Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Är det någon som kan gissa hur sugen jag är på en glass just nu?
Rätt svar: Jätte.
Är det någon som kan gissa hur sugen jag är på en glass just nu?
Rätt svar: Jätte.
Hrmmpff.. Jag ska minsann laga egen glass. Så det så.
Dagens boktips:
"Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf.
Gripande bok om kvinnomisshandel. Läs den! Man kan inte annat än bli förbannad och småledsen på karlar som är alldeles för fega för att få leva.
Jag tycker att Graafs bok är bättre än Gömda. Den här beskriver bättre hur det (inte) funkar.
Glöm att ni har en dotter är rätt bra också.
Nästa bok blir "Bakom stängda dörrar" av Hansen & Cras. Också ruskig verkar det som.
Tezz: Har läst alla de böcker du skrev om. Pojken-böckerna är bra!
Brukar läsa hemska böcker ibland för att påminna mig om att vi har det väldigt bra.
Som avbrott till alla kriminalhistorier jag annars plöjer också...
Ha en trevlig kväll allihop!
M kommer snart hem. Vi ska åka till Sävedalen och äta glass! Ha! Där fick ni!
Dumleglass och Snickers samt någon 2-litersförpoackning. Mums.
Den enda Markluddbok jag tycker är bra är Nobels Testamente (som ljudbok).
Nides: Jaha! Ska du högerprassla?! *fnissar*
Stieg Larssons böcker är hejdlöst bra. Har sträckläst allihop.
Elfsborg gjorde ju två fina mål igår... eller vänta nu..de fick ju två mål på köpet! Hur kan ett lag (Trelleborg) göra 2 självmål?!!
Jag vill gå på picknick!
Nibla: ...och Helsingborg vann, så maken är liiiite blad i alla fall!
Jag sitter och sträckläser en bok till. Bakom stängda dörrar. Den handlar om incest och är väl sådär... Hon som råkade ut för det anklagar hela rättssystemet för att inte ha reagerat, när det är precis det de har gjort...men det är kanske liiiite lättare om man som utsatt inte blånekar hela tiden. Vad ska rättssystemet göra? Läsa tankar?
Sök mammavick i alla fall. Det kan ju faktiskt vbara så att det finns chans till förlängning eller fast tjänst efter vicket är slut. Då har du ju lite tid på dig att hitta annat också.
Det längsta mammavick jag någonsin hört talas om... Ska hon aldrig komma tillbaka?
Tänk på att det alltid finns chanser att bli upptäckt någon annanstans. Man måste våga chansa också, annars blir man fast i ett ekorrhjul.
Om det inte finns några jobb att söka, sök det du kan, skicka ut spontanansökningar till företag med stora växlar (om det nu är det du vill göra). Lägg ut dig på alla sajter du kan tänka dig.
Du funderar inte på att läsa vidare till något? Det finns kanske lite större möjligheter då. Ekonomi kanske? Ekonomiassistentjobb finns det ju gott om.