Inlägg från: Humlanhubbe |Visa alla inlägg
  • Humlanhubbe

Augustilistan del 4

Jisses vad virrig jag är ..har ju inget påbörjat vigselprogram eller festprogram ännu heller..

• Humlanhubbe

Gahh..denna vecka händer det en del..imorgon ska jag till guldsmeden o be henne gravera samt ta in min ring lite o på onsdag ska jag träffa matfixarna
    Vad har ni andra för er?

• Humlanhubbe

Vi kommer ha vita bakelser med nåt pärlaktigt som dekoration!Ska till konditoriet nästa vecka och spika designen =)!
    Ni då?

bridesilly skrev 2008-05-13 18:47:08 följande:
    Vad ska ni andra ha för tårtor föresten?
  • Humlanhubbe

Ja gud ja..vad sjutton ska vi ha för smak..det får smakproverna utvisa hoppas jag

• Humlanhubbe

Ja jag tar ju mannens efternamn..barnen heter redan så..
    16 aug skrev 2008-05-13 19:41:32 följande:

har ni bestämt?
  • Humlanhubbe

Jag skulle absolut ha gått till fler guldsmeder o frågat om offert/prisuppgift på en liknande (om inte exakt likadan) ring!8000 är mkt om man ska ha guld o stenar oxå..

jizz skrev 2008-05-13 19:55:20 följande:
    Vi ska ha en moussetårta med smak av choklad vanilj och lime.Kommer ha mörka chokladflan runt sidorna och dekorera med limegröna nejlikor och limefruktVi kör tema rätt utSlänger ut frågan igen om ringen.Tycker ni man kan gå till en annan guldsmed för att få ett bättre pris trots att det är design från andra stället?
  • Humlanhubbe

Ikväll ska jag träffa de som ska göra vår mat till festen!Ska bli kul å se vad de tycker samt höra deras tips o idéer!

• Humlanhubbe

Vi kommer ha tre kvinnor vi känner som är mkt duktiga på mat som gör allting (nästan).Det blir en massaitalieninspirerade rätter i bufféform och bordsservering av vin/öl till maten.det blir några 'grundrätter' som kallskuret,kallt fläskfiléfat,pastasallad,potatissallad och paj.Sen självklart potatisomelett(spanien),marinerade oliver,soltorkade tomater,mozarella o tomatsallad,bröd,ost och grissini,melon och lufttorkad skinka,basilikasås,mojo rojo..listan kan göras liite längre
    Massa gott blir det iaf!!
    Hur ska ni ha det?

jizz skrev 2008-05-14 17:29:41 följande:
    Åh va roligt! Hur har ni tänkt er? Ska ni ha trerätters? Berätta, tycker mat är väldigt roligt!
  • Humlanhubbe

jag gick o gjorde en provnagel innan jag spikade manikyr,fråga om hon gör såna,annars är det svårt att veta om hon är bra eller ej..
    16 aug skrev 2008-05-16 11:04:49 följande:

Jag ska boka manikyr & pedikyr tänkte, men då är det på ett ställe där jag inte har varit innan... hur vet jag att dom är bra?! hmm har ingen lust att gör det en gång innan & lägga 1000 kr... När är "senast" för att skicka in hindersprövningen?
Svar på tråden Augustilistan del 4