• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Tez: Ja, verkligen!

Har verkligen ingen arbetslust idag. Så idag hänger jag nog här med er. Hihi!

Vi fick i uppgift att ta med vin till knytiset, så idag ska jag åka och köpa en box på Systemet. Usch, jag tycker det ser illa ut när gravida handhar alkohol! Ha!

• Nibla

Linum, har inte riktigt begripit mig på hans fobi... Han är rädd för fisk, men han älskar att fiska! Bara han slipper ta i fisken, nån annan får ta av fisken från kroken och vrida nacken av den. (nån annan= jag!) Det bara MÅSTE hota hans manlighet.....

• Nibla

Morning Tez!

Kul att det inte bara är jag som jobbar! Tog hälften så lång tid att ta sig till jobbet idag, tänk om det gick så fort varje morgon.....

Jag har haft en lugn ledighet, var på knytkalas i onsdags. Var bara hemma igår och vi städade huset, fick fikagäster på eftermiddagen. På kvällen klämde vi en film "Good Luck, Chuck". En ganska vulgär/snuskig amerikansk komedi, en del goda skratt.

Idag ska jag klippa/slinga håret. ÄNTLIGEN! Tänkte nog stick vid 13-tiden. Det är helt dött här på jobbet...

Ang jobbintervju så har jag aldrig tagit med papper på en. De ska ju ha din CV. Förresten vad är det för jobb du sökt? Om du inte vill säga här kan du maila mig på jobbet.

Kram så länge! (Och hoppas att förkylningen släpper snart!)

• Nibla

jag ska klippa mig på ett ställe som heter Klipplust som ligger vid Tyska Kyrkan. Har aldrig varit där tidigare, har blivit rekommenderad av en kollega. Min tidigare frisör som gjorde min bruduppsättning bytte salong och är nu på Björn Axén, som tar hutlösa priser så jag "följde" inte med henne dit. Synd, för hon vara bra! Men jag tycker det är åt helvete för mycket pengar med 800 spänn för en klippning och 1950 för sling/klipp!

Du passar så bra i lockigt hår! Jag själv ville permanenta mig när jag gick i femman men mamma la in sitt veto! Det tackar jag henne för idag, hade nog sett ut som en fågelskrämma i permanentat hår.

Har du angett referenser vid ansökan? Om inte, kanske det är bra att ta med dem om de skulle fråga.

Tänkte också ta mig upp till Avenygallerian och kika i mammaklädaffären. MÅSTE ha nåt på dopet imorgon......

• Nibla

Tez,
    Vilken fin låda! Jättebra idé att fylla den med lite smått och gott. Hade jag haft tid hade jag nog också gjort en, men det räcker med att jag ska knåpa ihop två kort tills imorgon.
    Köpte sparbössan, sen ska grabben få en Brio-tax. Ni vet en sån där ful, men klassisk svart tax som man kan dra efter sig.

Ab,
    hej på dig! Inte alls avis på att du sitter i morgonrocken.....vill också! Det var kämpigt att gå upp imorse när N låg kvar i sängen. Han är för övrigt invalid och kräver en del pass-opp. Typ att hämta saker och sånt. Han har i alla fall fått låna ett par kryckor nu så han kan ta sig runt utan att krypa eller hoppa på ett ben.

• Nibla

När jag fått frågan "berätta om dig själv" har jag gjort det i kronologisk ordning och berättat om:
    -vart jag vuxit upp, lite om min familj
    -vad jag gjorde efter gymnasiet och varför (au pair och pluggade i USA)
    -Vad jag gillar att göra på fritiden
    -Att jag är gift med N och att vi nyligen köpt hus
    -Fritidsintressen

• Nibla

Tez,
    ska bara svara på dina frågor om jobbet sen kan vi diskutera pyssel eller nåt!

Jag tycker det är minst lika viktigt att de som intervjuar får veta lite personligt om mig, i form av att jag berättar om mig själv, hur jag är, vad jag tycker om, etc. Vill de veta saker ur ett arbetsperspektiv så får de specifikt fråga om det.

Jag tror att frågan om barn inte är så vanlig, men man vet ju aldrig. Däremot har jag fått frågan vad jag gör om 5 år. Då har jag svarat att jag har ett arbete jag trivs med, bra balans mellan fritid och arbete och sen avslutat med "sen är jag inte helt främmande för att bilda familj", så får de dra sin egna slutsatser.
    Jag menar jag fick ju jobb på den kommentaren, och de visste att jag var nygift och nybliven husägare. Det stod väl "befrukta mig" i pannan på mig. Hehe! Men min chef som intervjuade mig har i efterhand sagt att hon visst tänkte i de banorna att jag säkerligen kommer skaffa barn, men att det inte spelade nån roll då det var JAG som passsade bäst för det jobbet! (fram för fler såna chefer!!)

Oj, vilket svammel det blev..........

• Nibla

Tez, hahaha!

Min kusin var hemma hos oss igår och hon är grymt pysslig på mycket, men har inte börjat med kort/scrap. Fick visa några alster och hon blev mäkta imponerad. Det är kul tycker jag. Hon hade en kollega som hållit på länge och hon skulle hem till henne och "gå kurs". Jag sa välkommen till träsket!!

Ikväll ska jag göra ett dopkort till en pojke och ett "välkommen till världen"-kort till en liten tös.

• Nibla

ja, det bästa är ju att vara ett gäng och pyssla. Annars har alla mina kort samma stuk.... det är skoj att kunna låna stämplar och idéer med er andra.
    Sist jag var med hade jag världens inspiration, då gjorde jag hela sju kort!

• Nibla

Jag har fått frågan "berätta om något du är stolt över". jag kom nog inte på nån specifik situation utan berättade i allmänhet hur bra det känns när man löser ett problem, hjälper en kund lite extra.

Hade jag fått frågan om en situation där jag blev kritiserad hade jag nog nämnt om en sitation där man blivit utskälld av en stressad kund. Hur man hanterar det, osv. Även om jag ibland haft gråten i halsen skulle jag ju aldrig nämna det på en intervju utan säga att jag inte tar sånt personligt.

Fasen vad man har ordbajsat sig igenom många intervjuer.....

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....