• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Usch jag har förvandlats till en vaggande anka, har fått jätteont av foglossning (tror jag det är) känns som träningsvärk fast 100 ggr värre precis mitt mellan benen
    Lufsar runt som en stel padda...

*gnäll*

• Frujj

Hehe *tar på anknäbben*

Tezz: nä promenader ska vara bra för o råda bot på sån smärta har jag hört. Det blir värre om jag suttit en stund men jag kan ju inte gärna promenera runt på jobbet med datorn framför mig.. hihi

Linum: *fniss* men just nu kan jag inte ens tänka tanken på sånt.. inte med den känslan "mellan benen"
    Känns som om jag ständigt föder barn.. haha eller har framfall, hela alltet håller på o ramlar ut.. haha

• Frujj

Tezz: vart var det det var glass-buffé? Kanske nåt vi skulle föreslå för herrskapet i tråden? Damskapet menar jag
    Sommartider som det är och allt!

• Frujj

Har varit hos tant doktorn med W nu på morgonen, han hostar ju hysteriskt fortfarande, så nu har han fått utskrivet luftrörsvidgande och cortison, dessutom ska han andas in det m h a en "Nebulette", den ser ut som en termos med en mask längst fram. Ska bli intressant... W kommmer skrika så taket lyfter.... *mission impossible*

• Frujj

hmm vad konstigt det kan utläsas i mitt inlägg lite ovan här.. "tar på anknäbben" menar ju att jag fäster en orange anknäbb på näsan, inte att jag sitter och petar på en anknäbb...

*knas*

• Frujj

Tezz du har mail!

Hejdå, drar iväg på kurs!

• Frujj

Godafton kära damer

Igår var jag i en liten håla utanför Borås på en hälsodag, det var jättekul men blev en lååååååååååång dag... 22 mil körda dessutom. Lite tröttande. Kul dag på jobbet idag med gravidgrupp oxå!
    Skönt att det är fredag... Har köpt räkor och ska snart mysa med maken Tråkigt nog är W krasslig i halsen och hostar som attan, speciellt när han lagt sig för natten. Hostar och halvvaknar och gråter. Inatt vaknade han och skrek "traaaaaaktooooor" och "maaaaaaammmmmmmmaaaaaaaaaaa" flera gånger. Är nog därför jag är lite mör idag.

Nides: Svinkoppor heter Impetigo och orsakas ofta (alltid??) av samma bacillusk som man får halsfluss av (streptococker) Det smittar jättemycket så man ska vara vrålnoga med att inte använda samma handdukar och sånt som andra. Det kan ju vara så att du använt någons handduk som haft det och så har du haft ett litet sår och vips är bacilluskerna där.
    E hade det för några år sen, hon fick ett sår på hakan och bara över en natt hade det förvandlats till en jättestor sårkludd med gult var. Hon fick gå till en hudläkare och få salva och pencillin har jag för mig..
    Usch..!

Ha en jätteskön helg, vi ska försöka sälja våran bil för att köpa en större...

På tal om det
    Bauti: Min man var inne hos din man och bokade en bil häromdan *hihi*

• Frujj

Godafton eller godnatt
    Trevligt med fika den 25, har antecknat i min almenacka.

Nibla: Såna skenor hade jag förra ggn med. Fast det har jag ju skrivit om tidigare. Och på tal om stödstrumpor några inlägg längre bak så har jag oxå ett par, inköpta förra graviditeten och ja, jag gick till jobbet i dom häromveckan (fast inte nu, för då hade mina fötter kokat sönder och rumsgrannen dött av fruktan från ångorna...) Såg i GP häromdan en annons om stödstrumpor som är som nylonstrumpor, ska se om jag hittar annonsen igen. Kanske känns mer "neutralt"?

Idag har W fått vara hemma pga feber men pappa N stannade hemma med honom. Stackarn, han har ju så många sjukdagar (W alltså) nu så de går ju inte att räkna.

Ses o hörs!
    (går som ni vet inte in här från jobbet, därför jag har monologer på kvällarna...)

• Frujj

Hej här är jag som inte har haft tid att varken läsa eller skriva på flera dar! W har varit sjuk så vi har varit hemma hela helgen, jag som drömde om en helg på vattnet i båten. Och trots att man är hemma hinner man inte göra nånting... Jag är oxå vrålförkyld, inte så jättekul så här i värmen så ursäkta mig om jag längtar efter lite regn.... dessutom har det kommit en massa elakt gräspollen som retar min näsa...

Jag tror vi hoppar den 5/7 oxå, har inte pratat klart om det än här hemma men vi får se.. Är det nåt man måste boka snart?

Har fått en dålig ovana att vakna kl 4 varje morgon så idag är jag rätt mör.....

Hoppas ni alla mår bra!
    Kram

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....