Inlägg från: Turboplingen |Visa alla inlägg
  • Turboplingen

50-tals bröllop

Vi har satt den 23 augusti nu, middagslokal är bokad, och klubblokalen är bokad för festen =)
    Nu ska vi boka präst och hitta en bra ställe här i Oxelösund eller Nyköping där vi kan gifta oss..

Klänning har jag inte hittat än..
    Men klänning till min lilla dotter är inhandlad för läääänge sen =p

• Turboplingen

Blivit ändrade planer troligen.. hittar ingen bra plats här där vi bor att ha ha vigseln.. så det blir drive in vigsel på power istället, sen typ helgen efter det blir det middag och fest..

• Turboplingen

Jag skulle endast sjunga när jag är mega full =p annars aldrig i livet.. Ja på power big meet kommer präster ha drive in vigsel i stan i västerås =)

• Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-04-17 14:10:44 följande:
    nä, men efter några glas bubbel kanske..? jag har inte nes sjungit karaoke i mitt liv, vet inte hur jag skulle klara av detta heller.. men iden finns ju där endå ;)
    bara öva i duschen då och spela in dig själv sen lyssna =p
    Jag är inte så mycket för bubbel.. får bli cider här =p
  • Turboplingen

Våran meny består av följande just nu:

Hamburgare
    Kyckling vingar+klubbor + olika dippar
    spareribs
    Grillade majskolvar
    pommes

Enkel raggarmiddag tycker jag =p
    Funderar på om man ska ha något mer så det blir typ bufé aktigt..

Tårta vet jag inte än.. vill inte ha någon med för mycket grädde.. får inte ha mouse tårta..
    Blir säkert nån med marsipan på så man kan färga den i pepita eller göra flames på.. Annars funderar jag på att designa en tårta så det ser ut som en kolv eller 2 pepita flaggor..
    Nån med tips?

• Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-04-17 14:21:16 följande:
    haha nä det är klart eg inte jag heller ;) får ta mig nåtgra glas cider och sen ösa på ;)Ja man måste ju testa å spela in sig först så det inte blir så här; www.youtube.com/watchHahahaha!
    haha nu har jag inge ljud på datorn, men ansiktsuttrycket på prästen och så som hon dansade ska jag nog vara glad över det =p
  • Turboplingen

Sommaren 2008 skrev 2008-05-09 22:28:51 följande:

*Tittar förbi* Vi kommer gifta oss den 4/7 i Västerås...
    Välkommen i klubben =)
    Vi kommer åka i en röd Buick Century 58a =)
  • Turboplingen

Här har det stått still men nu har jag bestämt mig för att få ur arslet ur vagnen.. är ju för tusan snart.. den 12 juli är middan och festen ju.. det är helt bestämt nu..
    Klubblokalen är bokad, bilen fixad..
    Idag ska vi ta reda på hur det går med inbjudningskorten..

Vilken tid tycker ni middagen passar bäst när man ska ha fest på kvällen? För tex min och gubbens far och morföreldrar tror jag inte vill vara med och festa och härja på kvällen =p

Runt 12-13?

Ska iväg och prata med lite konditorier idag ang tårta..
    Men ska inte säga att det är bröllopstårta =p
    Då blir det ju dyyyrt..

• Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-05-30 15:59:47 följande:
    hej på er! Hur går det i värmen? Hur går planerandet?Jag funderar på det här med bröllopsdansen (vals eller tryckare, eller kanske nåt annat?) Vad ska ni har för låt? Har ni funderat nåt på det?
    Här blir det rjält med bugg och rockabilly musik =p
  • Turboplingen

Förmodligen kommer min plastsvärfar att fotografera då han har en dyr och avancerad kamera =p

Måste hitta mer info om tider och plats ang drive in vigseln på power.. nån som vet?

• Turboplingen

Ja jag fick också info från Jerker nu för ett par dagar sen =)
    Snart dags!

Bröllopsinbjudningarna skickades i veckan, sista minuten som vanligt =p

Svar på tråden 50-tals bröllop