Fikasugna GbgFruar träffas igen....
*gör vågen för Tez*
*gör vågen för Tez*
Ab,
Håller med om Liza Marklund. Snacka om hackig journalistsvenska. Blir bara irriterad när jag läser hennes böcker.
Jag har fastnat för böckerna skrivna av Tamara McKinley. Hon skriver berättelser om släkter och öden i Australiensiska outbacken, och varvar dåtid och nutid i sina böcker.
"Matildas sista vals" och "Jakaranda" är jättebra, om man gillar den genren.
Älskar Stieg Larssons böcker. (N's företag har förresten gjort omslagen till dem. En av hans kollegor är med på framsidan på en av dem, fotot är taget i deras fläktrum på kontoret. Tjejen får pengar så fort boken lanseras i ett annat land. Inga höga summor, men ändå en liten slant!)
Picknick, vad kul! Jag är med!
Jag kan alla dagar utom måndag. Ska till hem till mamma och pappa och kolla på Elfsborg-IFK. Stor drabbning!
Linum,
Bollen är rund. Klantigt av Trelleborg.
Fin upphämtning av IFK.....
Addiz,
Skickade precis ett mail till din jobbmail, men jag vet inte om du läser den nu. Vill i alla fall säga att det kanske var "bra", så som du mått den senaste tiden. Ta nu vara på den lediga tiden och ta hand om dig. Ska bli kul att träffas imorgn och kränga lite skit.
Förresten, jag ska försöka fjäska lite och se om de kan boka av hotellet i Budapest utan att du drabbas.
Jihoo, idag är en bra dag!!!
1. Jag köpte tre nya toppar och två nya örhängen igår. Känner mig vacker och lycklig!
2. Ska hämta min syster på Centralen idag, efter att hon rest runt i världen i 3 månader
3. Känner en sån där rusig känsla när jag tänker på N
Är det sånt här som kallas vårkänslor!??!?!
Addiz,
Roligt att du har lite annat för dig, som inte involverar jobbsaker. Ta kort på din outfit!!
Jag ska kolla med agenten som bokar, och säga att det finns sjukintyg.
Kram på dig!
*gör vågen för Tez*
Hej på er!
Haft en jättebra helg. Träffade syrran i fredags, gött att se henne igen efter tre månader.
Bra dag på loppisen. Gott sällskap, goda hembakade kanelbullar som Abbes mamma kom förbi med, bra förtjänst, skumt folk blandat med roligt folk.
Kvällen spenderades utanför Borås i släktens sällskap på grillkalas. Det blev livat värre, dock inte för mig.
Igår grejade vi i trädgården. N grävde ut för altanen och jag skötte tvätten, kombinerat med en tupplur i en baden-baden i solen.
Nu ska vi äta oxpytt med stekt ägg och lyssna på matchen på Sportradion. Årets drabbning i vår släkt: Elfsborg-IFK. Heja Elfsborg!!!
Vad jag menade med "livat värre" var såklart att det blev festligt med diverse drycker. Men inte för mig eftersom jag körde......och för att jag "bakar bullar" då! *fniss*