Inlägg från: Embo81 |Visa alla inlägg
  • Embo81

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Idag har vi haft samtal med prästen, en jättegullig tjej som blev prästvigd igår -första dagen på jobbet idag! Kändes verkligen som om hon förstod vad vi ville och hon hade en nyare syn på vigseln. Tre psalmer blev det minsann, fast att vi hade bestämt att vi skulle ha max två...men det känns jättebra (den ena psalmen ska bara spelas på trumpet hade vi tänkt). Inga bekymmer med musik på cd eller val av utgångsmusik för den delen heller. Det enda hon inte höll med oss om var fotograferingen under vigslen, hon ville att fotograferingen skulle ske enbart vid in och utmarsch och att det endast var fotografens som fick ta under vigslen, men det var vi inte helt med på. Kompromissen blev att det får fottas hela tiden förutom under vigselakten (hon sa att den stunden ska inte störas av blixtar och annat, samt att "publiken" inte ska hålla på med annat då tex foto, utan ha uppmärksamheten på oss eftersom den stunden får man aldrig igen och att den är så känslosam och fin).

• Embo81

Idag har vi haft samtal med prästen, en jättegullig tjej som blev prästvigd igår -första dagen på jobbet idag! Kändes verkligen som om hon förstod vad vi ville och hon hade en nyare syn på vigseln. Tre psalmer blev det minsann, fast att vi hade bestämt att vi skulle ha max två...men det känns jättebra (den ena psalmen ska bara spelas på trumpet hade vi tänkt). Inga bekymmer med musik på cd eller val av utgångsmusik för den delen heller. Det enda hon inte höll med oss om var fotograferingen under vigslen, hon ville att fotograferingen skulle ske enbart vid in och utmarsch och att det endast var fotografens som fick ta under vigslen, men det var vi inte helt med på. Kompromissen blev att det får fottas hela tiden förutom under vigselakten (hon sa att den stunden ska inte störas av blixtar och annat, samt att "publiken" inte ska hålla på med annat då tex foto, utan ha uppmärksamheten på oss eftersom den stunden får man aldrig igen och att den är så känslosam och fin).

• Embo81

• Embo81

Japp, ville verkligen att ni skulle se, njä, vet inte varför det kom tre gånger?! Ibland hakar det upp sig lite här!

Vi hade redan kollat ut vilka psalmer, solosång, löften osv som vi ville ha och var rätt betsämde på det, hon kände kanske att det inte var "lönt" att tycka något?! prova samma taktik!?!

• Embo81

hejhej

Precis tagit mig ur sängen med trötta ögon, har jobbat i natt -borde vara förbjudet att förda barn på nätterna! Gäsp!

Hur är det med alla då? Framför allt hur är det med Labbråttan? Hoppas att du/ni får en underbar dag imorgon! Tänker på dig! Förväntar oss en låååång redogörelse för ALLT sen!!

Fysio hoppas såklart även att din dag blir kanon imorgon! Lycka till -även rapport önskas där!

Imorgon ska det dansans! Gabbi: Var parkerade ni?

Hedebris: Vad tusan har du hittat på?

• Embo81

Perfekt -tack. Fattar inte att det är imorgon vi ska valsa, kändes ju som en evighet dit när vi anmälde oss... Hihi, undrar då hur det känns för de som ska GIFTA sig imorgon..haha, redo att dra i nödbromsen kanske!

• Embo81

Vilken bra möhippa du fick Anja! Precis som du ville ju!

• Embo81

Funderar på att ha denna på festen. Tror ni gästerna fattar? Eller är det för uttjatat?

TELEGRAM

Kära Brudgum

Jag vill härmed gratulera
    till att du inte behöver leta mera
    För damen bredvid dig är ju perfekt på alla vis
    glad, snäll och klok naturligtvis

Men tänk alla ljuva minnen vi har delat du och jag
    inte tar de väl slut nu bara för att du gifter dig idag?

Med detta telegram vill jag för alla år tillsammans säga ett stort tack
    och att du är fasligt stilig i din frack!

Älskling var inte orolig, för vad jag sagt till dig nu
    trots allt jag avslöjar är det ingen risk att du får skit av din fru

Hon och jag är helt överens om att jag är din tjej...
    Tack för att du finns, jag älskar dig

/Hälsningar från Bruden (din fru, Emma)

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4