• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Hej hej!

Sitter just nu pa en 5-stjarnig resort pa Tioman Island. Ska dock aka till ett annat stalle idag, lite mer backpacker-stuk. Pa detta hotellet ar det mest amerikaner och snobbiga engelsman. Skont i alla fall att fa sova och duscha frascht. Ska vidare till ett stalle pa samma o dar vi bodde vara forsta natter. Hamnade pa ett ganska sunkigt stalle. Nara bungalowen dar vi bodde flot en liten back och i den backen simmade det 10-15 odlor, pa ca 2,5 m. GAH! Ingen som skrivit nat om i nan guidebok...... I ett trad hangde 300 fladdermoss stora som labradorer. (Kanske lite overdrivet, men stora var de i alla fall)

Vattnet ar turkost, sanden kritvit och kokospalmera hoga. Ater gott, mest fried rice! Hehe!

Kram pa er!
    Nibla som mest ar rod, da solen har langs ekvatorna ar forradisk.

• Nibla

Hej hej!

Äntligen hemma efter hemsk försening från KL. Började med att planet var 5 timmar försenat. När vi kommer ombord funkar inte musik/ljudsystemet. Kul att åka plan 12 timmar utan ljud och lyssna på barnskrik...... Sen kunde inte N fälla sitt ryggstöd. Sen när vi skulle få mat var det vi ville ha slut precis när de kom till oss. Hahah! Snacka om skrattretande. Planet till Gbg skulle gått 7.15 imorse, men det missade vi givetvis så vi var inställda på att spendera dagen på flygplatsen i Amsterdam, men då var flyget till Gbg också försenat så vi hann med det med nöd och näppe.

Detta var det enda missödet på hela semestern. Har annars haft den bästa semesterresan i mitt liv. Sol, bad, snorkling, ätit gott, romantik, shopping, vad mer kan man önska sig!

Tänkte skriva en mer utförlig berättelse på bloggen lite senare.

• Nibla

Tez,
    Ja jag tyckte att jag VAR brun som en pepparkaka, men det kändes som att allt ramlade bort på flyget. Flagar lite, men visst är jag brun!

• Nibla

Linum,
    varför har du ont? Vad har du gjort?

• Nibla

Hej på er!

Har precis skrivit ett inlägg till min blogg på 4 A4-sidor, om resan.

Kommer inte in på min blogg på jobbet så jag fixar det ikväll.

Bauti,
    jag kommer gärna på söndag! Carma, om du ska köra får jag åka med dig då?

• Nibla

Ska bli kul att träffa er icke-bullbagerskor också!

• Nibla

Har nu skrivit ett låååååååååååååååångt inlägg om resan på min blogg!

• Nibla

Hej!

En bra film som jag såg på planet från KL i måndags var August Rush, en gullig film om man gillar musik, drama och kärlek. Vet dock inte om filmerna på planen har släppts på DVD än.

• Nibla

Tråk-lördag!

Jag ska måla vårt matsalsbord, N är ute och eldar. Det ser ut som fan här hemma, "mount tvättberg" ligger i källaren och väntar, dammråttorna hopar sig....Fy!

Ska i alla fall bli skoj att träffa er imorgon!

• Nibla

Ab,
    Har funderat lite över Bellevue och hänger nog på. Var ska man anmäla sig? Vad kostar det? Kan man sälja alt möjligt? Vad går bäst och sämst? (Så man vet vad för "dynga" man ska ta med sig) Haha!

Ikväll målade vi (läs: jag) klart köket, sen städade vi undan allt slipdamm, alla verktyg och började plocka in i skåpen. ÄNTLIGEN känns det som man fått sitt hem tillbaka!

Bebisen rör sig en massa, har gjort hela kvällen. Om man ber snällt kanske den kan sparka så N får känna....
    God natt på er!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....