågt ett tag då jag jobbat hela helgen. Lagom roligt då det var så lite folk.
    MEN nu ska det rulla på tänkte jag. Prästen ringede härom dagen och vi bokade in en tid att träffas i kyrkan.
    Han var så snäll så vi kunde ta en kvällstid så Fredrik slapp ta ledigt från jobbet.
    Imorgon ska vi till Ateljé MB där Fredrik förhoppningsvis ska få ihop en hel utstyrsel. Dom skulle ha beställt en vit kavaj till då.
    Försöker få ihop en hel meny i bufféstorlek då jag måste skriva en inköptlista till mamma och pappa. Dom skulle betala det (så snälla)
    Måste beställa provtårta också.
    Skicka in hindersprövningen och namnbyte.
    Kontakta lönekontoret om min semesterlön.
    Planera in en resa till Tyskland på söndag.
    Börja fila på festprogram och kolla upp sovalvternativ för långväga gäster.

OJOJOJ, hur ska man hinna allt detta på en vecka? Fast det är skönt att en stor utgift som ringen är avklarade
  • jizz

Sisådär!

Nu är provtårta beställd! Dom skulle överraska med fyllning
    Blir mörk chokladbotten och chokladlpattor på sidorna. Vi får se vad dom har att komma med.
    Har idag prata med tärnan om min möhippetankar och både hon och jag kom fram till att vi kan göra både och Känns bra igen!
    Buss till gästerna är prebokat. Dom skulle höra av sig imorgon!
    3000:- till och från festen. Detta gör ca 50:- per person för dom som vill åka med. Är det snålt att låta dom betal själva?
    Sen sa vi en tid vid 02.00 ör hämtning. Är detta för sent eller tidigt?

• jizz
    Helena1978 skrev 2008-05-26 18:35:30 följande:
    Jizz:Angående transport. Vi har beställt en buss som tar 49 passagerare. Den är till för våra långväga gäster. Turen blir: gästernas boende (bor på samma hotell) - kyrkan - bystugan - boendet. För det kommer vi betala ca 7500 kr. Vi kommer att bjuda på detta för att vi tycker att det är lämpligt. Vet inte hur man brukar göra eller vad som är passande, men så har vi gjort
    Ja men detta var ingent vi tänkte stå för alls och det var våra gäster medvetna om. Däremot så kom tanken igår när jag hörde att en del tänkte fixa taxi eller köra själva. Och det är ju mer kostsamt för gästerna. Vill att dom ska kunna dricka vad dom vill.

Hur har ni det alla med tid i lokal och så?
    Har de flesta bara till viss tid eller kan ni hålla på hela natten lång? Vi har så länge vi vill men då känner jag att det inte blir någon bröllopsnatt precis Hur gör alla?
  • jizz

Miss Blue skrev 2008-05-27 09:49:21 följande:

Pust nu är jag nästan helt klar med festprogrammet (utformningen INTE utskrift!!), det som vi väntar med är bordsplaceringen och gästpresentationen, vi avvaktar tills efter osa gått ut den 20/6. Men guud så skönt att ha det nästan klart!!!! Sen är det bara jättejobbet att skriva ut och sätta ihop 33 program - phu!!
    Gör du en till varje gäst?
    Vi kommer bli ca 60 personer, ser inte fram emot festhäfterna!
  • jizz

Lambolina07: Ska ni iväg precis efteråt sen eller?

• jizz

Nu är vi hemkomna från Atelje MB 7000:- fattigare
    Min prins kommer bli sååååå fin
    "Bara" skor och strumpor kvar till honom.
    FAST en sak att pricka av på listan. Skönt!

Jag har inte ens börjat med festhäfte eller sånt pyssel.

Ska antagligen få iväg sambon till Tyskland men vet i 17 hur mycket vin och annat man ska köpa. Måste ju räkna så att bilen tål det osv.

Vi vill ha vin, skumpa, öl, cider, whiskey, likör, bål.
    Hur mycket av varje köper ni och hur många drickande gäster har ni då?

• jizz
    helene306 skrev 2008-05-27 19:56:04 följande:
    jizz: Här pimplas det vitvin Blir så varm av rödvin och har en tendens att få huvudvärk så jag håller mig till vitt vin.
    Haha, samma här!

ÖL på flaska vad kostar det? Vill ha heiniken (stavas?)
    Hur många är det i en back?
Svar på tråden Augustilistan del 4