Inlägg från: Turboplingen |Visa alla inlägg
  • Turboplingen

50-tals bröllop

Nu är man igång igen =p
    Så att min gamla tråd hade stängts, så jag öppnar en ny..
    Fick en massa bra länkar i den tråden! Det vill jag tacka för!

Det går sådär framåt, ändå så ska bröllopet vara i slutet av augusti. Bröllopskorten håller på att designas av min plastsvärfar, gästlistan är skriven, datum och tider bestämda.. Hus där middag och förmodligen vigseln kommer vara är bokad..

Håller på att leta efter checklista där det står vad man ska fixa inför bröllopet då jag kan nada om bröllop =p

Vi ska ha temat 50-tal, då vi är ett raggar/rockabilly par och de flesta av våra gäster också är i den kretsen.
    Letar fortfarande klänning, om jag inte hittar en så får det bli nått annat rockabillybruds aktigt..

Maten är inte helt bestämd än.. Men något som man inte behöver tillaga på plats, inget jätte fin fin middag, vanlig svensson mat. Just nu står rostbiff, potatissalad, salad, kanske fläskfile? Toast, hamburgare till de kräsna..
    Men jag tar gärna emot tips på lätt och god mat..

Ni som också ska ha liknande bröllop eller har haft får gärna skriva också.. Och tipsa mig.. tar emot allt jag kan få..

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-03-28 15:20:00 följande:
    då hakar ju jag på då ;)
    Gör det du! =D
  • Turboplingen

Vissa nya och vissa sidor har jag redan varit inne på, tack! =)
    Idag mailade jag om brudbuket

• Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-03-28 18:19:40 följande:
    *nu sitter bilden i galleriet *
    Ahaaaa den kollade jag också på =p
    Men killen har valt en han gillar.. ska öppna alla fönster med klänningar så får han välja ut vilka han tycker är snyggast..
  • Turboplingen

Thailand 08 skrev 2008-03-28 18:38:21 följande:

Häftigt med 50-tals bröllop.Kan tänka mej att mina äldsta ungar kör samma som du/ni,när och om dom ska gifta sej med sina respektive
    Härliga gammla jänkare =)
  • Turboplingen

Thailand 08 skrev 2008-03-28 19:15:27 följande:

Japp! Ungarna har fått det i "modersmjölken",åker på cruisingar hela sommaren
    härligt! Vi ska ha massa jänkare på bröllopet =)
  • Turboplingen

Thailand 08 skrev 2008-03-28 19:17:51 följande:

Det blir kanon bra! då åker ni nercabbat från kyrkan oxå eller?
    Blir inge kyrka här.. Tror inte på gud, och är inte av den traditionella människan så vi tar det utomhus någonstanns =)
    Troligtvis blir det nercabbat, beror på om plastsvärfar fixat ett åk åt oss.. Då vi tyvärr inte har jänk förtillfället..
  • Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-03-28 19:19:55 följande:
    vi kommer iaf att åka våran chevrolet -59 på den stora dagen =P
    ååhh fin årsmodell =D du får ta och lägga in bild på den också!
  • Turboplingen
    Emblingen skrev 2008-03-28 19:20:01 följande:
    Hej HejVi har också 50-tal på vårt bröllop. Eftersom jag är uppvuxen med en storbandsspelande morfar och fått stå ut med Frankie-boy sen innan jag kunde gå så kändes ett äkta jazz-bröllp helt rätt.Men det verkars som om 50-tals tema är väldigt vanligt för tillfället. Två par till jag känner kör på samma tema denna sommaren...
    Härligt! =)
    Ja jag tycker också det verkar vanligt..
    Men vi ska ha en blandning av 50-tal och rockabilly
Svar på tråden 50-tals bröllop