• jizz

Augustilistan del 4

helene306 skrev 2008-05-11 08:52:57 följande:
    Augustibruden 2008 skrev 2008-05-09 21:55:12 följande:
    Har ni fått många svar från inbjudan? Igår ringde den första och tackade ja. Min familj har sagt ja muntligt. Några kompisar har svarat "ni förstår väl att vi kommer?" Vaddå, förstår?? Är det ingen som fattar osa längre?? Hur gör man med de som inte svarat på osa-dagen och antar att vi "förstår" att de ska komma? Irriterande.
    Håller med! Man kan inte ta förgivet att någon kommer över huvud taget! Vi skickade med svarskort i vår inbjudan och än så länga har vi fått JA från 20 personer.
    Vi skrev också på vår hemsida att vi inte kan ta ett "som det ser ut nu så kommer vi" eller "vi får se" som varken ja eller nej. Vi vill ha en skriftligt svar.
    på våra dop var det knappt några alls som som fattade O.S.A. så därför skrev vi sista svarsdag i inbjudan.
    Dom som inte svarat ca 4 dagar efter sista osa kommer jag skicka iväg ett litet sms till faktiskt. Kanske bara behöver påminna dom Men visst håller med om att det är irriterande!
  • jizz

Augustibruden 2008 skrev 2008-05-11 09:41:21 följande:

Just nu så står det överst på listan:° Ringa o kolla vilken präst + boka vigselsamtal° Boka naglar° Boka hotellrum i Sthlm för mig & tärnorna kvällen innan(mysigt att ses kvällen innan o alla kommer väl vara nervösa)° Skicka in HindersprövningenJa, listan kan göras lååång!Men mkt är redan klart, tex kommer ett tryckeri fixa festprogrammen!Men vigselprogrammen ska jag fixa själv....puh
    Låter mysigt för dig och tärnorna!
    Själv ska jag nog unna mig en kväll hos mina föräldrar och deras bubbelbad Lääääängtar! Ska se om jag ska föreslå något för min tärna också kanske.
    Ser ut som du har det mesta under kontroll då

Själv har vi sååååååå mycket kvar att jag idagsläget inte känner vi inte kommer hinna
  • jizz

8 augusti smäller det.

Har ingen färdig meny
    Har inte pratat med prästen
    Inga låtar klart, heller inga noter.
    M2bs kläder och skor
    Tärnans klänning
    Lite dekoration kvar
    Inte klurat ut vart bröllopsnatten ska vara
    Behöver åka en runda till Tyskland och köpa dryck
    Boka manikyr
    Fixa transport till festen. Letar efter en hästvagn.
    Inget vigselprogram
    Inget festprogram
    Delegera uppgifter

Tänkte nog ta ett snack med min sämre hälft så han är med på noterna. För honom så är det ju låååååååååång tid kvar!

• jizz

Just det, ringarna har vi inte heller!
    Hittar inga smala i vitguld! vill ha max 2,5 mm!

• jizz

Har morgongåvor och presenter kvar också!

• jizz

FruT 080808 skrev 2008-05-13 07:32:22 följande:

Vad många det verkar vara som köper presenter till dom som hjälper till.Det kommer inte vi göra.
    Vi gör det nog mest eftersom dom hjälper oss komma billigt undan Dvs blommor fotograf solosång mm.
  • jizz

SNÄLLA NI HJÄLP MIG NU!

Jag hittade två ringar igår!

Den ena en liten söt enstensring för (hör och häpna) 1150:-.
    Det var en guldsmedsaffär som skulle lägga ner och hade 50% rabatt. Kunde lägga undan ringen tills idag.

Sen hittade jag min absoluta drömring!!!
    Den fungerade som så att man förde in förlovningsringen i den andra ringen.
    jättesvårt att förklara men slutresultatet blev alltså att förlovningsringen kommer i mitten, två smala vitguldsringar vid sidorna och 12 stycken diamanter ligger som en fyrkant ovanpå alla ringar. Fattar ni???
    hur som helst! Detta var absolut det finaste jag sett! MEN priset får mig att rysa! 14.000!

Hur gör jag???

• jizz

Har inte råd med den på rak arm, men allt går att lösa.
    Sparade pengar vill jag helst inte ta av, tror jag hellre lånar av mamma och betalar liten summa varje månad i så fall.
    Sparpengarna är ju till för om något skulle hända.
    Eller kanske man kan kalla detta en kris

Men jag kommer ångra mig annars. Åh, vet inte alls hur jag ska göra. Måste ge besked om den andra ringen idag också.

• jizz

Nu har jag den i mitt galleri också!

Svar på tråden Augustilistan del 4