• jizz

Augustilistan del 4

helene306 skrev 2008-05-14 09:31:12 följande:
    jizz: Ja, jag är verkligen geografisk idiot Nu är det väl lite bättre men jag har väldigt taskig koll. Vet knapp vad gatorna här i stan heter Det är tur det finns kartor!Jag har fått godkänt av Prv så numera heter jag min farmors flicknamn, Löfvendahl. Känns så konstigt att inte heta det jag haft hela mitt liv längre. Sambon byter i samband med vigseln och sonens efternamnsbyte lämnade jag in igår så han byter förmodlien innan. Just nu heter vi alla tre olika
    aha, va komiskt Ja jag kommer garanterat säga helt fel när jag ska ringa någonstanns. Typ, hejsan mitt namn är Hanna Gusta..... ÖÖÖÖHHHHH..... Förlåt, Hanna Blomström!

Nähä, nu ska jag ta tag i mitt liv! Dvs leta skor och gå till smeden
  • jizz
    helene306 skrev 2008-05-14 09:36:22 följande:
    Var det inte i denna tråden någon länkade en barnkostym från blocket?
    Förresten, www.festingen.se dom har byxa, skjorta och väst med slips i paketpris! Fins i olika färger!
  • jizz

Si så där!

1.Nu har jag bett pappa skirva ut blanketterna från skatteverket!

2.Gått in på guldaffären och dom ska gå vidare med prisuppgift (hon trodde dock inte jag kommer billigare undan)

3.Jag har även pratat med en sömerska som ska se om hon kan sy in min klänning vid brösten en aning.

4.Varit ute och gått mellan 11 och 15.30 för bränna några extra kalorier!

5.Håller även på att räkna om mna bufférecept till lagom mängd.

6.Ojojoj, tänkte också spika musik till kyrkan ikväll när sambon kommer hem.

• jizz

7. Gick även in på ett nytt konditori för att kolla vad dom hade för goda tårtor men killen jag skulle pratat med var inte där. Han skulle däremot ringa. Väntar med spänning

• jizz
    Humlanhubbe skrev 2008-05-14 17:08:07 följande:
    Ikväll ska jag träffa de som ska göra vår mat till festen!Ska bli kul å se vad de tycker samt höra deras tips o idéer!
    Åh va roligt! Hur har ni tänkt er? Ska ni ha trerätters? Berätta, tycker mat är väldigt roligt!
  • jizz
    Humlanhubbe skrev 2008-05-14 18:07:12 följande:
    Vi kommer ha tre kvinnor vi känner som är mkt duktiga på mat som gör allting (nästan).Det blir en massaitalieninspirerade rätter i bufféform och bordsservering av vin/öl till maten.det blir några 'grundrätter' som kallskuret,kallt fläskfiléfat,pastasallad,potatissallad och paj.Sen självklart potatisomelett(spanien),marinerade oliver,soltorkade tomater,mozarella o tomatsallad,bröd,ost och grissini,melon och lufttorkad skinka,basilikasås,mojo rojo..listan kan göras liite längre Massa gott blir det iaf!!Hur ska ni ha det?
    Vi kommer ha buffé som jag själv kommer göra.
    Allt ska vara kallt, sallader, röror och exotiska frukter.
    Satsat på variation och ska försöka på med lax, kyckling , fläskfilé, kalkon och rostbiff.
    Till detta pastasallad, potatissallad, couscousrätt, bönsallad med apelsin och massa tillbehös så som soltorkade tomater, fetaost, annanas, melon m.m ett par dressingar också så är det klappat och klart! Vet en super god vitlöksdressing men vet inte om jag vågar göra den

Känner mig ganska säker på att det blir bra.
  • jizz

Idag ska jag och sambon till Ateljé MB, tärnan hänger också med för att kika. Efteråt ska jag visa sambon ringen
    Hoppas han säger " Ja men den är du värd alskling! "
    Hm, inte för att det är sannolikt men hoppas kan man ju alltid!

• jizz
    nilia skrev 2008-05-15 09:36:12 följande:
    Hihi hos Ateljé MB har jag köpt min klänning=) Och min sambo ska hyra sin outfit därifrån! De är ju vädligt duktiga där!
    Ja, jag tycker också det. Ska se om dom har något snyggt till M2B så jag slipper oroa mig för det längre. Vad ska din sambo ha för kläder? Vad kostar det? Vart bor ni?
  • jizz
    helene306 skrev 2008-05-15 10:13:07 följande:
    Hmmmm, fnular på barnkostymen. Sambon ska ha frack, blir det inte dumt och sonen kommer i kostym? (om han nu inte tvärvägrar den)Vad tror ni? Funderar på att leta lite andra finare kläder istället till honom. Vill gärna ha en skjorta med kinakrage (heter det så?) men har svårt att hitta någon.
    Jag köpe typ "emilskjorta" i vit linne som jag kallar det till mina gossar Dom skulle inte trivas i en kostym en varm (förhoppningsvis) augustidag.
  • jizz
    helene306 skrev 2008-05-15 21:21:37 följande:
    Ja, det är väl sån med bara en liten "kant" till krage?? En sån är jag på jakt efter nämligen. Hittade en i en svindyr butik här hemma, för stor dessutom och 349:- vill jag inte lägga på enbart en skjorta. Vill inte heller trycka på sonen en varm kostym när jag tänker efter, vill ha honom ledigt klädd och i bra rörliga kläder, för still kommer han inte vara
    ja precis bara en liten kant. Vilken storlek drar din son?
    Märket var EXIT och fanns från 92 och upp (kommer inte ihåg hur stort).
    Min minsting fick en 92:a som satt helt ok. Hoppas han ska hitta växa i den lite till. Han är 1 år nästa månad men ganska grov för sin ålder. Däremot normallång.
    Tror jag gav runt 500:- för skjortot och byxor till dom bägge två.

Så, igår var vi alltså på Ateljé MB och var verkligen supernöjda med servicen. Dom hade en del ute nu denna veckan så allt fanns inte hemma. MEN Fredrik kikade och testade lite men hittade inget som han kände sig riktigt bekväm i.
    Säljaren ringde runt lite till olika leverantörer och hittade sen en vit blazer som han skulle ta hem. Hoppas verkligen den passar och att Fredrik trivs i den. Ska dit om två veckor igen och då är han inbokad i två timmar! Som sagt, supernöjd med dom!

Vi stack inom Hässleholm och jag visa Fredrik (och mn tärna som också var med) ringen Min tärna tyckte också det var jättefin.
    Vi satt och diskuterade priset över en varsin McFeast och bollade fram och tillbaka. Känns som om detta skulle gå
    Det enda Fredrik tyckte var ju att man kunde göra såååå mycket annat för dom pengarna! Sant, men det skiter jag i

Behöver bra argument på varför han ska köpa just den ringen till mig
Svar på tråden Augustilistan del 4