Inlägg från: Turboplingen |Visa alla inlägg
  • Turboplingen

50-tals bröllop

Thailand 08 skrev 2008-03-28 19:26:09 följande:

ok...vi hade inte heller nåt i kyrkan.Lycka till med att hitta en klänning.Ska slänga maken i duschen så vi kommer ut på krogen sen ikväll
    Tack!
    Ahaaa här blir det hemma kväll med dottern och gubben =)
  • Turboplingen
    Ullrika skrev 2008-03-28 19:28:22 följande:
    Jag hittade en bilförmedling som jag funderar på att använda mig av... där fanns det flera pärlor... www.bfm.nu/sok.htm
    Jag använde dom när jag letade bil till studenten =)
  • Turboplingen
    Emblingen skrev 2008-03-28 19:29:02 följande:
    Ett äkta 50-tal/Rockabilly bröllop skall vi gå på den 9/8.De lever som Rockabilly ut i fingerspätsarna i alla delar av sitt liv. Så det bröllopet ska bli askul!!!Min ide på en fräck klänning till dig är att ha en riktigt slimmad fodralklänning i vitt, svart eller rosa. Även röd blir ju snyggt. Och så beställa en läcker korsett från Morgana Femme som du har över klänningen. AS LÄCKERT!!!
    Aha häftigt för er =)

Ja min kille tycker den här www.daddyos.com/retro/coc3.html

Får se får se.. Vill ha en äkta rockabillyklänning som de har i greac.. Brukar vara med en pudel på kjolen..
  • Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-03-28 19:33:15 följande:
    härligt med storband! skulle vara häftigt, men vi blir inte så många, om alla kommer kanske 40 pers. Vi ska också ta det borgerligt..ja jag ska lägga ut bild på bilen lite senare... grejen är att det är hemligt för hans familj ca 6 veckor till , och jag vill ju inte undanröja alla tvivel, ifall det är nån han känner här inne ;)
    Om alla kommer blir vi ca 48.. men jag är säker på att alla inte kommer.. så runt 40 iallafall..
    Aha ok =)
  • Turboplingen

Thailand 08 skrev 2008-03-28 19:29:18 följande:

Mysigt.Vi är barnlediga varannan helg och då brukar det bli party!
    Ok.. Jag ammar fortfarande så jag dricker fortfarande inget..
  • Turboplingen

bara jag skrev 2008-03-29 01:04:19 följande:

Kolla www.angelinas.se (dock ej vita, om du var ute efter det)
    Tack för sidan! =)
  • Turboplingen

Ja min inredning blir nog inget häftigt, lite usaflaggor, pepitaflaggor.. Får se om svärmor har några ideér..

• Turboplingen
    Sanfor skrev 2008-03-30 00:46:04 följande:
    Säker redan någon som länkat till denna sida, men hittade inget när jag använda sökfunktionen, så jag slänger in lite info här..Härifrån köpte jag min bröllopsklänning, i lila satin, snygg som fan! :D (Se galleri)(Vi kör iofs inte 50-talstema, utan jag bara älskar de klänningarna)www.vivienofholloway.com/har en massa auktioner på e-bay också..Massor med länkar om man inte hittar rätt kläder där :)
    Tack! Ja din klänning va väldigt snygg! =)
  • Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-03-31 08:33:16 följande:
    jag funderar på att ha mina inbjudningskort i svart papper med vita prickar,med ett rosa band, och låta det gå igen i dekoration på festen.. hur låter det? Eller ska man vara mer "noga" och ha färgerna som jag har tex på klänningen..?
    Nää jag tycker det låter snyggt =)
    Annars om det bryter för mycket kan du ändra kombinationen..
    Vitt papper, med svarta prickar och ett rosa band, ett rosa papper med svarta prickar och vittband?

Inbjudningskorten designar min plastsvärfar, så det ska bli intressant och se vad han får för ideér =)
  • Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-03-31 11:28:30 följande:
    hm.. ja kanske att rosa papper med svarta prickar går bättre ihop med klänningen.. men så tänker jag "ääääh, ska det va så noga!?" hehe men jag har ju tid att bestämma mig! vi ska ha litet och intimt men endå planerar jag över ett år i förväg, hihi
    Ja jag har kommit igång nu med planerna och vi ska gifta oss i slutet av augusti =p
    Lite seg av mig..
Svar på tråden 50-tals bröllop